Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plurk_afru
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-06-2021
Mijn vraag
Ik heb een D-link DIR-868L gekocht om als AP in te stellen en ons WiFi signaal te verbeteren. Opzich werkt dat prima. Ik heb echter ook een desktop welke ik via UTP hierop wil aansluiten, maar deze krijgt geen connectie. Ik snap niet waarom.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Opstelling is: Internet komt binnen in de meterkast. Gaat via de ziggo router naar een NAS in de meterkast en naar de woonkamer. Hier staat de router ingeplugd en hier zit dan weer een UTP kabel in naar de desktop.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik de desktop in de woonkamer direct in de muur plug heeft ie internet en werkt deze. Als ik deze in de router plug heeft ie echter geen connectie. De laptop kan wel via de router op WiFi.
Volgens mij had de computer al geen connectie voordat ik de router als AP instelde maar dat weet ik niet zeker. Had de laptop geprobeerd maar die werkte alleen via WiFi, maar aangezien ik daarmee wel de router verder kon instellen heb ik daar verder niet bij nagedacht.

Wat instellen betreft heb ik de router via deze link
https://www.nationaalcomp...er-instellen-help.102429/
Ingesteld als AP. Ik heb de router een IP adres gegeven. De SSID naam gelijk getrokken met de Ziggo Wifi evenals het wachtwoord en de beveiligingssleutel. Als laatste heb ik de DHCP uitgezet.

Voordat dit was ingesteld kon ik met de laptop via de WiFi van de router niet bij de NAS komen daarna wel. Echter kan ik nu niet meer bij de router komen via WiFi (lukt niet meer nadat ik de DHCP uit heb gezet, na alle andere stappen lukte dit nog wel). Als de router verder functioneerd hoef ik wat mij betreft niet meer in de router te kunnen, maar hoe krijgt bij desktop internet? Of gewoon netwerkconnectie wat dat betreft. Iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

plurk_afru schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:13:
Mijn vraag
...Wat instellen betreft heb ik de router via deze link
https://www.nationaalcomp...er-instellen-help.102429/
...
Je moet dan WAN poort van de DLink niet gebruiken
Je hebt nu twee utp kabels: die moeten allebei in een LAN poort zitten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plurk_afru
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-06-2021
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 02:41:
[...]

Je moet dan WAN poort van de DLink niet gebruiken
Je hebt nu twee utp kabels: die moeten allebei in een LAN poort zitten
helaas dat heb ik geprobeerd. Heb zelfs verschillende geprobeerd. 1 en 2. of 2 en 3 maakt allemaal geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je rechtstreeks "uit de muur" wel internet hebt, maar uit de muur naar (een lan port van) de router en vervolgens een kabel van een andere lan port van de router naar je PC niet, dan is je router stuk.
Althans als dhcp op de router uit staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Brahiewahiewa op 01-07-2018 15:07 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:40
Bij een netgear ingesteld als ap
gaat de kabel van de router in wan
en dan kan je een pc op de netwerk aansluiting doen en dat werkt of dat bij jouwe ook zo moet weet ik niet