Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stille desktop pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11 13:51
Dag iedereen, graag vraag ik jullie hulp bij het samenstellen van een stille desktop pc. Zie hieronder voor de beantwoording van de topic vragen. Mijn huidige pc heb ik in mei 2009 samengesteld. In al die tijd heb ik alleen de videokaart hoeven te vervangen. Tot vorige maand, toen is de harde schijf en één van de 3 werkgeheugenmodules er mee opgehouden. Wegens het vele geluid dat uit de pc komt en de tijd dat ik er al mee doe, vond ik het tijd worden voor een nieuwe pc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem gebruiken voor mijn werk (tegelijkertijd open: Chrome, Internet Explorer, Edge én Firefox, Visual Studio Code, Skype, OneNote, Word en Excel). Hiervoor wil ik veel beeldoppervlak hebben. Ik heb nog een fullHD 23" monitor staan. Daar wil ik er nog een monitor naast hebben. Ik heb al op werk ervaring met een 29" widescreen van LG. Vandaar dat ik die in de lijst heb staan.

De games die ik af en toe (paar keer in de maand) speel zijn Team Fortress 2 en Civilization (IV, V en nu VI). En nog minder vaak doe ik iets met Photoshop en Illustrator.

Wat wil ik vooral niet: videobewerking, 3D rendering, live games streamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1200 en €1300. Minder is natuurlijk beter, maar mijn absolute, harde max is €1300,-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, namelijk:Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had de volgende componenten in gedachten:
ComponentLinkPrijs
Behuizingpricewatch: be quiet! Silent Base 600 Zwart/Zilver€94,95
CPUpricewatch: Intel Core i5-8600K Boxed€243,95
Voedingpricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W€64,95
Werkgeheugenpricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€160,-
SSD schijfpricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
€129,95
Harde schijfpricewatch: WD Purple (2017) 5400rpm, 4TB€115,-
Moederbordpricewatch: Gigabyte B360 Aorus Gaming 3 Wifi (rev 1.0)€119,-
CPU koelerproductreview: be quiet! Dark Rock 4 review door Foritain€64,95
Videokaartn.v.t.n.v.t.
Monitorpricewatch: LG 29UM59-P Zwart€189,95
Totaal€1171,25

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor bepaalde merken, anders dan de monitor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het energieverbruik maakt mij niet zo veel uit, maar wat ik absoluut wil is dat het systeem tijdens mijn werk onhoorbaar stil is. Dat is de reden dat ik enkele componenten van be quiet! in de lijst heb staan. Tijdens het gamen mag ie echter best hoorbaar zijn.

Daarnaast wil ik dat de nieuwe pc rond de 8 á 9 jaar mee gaat voor het werk dat ik doe, vandaar dat ik voor een CPU met zes kernen ga ipv vier. Eventueel een component zoals de videokaart vervangen is geen probleem. Maar ik wil geen hoofdcomponenten zoals het moederbord of de CPU vervangen gedurende de duur dat ik voor deze pc voor ogen heb.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Het punt waar ik vooral over twijfel is het moederbord. Er is een gigantisch aanbod en ik heb er geen verstand van anders dan dat de CPU er wel op moet passen. Dit moederbord heb ik gekozen omdat het binnen het budget past, het door een medeTweaker uitvoerig is getest en er een WIFI module op zit. Is er wellicht een beter moederbord dat past bij mijn beoogde werkzaamheden?

Ik snap daarnaast dat op dit moment het werkgeheugen duur is door vraag en aanbod perikelen. Er is nog een beetje budget over, dus is het handig als ik voor een duurder, beter merk ga, waar ik wellicht langer plezier aan zal beleven?

Alvast bedankt voor jullie tips/hulp!

Beste antwoord (via mustisen op 30-06-2018 20:08)

Verwijderd

Een Bequiet Dark Rock 4 is overkill als je niet gaat overclocken. Daarnaast kan je beter een i7 8700 icm een B360 moederbord kopen dan die 8600K.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Een Bequiet Dark Rock 4 is overkill als je niet gaat overclocken. Daarnaast kan je beter een i7 8700 icm een B360 moederbord kopen dan die 8600K.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Een betere koeler dan de Intel stock koeler is wel nodig voor een stil systeem, bekijk deze review:
https://nl.hardware.info/...erkoelers-voor-elk-budget
Er zijn ook andere opties voor Wifi: categorie: Netwerkadapters
Je kan nog reviews over die voeding zoeken, en evt een voeding met semi-actieve fan of grotere fan overwegen.

• Saabi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-11 03:56
Als je niet gaat overclocken, neem dan de ram met 2666mHz, als bijvoorbeeld deze pricewatch: G.Skill Aegis F4-2666C19D-16GIS. Bespaar je weer een paar centjes op

[ Voor 8% gewijzigd door Saabi op 29-06-2018 12:12 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou ook een Crucial MX500, 250gb ssd kiezen ipv.
En deze HD, 5400 is niet meer van deze tijd
pricewatch: Seagate Barracuda, 3TB

[ Voor 61% gewijzigd door Hackus op 29-06-2018 12:21 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Hoeveel data gebruik je nu? Misschien gewoon een 1TB SSD er in en dan heb je weereen onderdeel minder dat geluid maakt.

Verder is de case gigantisch groot ivgl met wat je er in gaat stoppen en daarmee ook aan de dure kant. Idem voor koeler, dat is ook vrij nutteloos.

[ Voor 38% gewijzigd door Inrage op 29-06-2018 14:51 ]

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11 13:51
@Verwijderd Dit is wat mij betreft het beste advies. Ik had helemaal niet gedacht aan de i7 8700 in combinatie met de B360. Ik pas de lijst aan.

@SpeedQber Daarom neem ik die bequiet! koeler er bij. Het mag wat mij betreft meer kosten als het systeem er stiller op gaat worden.

@Saabi Dank je, ik neem het advies mee!

@Hackus en @Inrage Ik heb er nu 3 HD's van 1 TB in zitten. 2 er van heb ik in een raid0 opstelling samengevoegd tot 2TB, waarvan ik een 500GB en 1.5 TB partitie van gemaakt heb. De 500GB is zo goed als vol, van de 1,5TB heb ik 1TB vol zitten. De derde HD van 1TB gebruik ik als backup schijf. Ik wil sowieso een SSD er in prikken, maar alles SSD maken is weer te veel van het goede wat mij betreft. Teruggaan van 4TB naar 3TB en dan het geheel sneller maken lijkt mij echter een goede optie. Ik neem de Seagate in de configuratie mee, bedankt!
Pagina: 1