Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjebel1964
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-06-2019
Hallo forumleden,

Ik heb de Nebula capsule aangeschaft om 's avonds buiten onder de overkapping draadloos tv te kunnen kijken.

Op zich een bijzonder aardig apparaatje, maar ik krijg het niet voor elkaar om de ZiggoGo app te installeren en streamen vanuit de iPhone lukt ook niet (ivm met rechten?).

In Aptoide, dat is geïnstalleerd op de Nebula, kan ik de Ziggo app niet vinden, terwijl op de pc deze er wel degelijk in staat. https://ziggo-go.en.aptoide.com/

Via de webviewer geprobeerd, maar dan geeft ie aan dat er een instelling moet worden aangepast (betrouwbare bron inschakelen?). Echter deze instelling is niet aanwezig.

Heeft iemand een idee hoe deze te installeren, of is dat niet mogelijk?

Alvast dank voor jullie reacties.

Gr. Peter

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien Aptoide niet direct gelinkt is met de officiele Android Play Store, kan ik me voorstellen dat bepaalde zaken anders/niet werken dan verwacht en dat mogelijk bepaalde apps het ook niet goed doen.

Op de forums van Ziggo is ook weinig te vinden over de Go App op Aptoide; mogelijk dat je toch daar ook een topic kan openen of gewoon de klantenservice even een belletje geeft?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aptoide is zelfs een externe market die afgeraden wordt, vanwege best vaak copyright schending en warez.
Er is geen adequate controle op wat wordt uitgebracht, en kan zomaar aangepast zijn ( malware )

Je bent veiliger om de apk's van apkmirror te halen ( al staat de ziggoapp daar niet )

Waarschijnlijk om de reden, dat er geen rechten zijn om deze zomaar te verspreiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjebel1964
Dank voor jullie reacties zover.
Wel bijzonder dat Aptoide standaard is geïnstalleerd op de Nebula als deze elders afgeraden wordt.

Ik zou er wel van balen als ik er geen tv op kan krijgen. Dat was één van de redenen om hem aan te schaffen.

Hopelijk heeft nog iemand een slimme oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Pietjebel1964 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:17:
Wel bijzonder dat Aptoide standaard is geïnstalleerd op de Nebula als deze elders afgeraden wordt.
Nee hoor, als ik de reviews zo een beetje lees; de hardware van Nebula kon niet Google / Android-gecertificeerd dus ze mogen het device niet aansluiten op Android TV of Play Store. Hierdoor is er door de makers zelf gekozen om Aptoide te installeren en dat is een "custom TV layer" bovenop een uitgekleed Google Nougat OS.

Je voelt 'm al aankomen; alles riekt naar "het is niet supported door Google" dus zie maar hoe je aan je spullen komt. Zoals @FreshMaker aangeeft; de Aptoide Store bevat ook illegale zaken die (naar ik hoop) wel tijdig geruimd worden door de aanbieder. Ik kan me ook voorstellen dat een Ziggo (maar ook andere aanbieders) in hun apps controles hebben ingebouwd waardoor ze alleen "officiele" devices / OS'en ondersteunen.

En ja, ik snap dat je redelijk baalt; het is geen goedkoop device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Pietjebel1964 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:17:
Dank voor jullie reacties zover.

Ik zou er wel van balen als ik er geen tv op kan krijgen. Dat was één van de redenen om hem aan te schaffen.

Hopelijk heeft nog iemand een slimme oplossing?
En de APK vanaf je eigen telefoon extracten ?
misschien dat het dan wel werkt ?

Maar volgens mij zit er aardige beveiliging op de Ziggo / LibertyGlobal apps, ik kreeg ze met moeite aan de gang op een ipad met Jailbreak
moest ik weer een Jailbreak-blocker installeren die dát detecteerde
Zou zomaar kunnen dat dat op die Nebula ook zo is ( standaard root ? )

edit :

Is er iets via XDA te vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:51
Pietjebel1964 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:58:
Via de webviewer geprobeerd, maar dan geeft ie aan dat er een instelling moet worden aangepast (betrouwbare bron inschakelen?). Echter deze instelling is niet aanwezig.
Dit staat normaal onder beveiliging (onbekende bronnen). Als dat niet aanwezig is zou je nog kunnen proberen je device in developer-mode te zetten en de apk met "adb install xxx.apk" te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@FreshMaker ik ben niet thuis in APK's maar las in verschillende opinies wel dat dit device geen "Google Services" ondersteunt. Als <random APK> wel van deze services gebruikt zou maken, kan ik me voorstellen dat het niet werkt zoals bedacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Google Services is vaak niet heel noodzakelijk.
Dit is inderdaad een verkapte vorm van "geen playstore - zoek het zelf maar op"

Maar deze services zijn ( via XDA ) vaak wel te vinden
gapps is een open source oplossing die de 'toegestane' services kan installeren.
ik gebruikte gapps-micro op diverse tablets / mediaplayers

Alleen nog nooit ziggo getest hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

FreshMaker schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:52:
Google Services is vaak niet heel noodzakelijk.
Dit is inderdaad een verkapte vorm van "geen playstore - zoek het zelf maar op"

Maar deze services zijn ( via XDA ) vaak wel te vinden
gapps is een open source oplossing die de 'toegestane' services kan installeren.
ik gebruikte gapps-micro op diverse tablets / mediaplayers

Alleen nog nooit ziggo getest hiermee
Eens maar als je een short throw beamer kan kopen bij bekendere webshops, verwacht je als consument dus dat de marketingpraatjes kloppen en dat alles out-of-the-box werkt. Zeker voor een bedrag van bijna €400.

Persoonlijk, maar dat ben ik, zou proberen de koop ongedaan te maken; geen van de webshops lijkt zich te willen branden aan het melden dat Aptoide geinstalleerd is en ook het woord "Google" lijkt bewust weggelaten in meerdere beschrijvingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
#metoo

Voor 400€ wil ik een volledig ondersteund apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjebel1964
Hartelijke dank voor jullie bijdragen!
Helaas zie ik mijn oplossing er nog niet bij.
Ik ben helaas niet thuis in "developer mode" en xda en jailbreak methodes.
Ik had gehoopt dat er een soort van handleiding /stappenplan zou zijn om dergelijke acties uit te voeren....

• jetgadget
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Heb de Nebula nu een aantal weken, tot nu toe erg tevreden, Youtube kijken, Netflixen en zelfs films direct downloaden! en bekijken met Puppetmaster. Gaat allemaal prima.
Fijn om de compacte stevige Nebula ergens neer te zetten aan te zetten en direct te kunnen kijken.
Geluid is vol en goed, behoorlijk volume.
In slaapkamer beeld van wel 2,5m breed is behoorlijk impressive..

Voor de rest nog geen andere apps geinstalleerd, ben wel van plan om er KPN itvonline op te zetten, maar miste de tv tot nu toe geen moment :*)

• jetgadget
@Pietjebel1964 je zou vanaf de USB stick kunnen installeren, ik zal het je laten weten als ik itv geinstalleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ben ik heel benieuwd naar.

Heb ook een Nebula tube, en wil er het liefst ook ziggo go of kpn itv opzetten, zodat ik er (live) televisie mee kan kijken.

Ik heb apk's van apkmirror gedownload (ziggo go en kpn itv als belangrijkste). Ik krijg ze wel geinstalleerd, maar ze sluiten zichzelf weer af of geven aan niets af te kunnen spelen.

Heeft iemand van jullie het al werkend gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jetgadget
Ja na een paar ‘tweaks’ KPN iTV werkt prima hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kabanavelt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 18:37
jetgadget schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:06:
Ja na een paar ‘tweaks’ KPN iTV werkt prima hier.
Ik heb onlangs de Nebula capsule gekregen en wil daar ook KPN ITV op laten draaien. Kan je mij vertellen hoe je dit doet?

Inmiddels opgelost.

[ Voor 45% gewijzigd door Kabanavelt op 13-12-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannabeastar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-07-2021
Hi,

Hier ook een probleem met KPN ITV op de capsule. Ik heb zelf al 2 jaar een capsule en zonder moeite Ziggo APK erop gezet en werkend te krijgen. Nu heeft mijn collega een capsule en krijgen we kpn niet werkend op dezelfde manier.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik zie dat KPN ook alle apk's op alle sites in beheer heeft. Als iemand een oud apk bestand heeft wat wel werkt, dan graag een reactie.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

@wannabeastar
Een topic kicken om te kapen (en daarnaast ook nog een eigen topic openen) is niet de bedoeling.
Dit topic had sowieso op slot gemoeten aangezien dit niet op een legale manier aan .APKs komen is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.