Ik bouw een website "from scratch" en probeer deze responsive te maken.
Veel gelezen en geprobeerd en ik heb precies bereikt wat ik wil.
Alleen werkt het wel in Chrome, maar niet in IE10/11
Ben begonnen met een frameset (ja, zo'n antieke, dat ga ik zeker nog naar de 21e eeuw ombouwen) om snel een vaste kop en een 'content' sectie te hebben.
De content bestaat uit een variabel aantal 'vierkante' div-jes, waarvan er zoveel op een rij gezet worden als past, gecentreerd, en als het scherm groter/kleiner gemaakt wordt dan veranderd het aantal div-jes per regel.
De div-jes genereer ik met PHP en zijn het resultaat van een zoekactie die gestart is in m'n 'head frame'.
Het kan dus 1 div-je zijn, maar ook 100+.
In IE wordt elk div-je scherm-breed weergegeven (uitgerekt) terwijl ze in Chrome wel de maat hebben die ik meegeef in de CSS (240x240px)
De HTML pagina die in het onderste frame wordt weergegeven:
en daarbij heb ik deze css gemaakt:
Iemand een idee hoe ik IE zover krijg dat deze de kleine div-jes goed gaat weergeven?
Veel gelezen en geprobeerd en ik heb precies bereikt wat ik wil.
Alleen werkt het wel in Chrome, maar niet in IE10/11
Ben begonnen met een frameset (ja, zo'n antieke, dat ga ik zeker nog naar de 21e eeuw ombouwen) om snel een vaste kop en een 'content' sectie te hebben.
De content bestaat uit een variabel aantal 'vierkante' div-jes, waarvan er zoveel op een rij gezet worden als past, gecentreerd, en als het scherm groter/kleiner gemaakt wordt dan veranderd het aantal div-jes per regel.
De div-jes genereer ik met PHP en zijn het resultaat van een zoekactie die gestart is in m'n 'head frame'.
Het kan dus 1 div-je zijn, maar ook 100+.
In IE wordt elk div-je scherm-breed weergegeven (uitgerekt) terwijl ze in Chrome wel de maat hebben die ik meegeef in de CSS (240x240px)
De HTML pagina die in het onderste frame wordt weergegeven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "https://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-type" content="text/html;charset=ANSI"> <title>Weergeven</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="./html/style.css" /> </head> <body> <br /> <div class="container"> <div class="card">..content.. </div> <div class="card">..content.. </div> <div class="card">..content.. </div> <div class="card">..content.. </div> <div class="card">..content.. </div> ... meer divs.. </div> </body> </html> |
en daarbij heb ik deze css gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| BODY { background :#FFFFFF; margin :0px; border :0px; padding :0px; font-family :Tahoma, Helvetica, Arial, sans-serif; color :#000000; } div.card{ border: 1px solid black; font-size : 11px; padding: 10px 10px 10px 10px; } .container { display: grid; width: 90%; height: 100%; margin: auto; grid-gap: 5px; grid-template-columns: repeat(auto-fill, minmax(240px, 1fr)); grid-template-rows: repeat(auto-fit, minmax(240px, 1fr)); } |
Iemand een idee hoe ik IE zover krijg dat deze de kleine div-jes goed gaat weergeven?