Toon posts:

[Novell4.11] Admin password kwijt. Hoe inloggen?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo CNE'ers.
Ik heb het volgende probleem. Ik moet inloggen met het Admin password om users ed aan te maken. Nu is het probleem dat de oude systeembeheerder hier weg is gegaan, maar geen password voor deze server heeft achtergelaten.

Ik weet dat er in NT een manier is om er alsnog in te komen, maar is er ook zoiets voor Novell4.11? Ik hoop het wel, anders kan ik nooit meer inloggen als Admin.

Alvast bedankt voor het lezen van en evt reageren op dit topic. :)

Edit: Ik had 'm misschien beter in Non-WOS kunnen plaatsen.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

lees : hoe hack ik mijn systeembeheerder

Verwijderd

Eeeeeh ....www.novell.com/support/passwordhack?????

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 16:01 schreef CV_SmileY het volgende:
lees : hoe hack ik mijn systeembeheerder
Als je niks beters te doen hebt, ga dan buiten spelen. :Z
Op dinsdag 17 juli 2001 16:02 schreef mig_01 het volgende:
Eeeeeh ....www.novell.com/support/passwordhack?????
Ja, ik kan gaan zoeken op de Novell site, maar ik dacht dat ze zoiets nooit op hun eigen site zouden zetten. Ik zie zo'n password hack van MS ook niet op de MS-site staan namelijk.

Ik ga even zoeken, ben der alleen bang voor.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op dinsdag 17 juli 2001 16:03 schreef Prankster het volgende:

[..]

Als je niks beters te doen hebt, ga dan buiten spelen. :Z
Lijkt me alleen errug wazig als die systeembeheerder geen lijst met alle passwords heeft 8ergelaten. En (als ie niet dood is) kun je denk ik nog wel contact met hem opnemen.
En als ik buiten kon spelen dan ging ik dat zeker doen, maarja ik moet werken :)

Verwijderd

Zoekt en gij zult vinden : Burglar.nlm
Op een flopje dumpen, in je server pluggen, en dan progje runnen met een usernaam erbij en zie, die user heeft meteen flink wat rechtjes...

En je hoeft ook niet naar CNE'ers te roepen, want die hebben die dingen niet nodig 8-) Voorkomen is beter dan genezen zeg maar... Nooit zomaar systeembeheerders buitenflikkeren dus ... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 16:06 schreef CV_SmileY het volgende:
Lijkt me alleen errug wazig als die systeembeheerder geen lijst met alle passwords heeft 8ergelaten. En (als ie niet dood is) kun je denk ik nog wel contact met hem opnemen.
En als ik buiten kon spelen dan ging ik dat zeker doen, maarja ik moet werken :)
Niet echt spannend een Novell systeem hacken waar 1 dos applicatie op geshared word ofwel?
Maar ik vraag niet om jou mening. Ik vraag hoe ik in kan loggen met alle rechten of hoe ik achter het Admin pw kan komen, dus hou je daar mee bezig ipv de randverschijnselen. Dank u. :)
Op dinsdag 17 juli 2001 16:07 schreef NCP-Viper het volgende:
Zoekt en gij zult vinden : Burglar.nlm
Op een flopje dumpen, in je server pluggen, en dan progje runnen met een usernaam erbij en zie, die user heeft meteen flink wat rechtjes...
Kijk hier hebben we wat aan. Ik ga ff zoeken. Bedankt alvast. En wat betreft die systeembeheerder. Hij kon een betere baan krijgen en is nu op vakantie, dus niet bereikbaar. Ik werk hier ook maar tijdelijk. Zodoende. :)

Gevonden op Novell.com:
http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/13818.htm

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Helaas is de security van de NDS nog niet gehacked en is het nog niet mogelijk.... Novell maakt gebruik van zware encryptie, en ik geloof dat deze gedeeltelijk gebruik maakt van encryptie die velen van ons proberen weg te grazen met de powercows :) Maar om daar nu op te wachten.....

BURGLAR.NLM is wel mogelijk, hetzij dat deze beperkt is tot de container waarin de bindery-context gezet is, omdat BURGLAR.NLM alleen op bindery niveau werkt.

Je moet dus WETEN in welke container het admin object zich bevindt, en dan vervolgens op de server console de bindery context naar die container zetten. Vervolgens kun je met burglar.nlm een nieuwe user maken die admin rechten heeft, en met die user kun je vervolgens aanloggen. Burglar.nlm is een netware loadable module, en moet dus op de server worden geladen, dus je tikt op de server iets van LOAD A:\BURGLAR.NLM, er vanuitgaande dat je access hebt tot de floppydrive van de server. Je moet dit dus OP de server uitvoeren, of middels remote consoe als je het remote console password weet.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Maartena, bedankt voor je verhaal. Ik begon al peentjes te zweten. :)
Maar ik zit erin. Er zat een logica in alle wachtwoorden, maar bij dit filiaal heeft ie een fout gemaakt en een 0 vergeten. |:(

Ben weer werken. Mag ik u allen bedanken? :Y)
Pagina: 1