Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier al een paar maanden last van maar nu is het toppunt bereikt. De laptop waarover het gaat: Asus f551c.

Het begon met dat mijn laptop 1 keer niet aan ging. Ik drukte op de power-knop, het scherm lichtte een beetje op maar daar is ook alles mee gezegd, zelfs het asuslogo kwam niet in beeld.

Nu is het het geval dat mijn laptop helemaal niet meer opstart. Telkens als ik hem aanzet licht het scherm weer op maar er gebeurt weer niks, ook weer geen asus logo. Ik moet hem dan weer uitzetten door mijn powerknop in te houden. Dit moet ik tientallen keer aan een stuk doen wilt mijn laptop weer werken.

Ik heb zo'n gevoel dat dit met het moederbord te maken heeft maar alsnog wil ik zekerheid over wat er precies gaande is, dus misschien dat iemand van jullie me hierbij kan helpen of informeren.

Mvg

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 07:36

SpamLame

niks

Er gebeurt dus wel iets, althans ik denk te lezen dat je laptop wel degelijk aangaat, maar je scherm geeft geen licht.
Als mijn aanname klopt, dan kan het zijn dat er iets met het scherm is, heb je nog een monitor staan en kan je die aansluiten dan kan je iig dat proberen voor nu.

Laptop zijn meerdere versies van, als je nog de een klassieke sinning disk hebt, hoor je die dan ratelen?
Hoor je ook een fan aanspringen (gaat wellicht weer uit na een paar secs.)

[ Voor 30% gewijzigd door SpamLame op 28-06-2018 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je reactie, zoals ik al zei gaat mijn laptop aan en het scherm licht op, verder niks. Ik heb vaker gehad dat die na een paar keer wel gewoon normaal opstart, dus ik heb zo'n idee dat het niks met het scherm zelf te maken heeft. Ik ga nu wel even proberen om een monitor aan te sluiten op mijn laptop, misschien dat daar wel wat op gebeurt.

• SpamLame

SpamLame

niks

Excuus, overheen gelezen.

Dus je laptop gaat aan, maar je hoort geen HDD (als je die hebt) ratelen of fan spinnen (ook al is het maar kort)?

Heb hier wat troubleshooting stappen voor je specifieke model gevonden.
http://laptopturn.com/laptop-problems/asus-f551ca/
Ken de site verder niet, even zelf bepalen in hoeverre van toepassing het is op jou.

[ Voor 42% gewijzigd door SpamLame op 28-06-2018 20:15 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Accu er uit en voeding er uit, daarna 3x op de aan/uitknop drukken al geprobeerd ? Dit wil nog wel eens helpen.

Verder kan je proberen om te kijken wat ie doet met 1 reepje RAM en dan de andere. Verder even de HDD/SSD er uit om te kijken of ie dan beeld geeft.

Verwijderd

Topicstarter
SpamLane: geeft niks! Ik hoor zo'n blazend geluid (denk dat dat de fan is?), maar die blaast de hele tijd door. Is eigelijk zo'n blazend geluid wat ik altijd al hoorde bij deze laptop wanneer die aanstaat.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd En zonder accu aan adapter ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SpamLame

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:16:
SpamLane: geeft niks! Ik hoor zo'n blazend geluid (denk dat dat de fan is?), maar die blaast de hele tijd door. Is eigelijk zo'n blazend geluid wat ik altijd al hoorde bij deze laptop wanneer die aanstaat.
Dan krijg je iig power, wilt niet zeggen dat alle power goed is, maar er is een begin.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS: accu heb ik al eens eruit gehaald en weer erin geplaatst, maar ik heb daarna niet het 3x op de powerknop uitgeprobeerd, misschien dat ik dat maar nog eens ga proberen.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Mijn Asus transformer loopt soms vast met een zwart scherm bij het afsluiten of rebooten, het lijkt dan of hij uit is en wil niet meer opstarten.

Remedie: Aan/uit knop minstens 10 seconden lang ingedrukt houden tot hij echt kijhard uit is. Daarna gaat hij op de normale manier weer aan.

• SpamLame

SpamLame

niks

Bedenk ook even wat je doel is.

Wil je alleen de bestanden hebben?
Moet het weer gaan doen, bedoel de laptop is al 3/4 jaar uit de PW, misschien was je al van plan hem te vervangen bv.?
Iets anders?

[ Voor 30% gewijzigd door SpamLame op 28-06-2018 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ploink schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:19:
Mijn Asus transformer loopt soms vast met een zwart scherm bij het afsluiten of rebooten, het lijkt dan of hij uit is en wil niet meer opstarten.

Remedie: Aan/uit knop minstens 10 seconden lang ingedrukt houden tot hij echt kijhard uit is. Daarna gaat hij op de normale manier weer aan.
Bedankt voor je reactie!! Ik doe zegmaar mijn laptop aanzetten gewoon zonder in te houden. Wanneer die het dan niet doet, druk ik nog een keer kort op de powerknop, zo wordt het scherm weer helemaal zwart. Daarna hou ik de knop +/- 10 seconden lang in. Daarna doe ik dit rideltje steeds weer opnieuw, betekent dus dat dit niet werkt bij mijn laptop, wel heel erg bedankt voor het reageren!!!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:16:
@Verwijderd En zonder accu aan adapter ?
Zelfs dan werkt het ook niet!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:27:
[...]

Daarna hou ik de knop +/- 10 seconden lang in.
Ok ik vroeg me inderdaad af of je de knop wel lang genoeg indrukte, maar als dat het geval is... Die functie is voor zover ik weet hardwarematig. Een PC kun je hard uitzetten door de powerknop ongeveer 5s in te drukken.
Dus als hij echt uit is en dan niet wil opstarten is er iets mis met de hardware.
Een slechte batterij zou nog de oorzaak kunnen zijn, maar dan zou het met de voeding er in wel moeten werken. Anders wat anderen ook zeggen, een hardware probleem.
Wat je eventueel nog kan proberen is of je wel successvol in BIOS/UEFI setup kan komen.

ps. Bij mijn transformer werkt dit het beste als ik vol_down knop ingedrukt houdt als ik hem aan zet, maar ik weet niet of op jouw laptop ook volume knopjes zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Ploink op 28-06-2018 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjulliewel voor alle reacties, ik ben er helemaal klaar mee hahah! Ik heb de laptop uit elkaar gehaald, heb vanalles gedeïnstalleerd bijvoorbeeld de batterij waarna ik vervolgens weer alles terug heb gezet. En nog doet die steeds weer hetzelfde, oftewel niet aan gaan! Ik heb besloten een nieuwe laptop te kopen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 23:08:
Dankjulliewel voor alle reacties, ik ben er helemaal klaar mee hahah! Ik heb de laptop uit elkaar gehaald, heb vanalles gedeïnstalleerd bijvoorbeeld de batterij waarna ik vervolgens weer alles terug heb gezet. En nog doet die steeds weer hetzelfde, oftewel niet aan gaan! Ik heb besloten een nieuwe laptop te kopen.
Bij laptop's is het meestal vrij simpel. Je hebt de accu, voeding, RAM en HDD/SSD. Ligt het daar 100% zeker niet aan kom je op CPU, GPU en moederbord uit. Aangezien die 3 onderdelen bij de meeste laptop's 1 geheel zijn houdt het dan wel op.

Check de onderdelen die het wel kunnen zijn voor de zekerheid even goed. Zou zonde zijn als je voor een defecte HDD of RAM module een nieuwe laptop koopt. Mocht het niet aan al die onderdelen liggen kom je snel op het moederbord uit en dan is het inderdaad einde verhaal bij een laptop.
Pagina: 1