Vraag

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-11 09:08

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Waarom een van deze toestellen?
Ik krijg binnenkort een Motorola G6 plus maar deze wil ik gelijk doorverkopen. De reden? Ik heb nu een Moto Z play die me goed bevalt maar... Het updatebeleid van Motorola bevalt mij niet, ik vind de telefoon te blokkig en de glazen achterkant is mij te gevoelig. De software zelf is prima en de camera voor mij toereikend. De moto G6 plus heeft ook een glanzende glazen achterkant en zal omdat het geen Z serie is nog minder zijn qua updates.

Wat is je budget?
De Moto G6+ verwacht ik voor een bedrag tussen de 200 en 250 euro te verkopen. Ik wil hierop max 80 bijleggen dit kan door een Mi note 5 via Gearbest oid te kopen voor nog geen 200 euro of een 7+ via V&A nieuw in doos te kopen voor +/- 300 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik speel bijna nooit games, ben vooral in Chrome bezig met lezen van artikelen, Whatsapp, Spotify, YouTube en de GPS wordt regelmatig gebruikt. (Deze valt ook best tegen in de Moto Z play, merkbaar langzamer als die van de LG G6 van mijn vrouw)

Wat heb je zelf al gevonden?
In eerste instantie was ik er uit. Ik zou voor de Nokia 7 plus gaan vanwege de kale android versie, prima hardware, stevige behuizing camera die afdoende zal zijn voor mij en goed updatebeleid. Ik ben in twijfel gebracht doordat ik positieve verhalen hoorde ik mij heen en online over de Redmi 5 Note pro. Deze heeft voor 100 euro minder ook een hele goede SOC, stevige behuizing, prima camera en goede accuduur.

Twijfels...
De Redmi note 5 pro heeft naar wat ik begrijp een iets betere camera, langere accuduur, nieuwere/betere SOC, en is ruim 100 euro goedkoper. Nadelen zijn dan weer dat het lastig wordt om garantie te claimen, er geen kale android is en ik van USB C weer moet "downgraden" naar micro USB.

Advies
Graag krijg ik advies over wat jullie de beste keus lijkt gezien specs, gebruiksgemak, prijs, garantie en updates. Hoe zit het bijvoorbeeld met Xiaomi en software updates? Ik heb gelezen dat de schil best vaak updates krijgt maar hoe zit het met Android en security? Hoe zwaar is de schil en is er makkelijk aan te passen zonder root e.d. of kan ik gewoon beter kiezen voor pure Android one van de Nokia het de 100 euro waard? Ook andere tips of advies hoor ik graag. :Y

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:11
Xiaomi doet netjes updates doorvoeren, maar geen upgrades, dus als je hem koopt met Android 7, zul je over 3 jaar nog steeds Android 7 hebben.
Nokia met Android One garandeerd 2 upgrades na release (dus 7+ komt met Android 8, dus je krijgt Android 10 nog) en 3 jaar updates (mischien wel langer, maar garantie is 3 jaar).

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-11 09:08

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Hmm dus die updates zijn niet zo nuttig, nieuwe Android functies e.d.loop ik dus potentieel mis en wellicht juist extra bloat?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:11
Ja, dat klopt.