Toon posts:

Wat bezielt Wegmisbruikers!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Daar kan je gewoon melding van maken.
https://www.politie.nl/mi...-agressief-weggedrag.html

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom niet samen met de andere buurman er melding van maken? Beiden hebben gezien dat de betreffende bestuurder, ongeacht of het zijn eigen of andermans voertuig is, er een potje van maakt op de openbare weg.

Daarnaast, als het zo erg was, waarom er niet iets van gezegd of gevraagd of je uit de auto mocht? Vind het ook een beetje "slapjes" om in een dergelijke situatie, mits waarheid, als een lammetje maar lief in de auto te blijven zitten om de vrede te bewaren.

@McKaamos linkje meldt alleen extra info omtrent Limburg?

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 28-06-2018 20:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 22:50

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik vind het echt heel moeilijk om me voor te stellen dat iemand zo zou rijden in andermans auto. Ik ben blijkbaar heel anders opgevoed.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

MAX3400 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:19:
Waarom niet samen met de andere buurman er melding van maken? Beiden hebben gezien dat de betreffende bestuurder, ongeacht of het zijn eigen of andermans voertuig is, er een potje van maakt op de openbare weg.

Daarnaast, als het zo erg was, waarom er niet iets van gezegd of gevraagd of je uit de auto mocht? Vind het ook een beetje "slapjes" om in een dergelijke situatie, mits waarheid, als een lammetje maar lief in de auto te blijven zitten om de vrede te bewaren.

@McKaamos linkje meldt alleen extra info omtrent Limburg?
Owjah, klopt, maar het kan gewoon landelijk voor zover ik weet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:56
Hele nare ervaring...
Om een lang verhaal kort te maken: wat bezielt dit soort chauffeurs?
Goeie vraag. Ik denk echter niet dat er hier Tweakers zijn die daar een serieus antwoord op kunnen geven :P ik durf wel te zeggen dat ik het prettig vind om een beetje door te rijden op de linkerbaan, maar door de bebouwde kom zeer zeker niet. Laat staan in een auto met een beperkt aantal airbags, laat staan met passagiers...

Voor dit soort situaties is een EMG-cursus, de educatieve maatregel gedrag opgesteld. Als de politie je pakt met dit soort rijgedrag, dan moet je verplicht aan zo'n cursus meedoen en die moet je ook zelf betalen. Het zou me niks verbazen als er ook een stukje psychologie in zo'n cursus zit.
En waarom is er zo ontiegelijk weinig politie op straat?
Ghe, wat is weinig? :P Er ligt nogal veel weg in Nederland natuurlijk.

Ik zou er wel proberen (evt anoniem) een melding van te doen, zeker als je niet enigszins hebt overdreven in je tekst (met zo'n auto de 120 halen is immers al een prestatie op zich, laat staan in de bebouwde kom) maar hoe dan ook is mijn mening dat dit soort mensen per direct van de weg af moeten.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:35

Yucon

*broem*

Totaal gebrek aan inzicht in oorzaak-gevolg. Ze zien letterlijk het risico niet. Ja, wel dat het theoretisch zou kunnen gebeuren. Maar niet dat dat ook echt het geval kan zijn.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39

-36-

Trust me. I'm an amateur

Gebrek aan inzicht, discipline en leeftijd/hormonen kwestie. Vaak zijn het toch wat jongere mannen die hun kunde overschatten en bereid zijn meer risico's te nemen. Het gaat immers goed tot het fout gaat. En als niemand je corrigeert of je daar zelf niet het inzicht en/of discipline voor hebt zal het dus wel goed zijn.

Sommige hardleerse mensen moeten helaas gewoon eerst de gevolgen ondervinden van een vermijdbare klapper voordat de rust er een beetje inkomt.

Daarnaast is het ook een ik-mentaliteit kwestie dat verkeersregels (en omgangsnormen in het algemeen) bij dergelijke figuren eerder als een richtlijn ervaren worden dan een verplichting en dat die dan ook vooral van belang zijn als zij hier mogelijk hinder van ondervinden als anderen deze niet naleven.

Ook merk ik vaak bij vooral technisch wat minder onderlegde chauffeurs of als ze geen eigen auto hebben het kwartje niet valt dat rijstijl en onderhoudskosten aan elkaar gelinkt zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door -36- op 29-06-2018 13:01 ]

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:40
Ben ik de enige die bij deze titel iets over het tv-programma had verwacht?
Booberella schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:22:
Ik vind het echt heel moeilijk om me voor te stellen dat iemand zo zou rijden in andermans auto. Ik ben blijkbaar heel anders opgevoed.
Ik heb een aantal collega's met lease-wagens, en ik weet hoe die rijden op de snelweg. Die trappen flink door, maar zijn vervolgens aan het begin en eind die winst weer kwijt omdat ze alles om flitsers te detecteren in moeten stellen...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Yucon schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:25:
Totaal gebrek aan inzicht in oorzaak-gevolg. Ze zien letterlijk het risico niet. Ja, wel dat het theoretisch zou kunnen gebeuren. Maar niet dat dat ook echt het geval kan zijn.
Dit dus.

Zeker bij iets als 100+ in een 50 zone denken zulke mensen totaal niet aan de mogelijkheid een fietser of klein kind dood te rijden. Zoiets moet vaak gebeuren voordat ze inzien dat het mogelijk is.

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-11 16:50
Transportman schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:13:
Nee ik ook. Ik ben ook niet blij omdat ze iedere zondag nu WEER herhalingen uitzenden. Dacht dat ik de enige was.

Ontopic: Gewoon melding van maken bij de Politie, uit ervaring week ik (andere zaak welliswaar) dat ze echt je naam en rugnummer niet zullen noemen.

Maar als het je iets meer gerust maakt, misschien kun je eerst een praatje maken met de wijkagent?

Ik hoop stiekem dat je dit ook echt zult doorzetten, als je hiermee een ongeluk oid. kunt voorkomen......

Alleen die gedachte zou het voor mij al waard maken.

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

lightemup schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:20:
[...]
Gewoon melding van maken bij de Politie, uit ervaring week ik (andere zaak welliswaar) dat ze echt je naam en rugnummer niet zullen noemen.

Maar als het je iets meer gerust maakt, misschien kun je eerst een praatje maken met de wijkagent?

Ik hoop stiekem dat je dit ook echt zult doorzetten, als je hiermee een ongeluk oid. kunt voorkomen......

Alleen die gedachte zou het voor mij al waard maken.
Ik snap je gedachte maar zou me toch een beetje NSBer voelen als je je buurman aan gaat geven terwijl hij bezig is de andere buurman te helpen. Misschien even wachten tot je hem in het wild tegenkomt (en dan maar hopen dat er in de tussentijd geen brokken gemaakt worden)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:05
Vragen of hij stoppen wil en vervolgens uitstappen. Als ie vraagt waarom zeg je hem dat je liever levend thuis komt.

Oh, en melding bij politie maken kan, maar heb je bewijs?

• PilatuS
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:44:
Het is niet zo dat de politie hem achteraf een boete gaat geven. Het is meer dat ze hem even wat beter in de gaten houden. Mochten ze het juiste nummerbord een keer tegenkomen zullen ze er even achteraan rijden om te zien of alles wel gaat zoals het hoort. Een melding maken en verwachten dat er een boete volgt gaat inderdaad niet gebeuren zonder bewijs.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

-36- schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:23:
[...]

Ik snap je gedachte maar zou me toch een beetje NSBer voelen als je je buurman aan gaat geven terwijl hij bezig is de andere buurman te helpen. Misschien even wachten tot je hem in het wild tegenkomt (en dan maar hopen dat er in de tussentijd geen brokken gemaakt worden)
Heel leuk dat ie een andere buurman helpt, maar dat betekend niet dat ie als een bezetene mag rijden :X Je meld 'm niet omdat ie helpt, maar omdat ie in dit tempo iemand dood, of erger, zwaar gehandicapt rijdt.

Melden bij de popo kan helpen, verwacht geen wonderen, maar dan staat er iig. iets op papier.

Overigens had ik duidelijk gemaakt dat ie of direct moest kappen, of dat ie mij eruit kon zetten. Mijn pa rijdt soms ook als een debiel, en sinds ik hem voor zo'n keuze heb gemaakt rijdt ie iig. met mij in de auto een stuk rustiger
FastFred schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:44:
Vragen of hij stoppen wil en vervolgens uitstappen. Als ie vraagt waarom zeg je hem dat je liever levend thuis komt.

Voor melden heb je geen direct sluitend bewijs nodig ;) Heb eens een [oude] Landrover gemeld die zich voordeed als politieauto, compleet met sirene en blauwe zwaailichten in grill en bumper, en nee, het was geen echt, De politie heeft weinig geld, maar ze zullen niet in 30 jaar oude LaRo's rondrijden, terwijl ze naar harde boemboemboem-"muziek" luisteren :P

Een vriend van me heeft later gezien dat die LaRo aan de kant was gezet door de politie en dat men [waarschijnlijk] op zoek was naar de lampen in de grill, dus blijkbaar is er wel iets gedaan met de meldingen :)

People as things, that’s where it starts.

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-10 18:09
vraag gewoon waarom de haast? blijkbaar heeft ie enorme haast om ergens te komen. Als ie geen reden geeft dan zeggen dat je liever levend aankomt ipv 5 minuten eerder.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:35

Yucon

*broem*

RobinHood schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:49:
[...]

Heel leuk dat ie een andere buurman helpt, maar dat betekend niet dat ie als een bezetene mag rijden :X Je meld 'm niet omdat ie helpt, maar omdat ie in dit tempo iemand dood, of erger, zwaar gehandicapt rijdt.
Dit is echt de tip bij uitstek om TS z'n acceptatie binnen die volksbuurt compleet om zeep te helpen. Zelfs als ze z'n naam niet noemen is er best kans dat het uitlekt omdat het ritje toen bijvoorbeeld ter sprake gebracht wordt. En dan begint het speculeren. Als de buurt eenmaal besloten heeft dat hij het wel geweest moet zijn dan heeft hij geen leven meer.

TS is niet de enige. Als mensen echt zo debiel rijden worden ze vast wel een keer gepakt, en waarschijnlijk is dat zelfs al eens eerder gebeurd. Je vertelt in dat geval de politie niets nieuws. In dit geval vind ik persoonlijk het eigenbelang van TS zwaarder wegen.

Overigens ben ik het met je eens en had ik het ter plekke geregeld. Maar iedereen is anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Yucon op 28-06-2018 22:43 ]

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Meerdere mensen hebben het al gemeld maar volgende keer gewoon direct actie ondernemen. Eerst rustig maar duidelijk aangeven dat z'n rijstijl niet goed is. Stopt het niet dan niet boos worden maar gewoon uitstappen. Met achteraf stoom op T.net afblazen kunnen we leuk met z'n allen de moraalridder uithangen maar gaat uiteindelijk gaat ook niet helpen.

[ Voor 18% gewijzigd door -36- op 28-06-2018 22:59 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooi verhaal, met mooi clickbait titel. (smoes) van automaat niet gewend is dikke onzin. Bestuurder had denk ik geen rijbewijs, en anders niet waardig.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 23:03:
Mooi verhaal, met mooi clickbait titel. (smoes) van automaat niet gewend is dikke onzin. Bestuurder had denk ik geen rijbewijs, en anders niet waardig.
Members only:

• PilatuS
  • Niet online
Hij had daar gewoon schijt aan
Dat zegt genoeg. Deze persoon zal zelf een keer moeten inzien dat ie fout bezig is. Meestal heeft het vrij weinig nut om boete's te ontvangen of dat ie er op aangesproken wordt. Sommige mensen zullen het nooit inzien.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 29-06-2018 00:39 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, met kans om als moraalridder gezien te worden, maar wat is nou erger: Niet meer de toffe buurman zijn in Tokkie-ville, of eerdaags het journaal opzetten en horen dat je buurman een kind heeft omgetoverd tot aardbeienjam met zijn Seat?

Dat je buurman een mafketel is natuurlijk iets wat vaststaat, maar ik heb een nog veel ergere woorden klaarstaan voor mensen die weten dat iets goed fout gaat, en niks doen want "mijn hachje!" :X Dan ben je in mijn ogen echt nog lager dan die eencellige [en da's niet zijn hersencel] die achter het stuur zit :X

Maarja, ik ben dan ook zo'n "moraalridder" die zonder blikken of blozen meld dat zijn buurman druk bezig is met zijn kind te verbouwen. Vervelend joh, moraalridders :/

People as things, that’s where it starts.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Had er wat van gezegd maar verwacht niets van de politie zonder bewijs.

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Topicstarter
MrJayMan schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 00:56:
Had er wat van gezegd maar verwacht niets van de politie zonder bewijs.
Members only:

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Kenteken van de persoon in kwestie doorgeven aan 0900-8844. Iedereen kan dat doen, dus jij hoeft daar niet op aangesproken te worden.
Is er een wethouder met verkeer in de portefeuille?

[ Voor 80% gewijzigd door PcDealer op 29-06-2018 01:12 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door -36- op 29-06-2018 02:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Members only:

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2018 05:54 ]

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Bij een melding is het niet zo dat de politie verteld dat ze optreden naar aanleiding van een melding.

Ik heb daar eens uitleg over gehad van een agent. Bij een melding wordt het kenteken genoteerd. Komen ze dat kenteken tegen zullen ze die even in de gaan houden.
Komen er meerdere meldingen (van verschillende personen) over een kenteken kan het zijn dat ze de auto actief opzoeken om te volgen.
Bij een staande houding zullen ze het gesprek aangaan waarom de chauffeur als een malle rijdt, eventueel wordt er aangegeven dat er meldingen gedaan zijn. Eventueel volgt er een boete als de politie zelf ook geconstateerd heeft dat er overtredingen begaan zijn.
(Zelf melding gedaan toen een idioot een file inhaalde over een afgezette rijstrook, vervolgens zich tussen de rij auto’s forceerde om daarna nog even een paar keer onnodig een noodstop te maken. Toen ik belde werd gezegd dat het kenteken was genoteerd, 5 minuten later werd ik teruggebeld dat besloten was de bestuurder op te gaan zoeken omdat er meerdere mensen geklaagd hadden over het rijgedrag van de bestuurder.)

Members only:

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Hij had geen geldig rijbewijs?... Dus ook niet verzekerd ook nog...

Ik was uitgestapt en had desnoods de taxi gebeld. *Op de heenweg al...

[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 29-06-2018 08:50 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11 10:57
Karma vind dat soort mafkezen wel, just watch.

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-11 14:19

GrimScythe

Game Addict

mugenmarco schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:00:
Karma vind dat soort mafkezen wel, just watch.
Klopt, maar helaas meestal dan ook een onschuldig persoon erbij.
Zo is een paar jaar geleden binnen de bebouwde kom een 15 jarige scholiere door een idioot in een BMW doodgereden bij mij in de buurt.
Schatting was dat hij ongeveer 100 heeft gereden maar kon niet worden hard gemaakt.
Er waren daar wegwerkzaamheden en men mocht maar 30.

Geen idee wat de uiteindelijk strafmaat is geworden maar NL kennende zal het wel 20 uurtjes schoffelen zijn geweest. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Thalaron schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:46:
Hij had geen geldig rijbewijs?... Dus ook niet verzekerd ook nog...

Ik was uitgestapt en had desnoods de taxi gebeld. *Op de heenweg al...
Members only:

• mark-k
  • Laatst online: 07-11 23:39

mark-k

AKA markkNL

Members only:

Verwijderd

Het is goed dat de minister heeft aangegeven harder tegen dit soort mensen op te gaan treden. De wet heeft echt verschrikkelijke hiaten wat dit betreft. We zijn voor dit soort mensen veel te aardig als maatschappij en beschouwen autorijden nog altijd te veel als een 'recht'.

Dit is ook de reden dat ik niet graag meer fietst door A'dam, veel te veel gekken in hun auto. Laat mij maar lekker in mijn veilige auto rijden.

Ook ik heb een snelle auto, maar binnen de bebouwde kom rij ik uit principe nooit te hard. Ik heb al een keer gehad dat een bal de straat op rolde en een kind erachter aan, juist omdat ik een goede snelheid reedt, kon ik op tijd stoppen!

• Gormenghast
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-08 08:47

[...]

Ik heb een aantal collega's met lease-wagens, en ik weet hoe die rijden op de snelweg. Die trappen flink door, maar zijn vervolgens aan het begin en eind die winst weer kwijt omdat ze alles om flitsers te detecteren in moeten stellen...
Dan doen ze iets niet goed. Zowel Flitsmeister als Tomtom starten gewoon automatisch wanneer je in de auto stapt.

On topic: die kerel is niet goed snik Helaas is de pakkans dermate klein dat het jaren kan duren voordat dergelijk weggedrag afgestraft of afgeleerd wordt.

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
Ik snap zo'n idioten ook niet. In een bebouwde kom houdt je je gewoon aan de snelheid en rijd je netjes. Ik ben zelf niet roomser dan de paus. Op de snelweg rijdt ik ook niet altijd netjes 120-130 en op zo'n dubbelbaanse 50 weg (waar geen voetgangers/fietsers zijn) rijdt ik ook wel eens harder. Ik weet het, het hoort niet, maar dat is in mij ogen toch heel wat anders dan in een bebouwde kom.
Bij ons om de hoek is een redelijk drukke 30 weg met van die wegversmallingen waar er maar 1 auto tegelijkertijd door kan. Aan deze weg ligt een basisschool. Soms rijden er van die dwazen er met 80-100 km per uur doorheen als het rustig is (geen last van die wegversmallingen). Ik rijd er altijd netjes 30 en als ze dan achter mij in de ankers moeten, dan kijken ze ook nog geïrriteerd dat ze niet hard door kunnen rijden. Idioten. Hoe groot wil je de kans hebben dat je een kind onder je auto hebt liggen als je met die snelheden lang een basisschool gaat racen.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat was inderdaad ook het eerste dat mij te binnen schoot.
[...]

Ik snap niet wat het hebben van een leasewagen te maken heeft met hard rijden? De meeste mensen die hard willen rijden zal het worst wezen dat ze meer kwijt zijn aan brandstof en eventueel onderhoud. Als ze de rekening zelf moeten betalen ipv indirect zal het misschien een momentje door hun hoofd schieten, maar ik denk niet dat die collega's van jou zachter zouden rijden als ze geen leasewagen zouden hebben. Ik ben zelf waarschijnlijk geen geschikte leaserijder in jouw ogen, want ik houd me meestal netjes aan de snelheid, bumperkleef niet, rijd veel op de cruise controle en probeer zo goed mogelijk te anticiperen om zuinig te rijden. Dat doe ik niet eens voor het milieu, maar omdat ik dat gewoon prettig vind rijden en zoals je zelf al aangeeft het in reistijd nauwelijks uitmaakt.
Verder vind ik het nogal een verschil of je op de snelweg een beetje doorrijdt of je je als een debiel door de bebouwde kom aan het scheuren bent met duidelijk weinig inzicht in oorzaak/gevolg van dat rijgedrag.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bebouwde kom, lekker relatief woordtje. Praten we dan niveau woonwijk, of buiten de stad verlaten weg? Ik tik regelmatig 100-120 aan op wegen die 'officieel' in bebouwde kom zitten, maar a. geen fietsers kunnen komen, b. werkelijk nooit iemand rijd.
gwystyl schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:21:

Verder vind ik het nogal een verschil of je op de snelweg een beetje doorrijdt of je je als een debiel door de bebouwde kom aan het scheuren bent met duidelijk weinig inzicht in oorzaak/gevolg van dat rijgedrag.
Of met 40 al telefonerend/append in de file, het maakt geen kloot uit, alles is gevaarlijk.

Bestuurder van de TS zal op z'n best een petjes rijder zijn, andere kant zal de TS ook niet echt veel gewend zijn. De 1 die ik in de auto heb zitten is al bezig met z'n testament, de ander geeft zelfs toe dat hij nog wel 'stukje meer' doorrijd.

En op de vraag wat die mensen bezielen? Idemdito bellers, appers, bezig met kinderen, verkeersregels negeren, verstand 0, geen inzicht, te laat zijn. Allemaal heb ik geen idee wat hun brainfart is om zo bezig te zijn in de auto (of fiets, of welk vervoer).

Het grote verschil? TS z'n chauffeur doet het voor de kick, omdat het stoer is. De rest? Geen flauw idee.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41

DaWaN

'r you wicked ??

Ik vraag mij ook af hoe effectief de politie zijn middelen inzet om de verkeersregels en veiligheid te handhaven. Persoonlijk zie ik verkeershandhaving eigenlijk alleen op de snelwegen: op lokale wegen heb ik nog nooit een flitser zien staan bijvoorbeeld.

Wat betreft de TS: als je de overtreder zelf niet durft aan te spreken op zijn gedrag dan zou ik niet de politie erbij halen. Helemaal niet omdat jullie buren zijn.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
[quote]DaWaN schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:44:
Members only:

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:52:
Wat betreft zelf de politie inlichten: dat ga ik inderdaad niet doen. Wel jammer natuurlijk dat wij langzamerhand in een maatschappij leven, waarvan je niet kunt rekenen op de politie en handhaving.
Uh ok? Maar dus ook niet op je mede-burger...

Verwijderd

Topicstarter
eric.1 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:54:
[...]

Uh ok? Maar dus ook niet op je mede-burger...
Members only:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar andere kant, waarom kan je hem er niet gewoon op aanspreken? Hij zal zich weinig aantrekken van jouw opmerking over z'n rijgedrag, maar wel hem (en evt omstanders) duidelijk gemaakt dat jij nooit meer bij hem in de auto stapt.

Zal die je waarschijnlijk uitlachen en klaar, je doet weinig/niets tegen zulke mensen als je niet naar de politie stapt, of gewoon wachten tot hij weer tegen de lamp loopt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Members only:

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:24

-tom-562

Oliesjeik

Offtopic:
Waarom zet je alles in members only tags? Dat leest echt verschrikkelijk irritant

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Topicstarter
-tom-562 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:13:
Offtopic:
Waarom zet je alles in members only tags? Dat leest echt verschrikkelijk irritant
Omdat dit een openbaar forum is en ik het liever een beetje afscherm.

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:11

EvH

Persoonlijk zou ik het een tijdje laten "rusten", meneer is toch al fout bezig.... karma komt vanzelf en anders over een tijdje de "snitch" uithangen :)

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 08:18

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:15:
[...]

Snap het wel, maar is natuurlijk wel een beetje schijnveiligheid.
Voor hetzelfde geld is de chauffeur een computergeek geregistreerd op dit forum, kan je ook nat gaan.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:15:
[...]

Post het dan in de Tweakers Lounge.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Willion01
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
Doe de buurman een anti-slip cursus cadeau voor zijn verjaardag (evt met buren samen).

Koop een auto en rij per ongeluk/expres met de buurman naast je tegen een muurtje aan.
Ervaart hij een ongeluk en schrikt zich een hoedje. Wel auto zonder airbags nemen.

Als bovenstaande niet werkt, gooi je zijn kinderen van 2 hoog uit het raam.
Ongeveer hetzelfde effect als met 100 aangereden worden.
Eventueel eerst testen met zijn hond, poes of cavia.

Zonder gekheid: snitchen helpt niet, erover praten wel.
Buurman lijkt een minderwaardigheidscomplexje te hebben en dit te willen compenseren met stoer gedrag. Hij heeft gewoon een knuffel en veel complimenten nodig...

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 01:02:
[...]
Members only:

***members only***
* Viper® vraagt zich af in wat voor een pauperbuurt de TS woont :+

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:27
TLDR: Paupers gonna pauper.

Ik heb een tijdje terug een EMG cursus "gekregen" en zat dus bij soortgelijke mensen in een groepje. Er waren duidelijk twee kanten; mensen die schuldbewust waren en inzagen dat ze fout waren, en mensen zoals in de TS. Het lijkt erop alsof ze niet konden inschatten welke risico's ze namen met dusdanige overtredingen.

Elkaar met 130km/h van de provinciale weg drukken werd als geinen beschouwd, en een andere meneer vond het nodig om een brakecheck aan een politieagent (:')) te geven omdat laatstgenoemde het aandurfde om voor hem in (proberen) te voegen.

Dusja, die cursus helpt ook niet. Wat wel helpt: de auto in beslag nemen op het moment dat ze gespot worden. Dan kunnen ze een auto van iemand anders lenen, als die auto in beslag wordt genomen zal diegene wel twee keer nadenken voordat hij z'n auto opnieuw uitleent.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:40
gwystyl schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:21:
[...]

Dat was inderdaad ook het eerste dat mij te binnen schoot.

[...]

Ik snap niet wat het hebben van een leasewagen te maken heeft met hard rijden? De meeste mensen die hard willen rijden zal het worst wezen dat ze meer kwijt zijn aan brandstof en eventueel onderhoud. Als ze de rekening zelf moeten betalen ipv indirect zal het misschien een momentje door hun hoofd schieten, maar ik denk niet dat die collega's van jou zachter zouden rijden als ze geen leasewagen zouden hebben. Ik ben zelf waarschijnlijk geen geschikte leaserijder in jouw ogen, want ik houd me meestal netjes aan de snelheid, bumperkleef niet, rijd veel op de cruise controle en probeer zo goed mogelijk te anticiperen om zuinig te rijden. Dat doe ik niet eens voor het milieu, maar omdat ik dat gewoon prettig vind rijden en zoals je zelf al aangeeft het in reistijd nauwelijks uitmaakt.
Ik reageerde op een opmerking van Booberella, die zich niet voor kon stellen dat anderen zo zouden rijden in andermans auto, en ook een leasewagen is dat, andermans auto. Gelukkig gedragen deze collaga's zich wel in de bebouwde kom, maar op de doorgaande wegen gaat het gas er flink op.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:56
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:01:
Ik vraag mij ook af hoe effectief de politie zijn middelen inzet om de verkeersregels en veiligheid te handhaven. Persoonlijk zie ik verkeershandhaving eigenlijk alleen op de snelwegen: op lokale wegen heb ik nog nooit een flitser zien staan bijvoorbeeld.
Ik vind dit toch een beetje raar hoor. Iemand gedraagt zich op de weg als een totale klootzak en al snel wijzen we naar de politie. Alsof het de schuld van de politie is dat dit soort mensen op de weg rijden.
Wat is je oplossing? Mensen ten alle tijden controleren, registreren en aan de enkelband? Bij toegangswegen van een slechtere wijk iedereen staande houden en controleren? Dat gaat hoe dan ook een extreem dure aangelegenheid worden waarbij je nog veel meer vraagtekens kan zetten bij de effectiviteit ervan. Dikke kans dat andere Nederlanders dan beginnen over de bijbehorende belastingdruk - en terecht zou ik zeggen.

Flitsers staan net zoveel op N-wegen als op snelwegen naar mijn ervaring. Ik begrijp wel dat je daarmee veel verkeer kan controleren, in tegenstelling tot in steden. Ook jouw situatie is over een snelweg gereden toch? Qua effectiviteit moet dat wel goed zijn.

Betreft 30km zones, daar is wel wat mee aan de hand https://demonitor.kro-ncr...handhaven-in-30-kmu-zones wat er dan weer mee te maken heeft met dat gemeenten doodleuk een 50km bord in een 30km bord veranderen en voila: je mag maar 30. Er is namelijk afgesproken dat een dergelijk gebied ook zo aangelegd moet zijn dat je er ook daadwerkelijk niet veel harder dan 30 in moet kunnen rijden, dus regelmatig drempels en S-bochten.
Dat soort gebieden moeten helemaal niet veranderd worden in 30-zones eigenlijk (maar dat wil de buurt dan graag omdat het 'veiliger' is, wat dus hierdoor helemaal niet het geval is), ofwel er moet geld uitgetrokken worden voor wegaanpassingen. Dat geld is er vaak niet.
Wat betreft zelf de politie inlichten: dat ga ik inderdaad niet doen. Wel jammer natuurlijk dat wij langzamerhand in een maatschappij leven, waarvan je niet kunt rekenen op de politie en handhaving.

Zie vaak gewoon mensen overtredingen begaan, als ik weer eens lekker op mijn balkon zit. Je krijgt echt een beetje het gevoel soms, dat mensen hun eigen regels creëeren.
Ik moet echt een beetje je hersenkronkels proberen te volgen hoor. Eigenlijk wil je dat de politie jou helpt en alles voor je oplost, maar zelf wil je ze in ieder geval niet helpen.

Het gaat om slechts 1 berichtje waardoor men doelgericht kan werken.
Het alternatief is: in iedere wijk meerdere FTE aan politiemensen zetten om alles te monitoren en te alarmeren wanneer nodig.
Buiten de torenhoge kosten is er dan ook nog het privacyaspect - laat staan dat dát een effectieve inzet zou zijn. Terwijl de kortste klap allang duidelijk is: burgers kunnen zelf ook een eerste zetje geven.

Natuurlijk kan je wel vertrouwen op de handhaving, maar je zal ze af en toe een klein beetje moeten helpen. Jij bent óók onderdeel van die maatschappij, dat is niet een prive-verantwoordelijkheid van de politie.

Maar nogmaals: ik vind het jammer dat dit uiteindelijk terechtkomt op de politie terwijl de enige schuldige de wegmisbruiker is.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-10 22:52
Knul schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:33:
Elkaar met 130km/h van de provinciale weg drukken werd als geinen beschouwd, en een andere meneer vond het nodig om een brakecheck aan een politieagent (:')) te geven omdat laatstgenoemde het aandurfde om voor hem in (proberen) te voegen.
Politie brakechecken 8)7
Wat was zijn doel überhaupt....

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat ik volgens mij nog niet voorbij heb komen is een ander voordeel van een melding maken; mocht die dwaas een ongeluk veroorzaken en hij heeft al zo'n melding (of meerdere) op z'n naam staan dan is het voor een rechter duidelijk(er) dat het geen eenmalig iets is (danwel dat hij zijn leven niet heeft gebeterd na eerdere overtredingen), maar dat bestuurder stelselmatig slecht weggedrag laat zien.

Ben geen fan van direct melden, of van je maar wanhopig aan de snelheidslimiet houden overal, maar 120 in de bebouwde kom is niet iets wat op veel plekken enigszins veilig kan, dat gaat wel ver.
Pagina: 1