Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave85
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-06 21:22
Mijn vraag

Is het verplicht een bankrekening of creditcard te koppelen aan je paypal account?

aangezien ik een gaming organisatie hebt, en wij soms giften krijgen van bedrijven of andere mensen, kreeg ik gisteren een bericht dat ik mijn paypal moest gegevens moest bevestigen zodat hun weten wie er achter de rekening zit. Ik heb hun gebeld, omdat dit niet mijn inkomsten zijn, en ik straks niet de belasting aan de deur krijg. Wij verkopen ook geen producten of goederen, het is puur om voor de teams wat te kunnen doen (denk hierbij aan tshirt kopen, ticket vergoeden etc).

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:26

St@m

@ Your Service

Als dat in hun voorwaarden staat wel, en anders ga je op zoek naar een andere partij. Ik heb (toen ik meer dan >2000 over een bepaalde periode binnenkreeg, dacht ik) ook mijn gegevens moeten aanleveren. Kopie ID, bewijs van adres enzo.

Weet de uitleg niet meer precies want ik heb toen ook even telefonisch contact opgenomen, maar het was plausibel, iets met criminelen. Je kan het ook niet doen, maar dan kun je geen gebruik maken van hun diensten.

Belastingdienst weet trouwens helemaal niets van je Paypal rekening.

[ Voor 38% gewijzigd door St@m op 28-06-2018 17:20 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:22
As het niet je inkomsten zijn en je bang bent voor de belastingdients, wellicht loont het dan om er een stichting of iets dergelijks van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave85
Oke, maar het gaat mij erom, dat als ik ook mijn bank of creditcard koppel, dat ik niet straks een berg moet terug betalen, want ik lees overal, als je geld op je paypal krijg wordt dit ook gezien als inkomsten, en ander zegt weer van niet.

- een stichting maken op paypal is helaas niet mogelijk, alleen prive of zakelijke rekening. Doe je zakelijk dan heb je ook btw en kvk nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Dave85 op 28-06-2018 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:15

Qwerty-273

Meukposter

Je neemt een dienst af van PayPal, zij kunnen natuurlijk zelf bepalen welke voorwaarden ze stellen voor het gebruik van deze dienst. Afhankelijk van de bedragen zal men graag willen weten wie er daadwerkelijk van een account gebruikmaakt, omdat ook zijn verdachte transacties zullen moeten melden bij overheidsinstanties om witwassen of andere praktijken tegen te gaan.

Is de huidige rekening een privé- of zakelijke-rekening?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

Dave85 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:23:
want ik lees overal, als je geld op je paypal krijg wordt dit ook gezien als inkomsten
Paypal is niet anders dan een bank en moet aan dezelfde regels voldoen. Eén van de regels is het voorkomen van witwassen van geld. Ontvang je geld op je Paypal account dan moet je dat opgeven voor de belastingdienst. Doe je dat niet, dan is er gewoon een kan dat de belastingdienst er achterkomt.

Concreet antwoord op je vraag, misschien kan het wel om een Paypal account te hebben zonder tegenrekening maar ga er dan maar vanuit dat je je paspoort moet doorsturen. Je kan ze gewoon bellen dan wordt je in het Nederlands geholpen.

[ Voor 19% gewijzigd door TheBorg op 28-06-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave85
Paypal had mij verteld, zo lang je geen goederen of andere dingen verkoopt of dergelijke zal je niet bang hoeven te zijn van de belasting, ik wil helemaal niet ontduiken ofzo. Dit is puur een hobby van mij en nog iemand, en wij kunnen hier zoiezo niet van leven. Heb ook gewoon fulltime baan etc.
- Het is een prive rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

Dave85 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:27:
Paypal had mij verteld, zo lang je geen goederen of andere dingen verkoopt of dergelijke zal je niet bang hoeven te zijn van de belasting, ik wil helemaal niet ontduiken ofzo. Dit is puur een hobby van mij en nog iemand, en wij kunnen hier zoiezo niet van leven. Heb ook gewoon fulltime baan etc.
- Het is een prive rekening.
Als dat zo is, wat is dan het bezwaar om je normale bankrekening te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave85
Omdat ik nergens kan vinden over belasting.

En iedereen weet, wat jij weet, weet de belastingdienst ook. Wat mij het een beetje weerhoud is, dat de giften die binnenkomen PUUR zijn voor organisatie, en niet voor me eigen levensbehoeftes, ook zal ik geen geld van de paypal naar mijn eigen rekening sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je een gaming organisatie hebt, heb dan ook niet een "organisatie rekening" met bijbehorende bankpas etc?

Want of het nou inkomsten of uitgaven zijn; als het allemaal op best effort / non-profit is, waarom zou je daar dan wel je eigen rekening aan koppelen en bang zijn voor de fiscus?

Neem aan dat de organisatie in ieder geval ondergebracht is in een eigen (wettelijke) entiteit en dergelijke?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:39
Paypal heeft waarschijnlijk gewoon te maken met de KYC regeling (Known Your Customer), dus ze zijn wettelijk verplicht om bepaalde gegevens van hun klanten te registreren. Inderdaad om witwassen e.d. tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave85
Snap er echt helemaal geen zak van ;)

Het gaat mij erom, paypal vraagt de gegevens van de persoon die erachter zit (die heb ik gegeven), daaropvolgend komen ze met het koppelen van bank/creditcard, aangezien die al gekoppeld is aan mijn eigen paypal kan ik het niet nog is doen! + ben ik verplicht alle ingekomen giften of het nu 100 is of 1000 het aan te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 13:44
MAX3400 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:38:
Als je een gaming organisatie hebt, heb dan ook niet een "organisatie rekening" met bijbehorende bankpas etc?
^^ dit dus. Waarom koppel je het niet aan de/een rekening van de organisatie? Probleem opgelost.
Dit soort dingen moet je echt strikt gescheiden houden van jouw privé rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave85
@Panini

Ik snap dat wel.
Aangezien wij nog redelijk nieuw zijn, en wij nog geen sponsors hebben die financieel veel bijdragen, hebben wij besloten om nog te wachten om ons in te schrijven voor kvk en eigen bank rekening.
Het gaat mij erom of het noodzakelijk is een bank/creditcard te koppelen.
ik heb paypal al wel mijn gegevens gegeven als bewijs van iditentiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Als je paypal wilt blijven gebruiken is het noodzakelijk om je te verifiëren met een creditcard of bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave85
@jeroen3

Oke duidelijk, maar ik zou niet graag willen met eigen prive bank/creditcard. Dus met andere woorden moet ik een rekening openen voor mijn org?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Ja. (of wellicht een groepsrekening?)

[ Voor 87% gewijzigd door jeroen3 op 28-06-2018 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave85
@jeroen3

Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 20:35
Goedbedoelde giften en paypal gaan niet samen ,simpel....

Andere kant ,er is 0 risico om je rekening te koppelen zolang je de ontvangen giften 181 dagen op je paypal laat staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 08:21

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

https://www.belastingdien...betaal-ik-schenkbelasting
U krijgt het geld van iemand anders en beslist zelf wat u ermee doet
Iedereen mag u belastingvrij € 2.147 schenken. U hoeft daarover ook geen aangifte schenkbelasting te doen.

Zolang u maar in de gaten houdt dat u schenkingen van partners bij elkaar op moet tellen. Krijgt u dus een bedrag van zowel uw oom als uw tante? Dan mag het totaalbedrag niet hoger zijn dan € 2.147. Krijgt u meer? Dan moet u aangifte doen.
M.a.w: gewoon koppelen en in je administratie bijhouden waar het geld vandaan komt.
let er wel mee op, schenkingen kunnen door de belastingdienst gezien worden als omzet van je 'bedrijf' wellicht goed om eens te gaan praten met de KvK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:26

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

@Dave85 Wat versta je hier onder een "organisatie"? Meestal is dat een bedrijf, stichting, vereniging of anders met een KvK inschrijving.

Is er binnen jullie "organisatie structuur" niemand met een bedrijf (of KvK nummer) die deze administratie en verantwoordelijkheden op zich wil en kan nemen?

Zo doe ik voor BuG Community (ook een gamers clubje) de administratie via mijn bedrijf, worden alle donaties netjes apart geregistreerd en wordt daar ook belasting over afgedragen. Of dat voor jou ook zinnig en nodig is hangt natuurlijk af van wat je aan donaties ontvangt op jaarbasis. En uiteraard wat je aan kosten hebt, bij BuG streept een en ander elkaar aardig weg qua uitgaande en inkomende BTW.

De beste optie is natuurlijk om een vereniging of stichting op te richten, maar dan moet dat wel de moeite waard zijn. Eén en ander hangt er dus van af hoeveel geld je jaarlijks op die Paypal rekening ontvangt, boven bepaalde bedragen wil Paypal gewoon weten wie en wat er achter die rekening zit....

Specs

Pagina: 1