Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Loewe Xelos A 37 coax/antenne ingang input lag verhelpen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• blorf
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 16:22
Sinds kort heb ik een Loewe Xelos A 37 als game-tv. Standaard hebben alle ingangen een ongeveer een halve seconde input-lag. Bij alle RCA, SCART, HDMI of VGA aansluitingen kan dit verholpen worden met de 'spelletjesmodus' in de TV settings. Alleen de coax-ingang ontbreekt hierbij.
Gevolg is dat o.a. mijn Atari 2600 met enkel een R/F uitgang niet speelbaar is.

Wat ik nog heb geprobeerd:
- alle verbeterende settings voor ruisonderdrukking, auto-format,
energieefficientie e.d. uitgezet.
- verschillende coax-kabels en enkele console RF-switches geprobeerd

Hoe ga ik dit oplossen?
( Het enige wat ik tot nu toe verzonnen heb is een andere oude TV of een PC met tv-in kaart zonder vertragende poespas maar met RCA-uitgang door te linken naar de Loewe, maar daar zitten we niet op te wachten)

You are in a maze of little twisting passages, all different.

Alle reacties

Verwijderd

Wellicht een oude VCR met COAX in en SCART uit er tussen?

• blorf
Op zich geen slecht idee: ik heb voor 5 euro een Philips flat TV receiveir gehaald, bij gebrek aan oude videorecorders. Wel een kachel/bakbeest van een ding, en helaas heeft ie een extra dubbele tulp nodig voor de audio omdat ie bij een VGA-TV hoort en dat de enige uitgang is. Dus mijn XP game-PC moet dan weer op de VGA-ingang van dat ding maar de audio moet wel weer rechtsstreeks van PC naar TV. Kijken of dat niet gaat laggen anders trap ik hem alsnog in de kelder...

Wordt nog wel een doolhofje

[ Voor 3% gewijzigd door blorf op 29-06-2018 16:55 ]

• blorf
Tijdje later... Die Smart TV decoder is weg. Ding was iedere keer zijn instellingen kwijt en heeft een menu-systeem wat gewoon anti-intuitief is

Nu hebben we een Philips VCR 200, met een SCART-kabel erbij.
Probleem nog niet volledig opgelost: De TV herkent nu het SCART signaal en we kunnen spelen zonder lag, maar een of andere reden moet de coax-kabel er alsnog ook in blijven zitten. (Het was eigenlijk het idee om daar vanaf te komen omdat splitters met meer dan 3 uitgangen achterlijk duur zijn en erg storingsgevoeling...)

Daarnaast geven een aantal Atari spellen nu een abnormaal laag audiovolume. Ik heb 2 carts van Ms. Pacman, de ene geeft bijna onhoorbaar geluiden en de andere blaast mijn boxen op als ik niet op pas. Dit effect blijft bij verwisselen van de console met een andere. Het is weg op met moment dat we de console enkel via RF aansluiten, dus met input-lag. Dan hebben alle games hetzelfde volume.
Bijkomend werkt de uitgaande SCART niet via een (volledig bedrade) switch. De TV wil dan niet meewerken en zegt iets over afwijkende voltages...

Lijkt er een beetje op dat de RF-tuner of de external poort van die video gaar is of gewoon een te zwak signaal geeft...
Grrrr!

Vreemd is dat ik met een SEGA Master System 2 helemaal geen lag heb via enkel de RF kabel. Zou dat Atari 2600 signaal op een of andere manier een fix vereisen die de TV tijd kost?