NLE komt afspraak niet na, contract annuleren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 12:48
Beste Tweakers!

Ik ben ongeveer 2 maanden geleden overgestapt naar NLE. De afspraak voor de installatie van het internet is gemaakt voor 2 juli aanstaande. Gisteren werd ik gebeld door de installateur, of ik 11 juli thuis was om het internet aan te sluiten.

Echter is dit niet de afspraak, die 9 dagen zonder internet kost mij meer dan het hele NLE alles-in-1 pakket voor een jaar.

Omdat ze geen telefoonnummer hebben heb ik contact gezocht via Facebook. Ik werd verwezen naar de installateur, maar deze kon niet meer voor mij doen dan een afspraak inplannen op 11 juli. Hij verwees mij terug naar de klantenservice. O+

Kan ik nu het contract opzeggen en bij mijn huidige blijven? Of is dit geen 'rede'?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Doorverwijzen naar de installateur is niet netjes; jij hebt een contract / contact met NLE en niet met "random installateur X" omdat NLE geen/extra techneuten in dienst hebt. Je zal het dus moeten uitvechten met NLE; het niet leveren van een dienst kan een reden zijn voor ontbinding.

Dat gezegd hebbende; je zegt al 2 maanden geleden overgestapt te zijn? Betaal je dan ook al 2 maanden? Of heb je ook gas & electra via NLE?
die 9 dagen zonder internet kost mij meer dan het hele NLE alles-in-1 pakket voor een jaar.
Hoezo dit? Even als voorbeeld; Tele2 levert je 20GB data over een 4G SIM-kaartje voor enkele tientjes. Allicht kan je met NLE even overleggen of zij een "redelijk doch realistisch" bedrag willen vergoeden maar reken er niet op. Of heb je een zakelijke aansluiting aangevraagd? Zo ja, dan kan je je beroepen op de zakelijke kleine lettertjes (ook wel SLA genoemd in IT-termen).

Ter info: NLE is te bereiken op 088-7307307 of 0800-4664 dagelijks tussen 08:00 en 18:00

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Ik ben twee maanden terug overgestapt, maar mijn contract gaat 2 juli pas in. Dus die 14 dagen zijn voorbij..

Mijn punt is: 2 juli = afspraak, en die gaan ze niet nakomen, als ik inderdaad 2 juli geen internet blijk te hebben dan haal ik wel zo'n kaartje, maar daar gaat het niet om. ;-)

Het betreft geen zakelijke aansluiting, gewoon thuis..

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 15:49

-36-

Trust me. I'm an amateur

Niet direct een antwoord op je vraag maar aansluiten modem is evt goed zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 10:30
Kimberly schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:22:
Ik ben twee maanden terug overgestapt, maar mijn contract gaat 2 juli pas in. Dus die 14 dagen zijn voorbij..

Mijn punt is: 2 juli = afspraak, en die gaan ze niet nakomen, als ik inderdaad 2 juli geen internet blijk te hebben dan haal ik wel zo'n kaartje, maar daar gaat het niet om. ;-)

Het betreft geen zakelijke aansluiting, gewoon thuis..
Heb je het modem al in huis? Sluit deze eens aan, kan best zijn dat er al signaal op de lijn staat op de dag van aansluiting.

Wil je dit soort grappen voorkomen de volgende keer, dan moet je bij KPN of Ziggo wezen. Dan betaal je meteen wel de hoofdprijs, maar staat er morgen nog een monteur om het voor je op te lossen.

NLE staat er een beetje bekend om je twee maanden te laten wachten op een aansluiting. Maar NLE huurt die monteurs ook maar ergens in, en kan niet zomaar een nieuwe blik opentrekken zonder dat het extra €€ gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Ik heb het modem ook nog niet thuis, dus dat is ook geen optie.. Wacht de reactie af via Facebook Twitter, anders morgen even bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 10:30
Kimberly schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:09:
Ik heb het modem ook nog niet thuis, dus dat is ook geen optie.. Wacht de reactie af via Facebook Twitter, anders morgen even bellen. :)
Die ontvang je meestal een week voor de activatie. Kan dus zijn dat deze binnen enkele dagen op de stoep ligt.
Zo ging het hier wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 22:23

-Z-

Kimberly schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:09:
tel nr is 088-7307377 - https://www.nle.nl/alles-...act-met-de-klantenservice

088-7307307 is voor energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:43
Wie was je oude aanbieder? Als dat er 1 is op het KPN netwerk blijft je internetverbinding wellicht gewoon doorlopen met de huidige modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:21

vr6-only

Blub Blub

Hoe heb jij je overstap geregeld, middels een overstapservice of zelf opgebeld en opgezegd? Bij een overstapservice stopt je provider pas met werken nadat je nieuwe de diensten heeft geleverd. Je komt dus niet zonder te zitten.

Kom je over vanaf koper of glasvezel? Dan is het een kwestie van de V10 en IPTV kastjes omzetten en klaar ben je. Daar is geen monteur voor nodig.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Dank jullie voor de antwoorden!

Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice van NLE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:39
Kimberly schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 07:53:
Dank jullie voor de antwoorden!

Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice van NLE.
Als dat het geval is zal je oude internetverbinding pas worden opgezegd zodra NLE bij je oude provider heeft doorgegeven dat jij een werkende een actieve verbinding thuis hebt. Althans, zo is het in mijn geval altijd gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 22:23

-Z-

hoe is het afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Nog geen internet van NLE, zing werkt nog steeds :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Dat is ook het hele idee van de overstapservice. Dus wees niet bang dat je zonder internet komt te zitten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-10 22:20
Echter is dit niet de afspraak, die 9 dagen zonder internet kost mij meer dan het hele NLE alles-in-1 pakket voor een jaar.
Nog geen internet van NLE, zing werkt nog steeds :P
Dit klinkt eerder dat je zakelijk (prive kost geen geld) voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en dan nog probeert meer rendement te halen. Als je de leveranciers geen marge kunt, kunnen ze ook niet echt voor je presteren....
Pagina: 1