Beste mensen,
Ik ben toe aan een nieuwe build en ben gevallen voor de NZXT H400i case.
Op basis van die case wil ik een systeempje in elkaar laten zetten waar ik weer een aantal jaartjes mee door kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 1440p ultra (op het moment Overwatch, Hots, WoW).
Daarnaast houd ik me bezig met een beetje machine learning en 3D rendering in unity.
Ook heb ik een tweede scherm 1080p wat gebruikt wordt voor niet gaming activiteiten (youtube/discord/chrome etc..)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget voor de onderdelen zal zo rond de €2400,- zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik allemaal, enige wat ik mee wil nemen uit mijn oude build is een Samsung 850 EVO 500gb ssd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder mijn lijstje met wat ik er allemaal in wil hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Intel en Nvidea en wil hier niet van afwijken.
De samsung 860 evo heb ik gekozen puur omdat hij zwart is en achter het raampje komt.
Zelfde geldt voor de CPU koeler, wil graag een zwarte.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de H400i kast en de "small form", verder wil ik graag dat alles een beetje bij elkaar past wat betreft kleur.
Daarnaast wil ik niet teveel lawaai en moet de systeem koel zijn.
Ga je overklokken?
Ik ga wellicht licht overclocken, heb hier niet veel ervaring mee maar wil de optie graag open laten.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vraagjes:
Ik ben toe aan een nieuwe build en ben gevallen voor de NZXT H400i case.
Op basis van die case wil ik een systeempje in elkaar laten zetten waar ik weer een aantal jaartjes mee door kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 1440p ultra (op het moment Overwatch, Hots, WoW).
Daarnaast houd ik me bezig met een beetje machine learning en 3D rendering in unity.
Ook heb ik een tweede scherm 1080p wat gebruikt wordt voor niet gaming activiteiten (youtube/discord/chrome etc..)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget voor de onderdelen zal zo rond de €2400,- zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik allemaal, enige wat ik mee wil nemen uit mijn oude build is een Samsung 850 EVO 500gb ssd.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder mijn lijstje met wat ik er allemaal in wil hebben.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 346,- | € 346,- |
| 1 | Asus ROG Strix Z370-G Gaming | € 169,- | € 169,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X Trio | € 923,40 | € 923,40 |
| 1 | NZXT H400i Wit/Zwart | € 128,04 | € 128,04 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 77,35 | € 77,35 |
| 1 | be quiet! Dark Rock 4 | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15 | € 187,50 | € 187,50 |
| 1 | Corsair RM650x Zwart | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 111,80 | € 111,80 |
| 1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 164,90 | € 164,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.260,84 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Intel en Nvidea en wil hier niet van afwijken.
De samsung 860 evo heb ik gekozen puur omdat hij zwart is en achter het raampje komt.
Zelfde geldt voor de CPU koeler, wil graag een zwarte.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de H400i kast en de "small form", verder wil ik graag dat alles een beetje bij elkaar past wat betreft kleur.
Daarnaast wil ik niet teveel lawaai en moet de systeem koel zijn.
Ga je overklokken?
Ik ga wellicht licht overclocken, heb hier niet veel ervaring mee maar wil de optie graag open laten.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vraagjes:
- Gaat alles passen in de case? Ik heb gekeken naar de hoogte van de CPU koeler (159mm) en naar de lengte van de videokaart (325mm) en dat moet volgens de specs van de kast passen (164mm en 411mm). Maar een second opinion kan denk ik geen kwaad.
- Is de PSU overkill, misschien de rmx 550? Verschil is 10-11 euro dus dat maakt niet zoveel uit.
- Ik las hier en daar wat over USB 2 headers op het moederbord en dat de asus uit mijn lijstje er 2 heeft. Is dit voldoende voor de rgb strips van de case en de usb hub aan de voorkant van de case + wellicht andere dingen die aangesloten moeten worden? Weet hier helaas niet zoveel van af.
- Eerst zat ik te denken aan de kraken x62 als cpu koeler, maar ik las dat de prestaties van de Be Quiet Dark 4 en de Kraken x62 elkaar niet heel veel ontlopen. Prijs verschil is toch bijna een ssdtje en de looks van beide koelers bevalt mij.