Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videobewakingssysteem voor thuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-11 12:08
Hallo mede-tweakers!

Ik ben op zoek naar een videobewakingssysteem voor thuisgebruik. Doel is een buitencamera en binnencamera te installeren, gekoppeld aan een NVR. Aangezien ik een netwerk bouw met Ubiquiti apparaten (Unifi switch us-24-250w en Unifi AC AP's) heb ik in eerste instantie gedacht aan een Ubiquiti G3-AF voor buiten, en een G3-dome voor binnen, gekoppeld aan de Ubiquiti Unifi NVR. Ik lees echter zeer verschillende ervaringen met de Ubiquiti camera's (vooral over de dome versie, meestal buiten).

Enkele vragen:
  1. Klopt het dat de camera's motion detection hebben?
  2. Klopt het dat de NVR bij beweging een melding kan sturen naar je GSM? Hoe verloopt dit (app/sms/...)?
  3. De binnencamera wordt aan het plafond gemonteerd. Is het beter de G3-AF te nemen i.p.v. de dome versie? Wat zijn jullie ervaringen met de Ubiquiti camera's?
  4. Zijn er andere videobewakingssystemen met gelijke functionaliteit die ik moet overwegen? Budget ca. 600 euro voor 2 camera's + NVR.
Dank voor de input!

Vriendelijke groet,
Diederik

Experience the mountains!

Alle reacties

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Ik heb geen ervaring met die specifieke apparatuur, ik werk met Synology NAS met Surveillance station en een paar Foscam camera's, valt binnen je budget.

De Synology nasjes hebben een licentie voor 2 camera's, wil je er toch drie, dan is het dokken . . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou eerst eens kijken wat wil je en wat verwacht je ervan en hoeveel wil je uittrekken of kan je al binnen je systeem realiseren? Heb je bijvoorbeeld al een inbraakbeveiliging en hoe meld deze uit ? Heb je die niet ? Geef dan je geld daaraan uit is effectiever. Punt is namelijk dat de boefjes zich niets aantrekken van camera's de kans op herkenning is namelijk zo klein dat het ze niets uitmaakt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• melwasul
Een inbraakbeveiliging hebben we niet (en is in onze omgeving naar mijn mening ook niet nodig: we wonen heel landelijk). Puur voor beveiliging is het niet nodig een camerasysteem te installeren (een klein risico heb je altijd, maar de criminaliteitscijfers zijn bij ons zeer laag).

Het idee komt oorspronkelijk van m'n vriendin ;) om toch een beetje het idee te hebben dat alles "bewaakt" wordt, en mocht er iets zijn dat je dan tenminste toch beelden hebt. Feit blijft dat inbraak meestal niet gedaan wordt door mensen uit de omgeving ;) dus of je dan veel hebt aan die beelden is een andere vraag.

Anderzijds is het altijd leuk vanop afstand een oogje in het zeil te kunnen houden. De schoonouders wonen op ca. 100m. Mocht er beweging in huis zijn, en dit wordt door de camera geregistreerd en gesignaleerd op m'n gsm, dan kan je altijd even de schoonouders bellen met de vraag een kijkje te nemen.

Ik had in gedachten een systeem met een tweetal camera's (één outdoor aan de ingang / carport, één indoor in de woonkamer met zicht op het schuifraam van het terras). Aangezien we over nieuwbouw spreken kan elke camera met PoE-kabel aangesloten worden. Beelden wil ik liefst lokaal (in huis) opslaan op een apart systeem (NVR). Deze wil ik remote kunnen benaderen (bijvoorbeeld op vakantie). Mocht er beweging gesignaleerd worden dan wil ik een melding op m'n gsm krijgen.
In totaal wil ik ongeveer een 600-tal euro uitgeven aan camera's + NVR.

Aangezien ik van plan ben een netwerkswitch en AP's van Ubiquiti (Unifi serie) te installeren, lijkt het me interessant ook het camerasysteem van Ubiquiti te overwegen. Enkel heb ik weinig tot geen ervaring met camerasystemen... :/

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 22:55
Qnap nassen hebben surveillance station, werkt prima. Bijvoorbeeld deze product: QNAP TS-253A , heeft ook 4 licenties voor dus 4 camera's geloof ik.

Hallo

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-11 12:57
Een echt goede spatwaterdichte en slagvaste buiten domecamera met hoge resolutie en kleurenbeeld tot ver onder de lage luxwaarden kost al snel rond de €400,00 en een goede instap PoE NVR met WD Purple HDD, diversen softwarematige features en toegang middels App zit ook al snel rond die prijs. Ik refereer hier even naar de (semi) professioneel veel gebruikte merken Hikvision en Dahua.
Wil je voor 2 goede camera’s en een NVR max. €600,00 uitgeven dan kom je mogelijk toch in het iets lagere segment. Dan moet je wel oppassen dat je niet inleverd op beeldkwaliteit onder alle omstandigheden want een camerabeveiligingsset met matige beelden of haperende opnamen is net zo veel waard als geen beelden.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• melwasul
Dank voor de info! Die €600 is geen harde grens, maar liefst niet te veel daarover...
Met de Ubiquiti oplossing (NVR met 2TB, G3 en G3 dome) kom ik op ongeveer €600. Alleen vind ik niet zo veel uitgebreide en betrouwbare reviews terug. Daar komt ook die €600 "grens" van...

De buitencamera hangt trouwens in de Carport (droog).

Ik heb momenteel nog een Zyxel NAS in gebruik met 2x 3TB WD Red schijven erin. Indien de NVR ook dienstdoet als NAS zou ik beide schijven mee kunnen nemen...

Pagina: 1