Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EugeneWeijters
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik heb nog geen ervaring met een smartwatch maar hoop dat ik hem in kan zetten voor mijn probleem. Ik heb al veel op internet gezocht maar krijg niet goed inzichtelijk of wat ik wil nu allemaal kan met zo'n smartwatch.
Mijn probleem is als volgt, ik heb een kleine klassieke sportauto waar ook een klassieke radio in zit, geluid is dus ruk. De luidsprekers heb ik al vervangen door BLAM speakers en van Focal heb ik er een subwoofer onder de stoel kunnen plaatsen. Omdat ik op het dashboard helemaal geen ruimte heb en geen kabels en stekkers daar wil hebben hangen dacht ik eraan om de asbak om te bouwen naar multimedia center :) en daar kan ik zo'n smartwatch makkelijk in.....
Ik zou graag willen dat de smartwatch een gewone radio heeft maar zeker een DAB+ radio, ik heb een apk bestand van navigon (navigatie programma) die erop gedraaid moet kunnen worden, het geluid moet over een versterker lopen die ik ook met de smartwatch kan bedienen.
Kan ik elke app installeren op een smartwatch ?
Is er een app voor DAB+ radio (die niet van je abonnement verbruikt, maar via de ether werkt)?
Ervaringen, tips etc. zijn van harte welkom _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
Eh nee. Ik kan niet voor Android Wear watches spreken maar op een Apple Watch kun je dat vergeten; er zijn absoluut apps met een specifieke Apple Watch extensie maar 'elke app installeren op een smartwatch' is helaas niet aan de orde, kan het me bij Android Wear eigenlijk ook niet voorstellen

Maar misschien dat een Android Wear eigenaar er meer over kan zeggen :+

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
DAB+ op een smartwatch gaat niet happen, FM radio 95% zeker ook niet. Zelfstandige navi op een smartwatch 80% zeker niet, wellicht dat er een Chinees is die een reguliere Android versie op een smartwatch gezet heeft in plaats van Android Wear.
Waarom niet gewoon een bluetooth versterkertje en je telefoon daaraan pairen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Android Wear is zeker geen volledig OS, met alle mogelijke apps.
Hier kun je zien welke apps er beschikbaar zijn: https://play.google.com/s...tegory/ANDROID_WEAR?hl=en

Ik denk niet dat een smartwatch de oplossing die je zoekt kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EugeneWeijters
Huaw dank voor de link die is erg waardevol....valt mij nog niet eens tegen, maar ik denk dat ze niet allemaal gratis zijn, vandaar ook de vraag of ik een los apk programma bestand kan installeren op een smartwatch met Android erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EugeneWeijters
Goeie opmerking TommyboyNL maar hoe krijg ik een DAB+ radio op mijn tel. zonder mijn abonnement tegoed op te snoepen en hem tegelijkertijd wel te kunnen laden? Ik weet dat er op de mini usb aansluiting antennes en DAB+ modules aangesloten kunnen worden maar dan kan ik de tel. niet laden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Niet online
EugeneWeijters schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:44:
Huaw dank voor de link die is erg waardevol....valt mij nog niet eens tegen, maar ik denk dat ze niet allemaal gratis zijn, vandaar ook de vraag of ik een los apk programma bestand kan installeren op een smartwatch met Android erop?
Het is blijkbaar mogelijk om normale android apps te sideloaden op je smartwatch, (wist ik ook niet), maar dat is absoluut niet aanbevolen, aangezien de apps er niet voor gemaakt zijn

Is een radio met Android Auto erop geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EugeneWeijters
Eigenlijk niet want ik wil de auto aan de buitenkant zo origineel mogelijk houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@EugeneWeijters buiten de mogelijke technische beperkingen, weet je ook zeker dat je wil gaan pielen op een scherm van minder dan 2"?

Horloges zijn bedoeld om af te lezen van een afstand van 30 cm, niet vanaf een halve meter of meer. Daarnaast wil je in de auto snel op het scherm informatie willen lezen en als je moet gaat zitten turen, dan raak je veels te snel afgeleid.

Ik zou dus eens kijken of je niet 'gewoon' een radio kan kopen met Android of simpelweg een telefoon vast in de auto bouwen. Echter wordt je wens voor DAB+ wel een lastige, er zijn echt maar een paar telefoons die een DAB+ antenne hebben en die telefoons zijn ook alweer een tijdje oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:39

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ja, het is mogelijk om apps te sideloaden (aka APK's te installeren via een kabeltje) op je smartwatch. Maar als Android Wear-watch eigenaar kan ik je zeggen: dit gaat absoluut niet werken. Android Wear is eigenlijk sowieso al niet zo handig met media en het touchscreen is vrij lastig te bedienen. En al zeker als je aan het rijden bent zijn de touch zones super klein en gaat je aandacht volledig van de weg af.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Niet online
EugeneWeijters schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:29:
Eigenlijk niet want ik wil de auto aan de buitenkant zo origineel mogelijk houden....
Misschien is zo https://www.classiccarstereo.co.uk/ iets een optie? (een van de eerste links als je Google op iets van 'modern radio classic design')
Dat ziet er wel goed uit. (IMHO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
En los zoiets je probleem niet op, kan je je telefoon nog steeds opladen.

Bovendien een cheap ass oplossing (tenzij je geen sigarettenaansteker hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EugeneWeijters
Ik denk dat ik het nu toch gevonden heb......een DAB+ radio module die je met de telefoon kan bedienen http://shop.dension.com/en/dab-in-car/dbm (helaas nog geen adres kunnen vinden in Nederland om te bestellen) deze koppelen aan een kleine versterker, want ik heb bijna geen ruimte https://www.nvx.com/mvpa4...t-car-amplifier-400w-rms/ wat denken jullie ervan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik denk dat je beter een spotify abonnement en een grotere databundel kan nemen dan €200 uitgeven aan een DAB+ tuner. Vergeet bovendien niet een goede actieve antenne aan te schaffen...
Ik denk dat een 400W versterker enorme overkill is voor in een auto (hoewel deze versterker best-case 350W kan leveren; 30A zekering bij 12V geeft 360W, paar Watt verlies eraf). Twee of vier keer 50W is meer dan zat.
Pagina: 1