[spinners] Schrijfsnelheid hoger dan lees snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
Ik sta voor een raadsel, ik heb een oude Dell R720 met een Perc810 die aan een MD1200 hangt om mee te spelen.
Daar heb ik CentOS 7.5 met ZFSonLinux 0.7.9 op geinstalleerd en als ik nu iozone draai krijg ik consistent hogere schrijf snelheden dan lees snelheden (RAIDz2 - 730MB/s schrijven tegen 500-600MB/s lezen, jbod 1,2GB/s tegen 500-600MB/s) iets wat totaal indruist tegen alles wat ik ken/weet over hoe hardeschijven werken.

De server heeft 32 threads en 64G RAM dus ik draai iozone met 32 threads die elk 8GB moeten wegschijven en dat doen in 4M blokken.

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je schrijft in eerste instantie je RAM vol met ZFS, dat verhoogt in eerste instantie je schrijfsnelheid. Daarbuiten kan compressie ook helpen met het verhogen van je schrijfsnelheid, al zou dat ook je leessnelheid moeten verhogen

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
Dat was ook mijn eerste gedachte maar om dat te voorkomen heb ik gekozen om 256GB (4xRAM, verdeeld over 32x8GB) weg te laten schrijven verder geeft 'zfs iostat' ook consistent hogere schrijf dan lees snelheden aan.