Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Geen idee of dit topic hier huis hoort maar leek me de logische plek, al past de vraag niet echt tussen alle andere topics.

Ongeveer vier a vijf jaar geleden ben ik bij een fiscaal adviesbureau langs gegaan op aanraden van mijn advocaat. In een oude schadezaak welke reeds is afgewikkeld leek hem dit handig. Het adviesgesprek was “gratis”. Mondelinge afspraak was dat wanneer de zaak tot uitkering kwam er een post voor fiscaal advies in opgenomen ging worden. De verzekeraar heeft lange tijd de zaak zitten rekken om onder hun plicht (schade uitbetalen) uit te komen of om zo weinig mogelijk te hoeven betalen. Ik gok dat ik ongeveer 2,5uur bij dit adviesbureau heb gezeten, al weet ik dit niet meer zo goed omdat het jaren geleden is.

Hij heeft mij destijds ook een contract/ abonnement/ offerte voor gelegd, welke ik getekend heb, met de mondelinge afspraak dat ten tijde van uitkering van de zaak deze offerte opgenomen werd in de schadezaak en hij betaald kreeg vanuit de verzekeraar. Althans zo heb ik het begrepen/ geïnterpreteerd. Geen idee alleen of dit ook op de “offerte” staat, deze heb ik zelf niet. Ik ging er vanuit dat alles via mijn advocaat liep, ik was er tenslotte ook op aanraden van hem daar. Uiteindelijk heeft de schadezaak nog jaren geduurd en is tot uitkering gekomen, doordat ik de zaak heb laten afkopen. De post voor “fiscaal advies” is hier alleen nooit in opgenomen, althans niet meer dat ik weet. Daarna heb ik ook nooit diensten (advies) of producten van het adviesbureau afgenomen.

Nu stuurt het adviesbureau mij een factuur van jaren geleden voor de geleverde dienst. Ik dub wat ik hiermee moet. Het is een fors bedrag (ongeveer 500€). In mijn perceptie was dit een “kennismakingsgesprek” en zou hij betaald worden, mocht ik ten tijde van uitbetalen fiscaal advies benodigd zijn, door de verzekeraar.

Wat zijn mijn rechten in deze? Na al die jaren. Wijze les i.i.g. voor de volgende keer om nooit meer wat te ondertekenen. Maar in mijn euforie doordat ik dacht dat een schadezaak eindelijk afgelopen was vier a vijf jaar terug heb ik me in het moment mee laten slepen en het ondertekend. Voor mijn gevoel heb ik een slechte zaak en moet ik betalen. Benieuwd naar jullie meningen.

Heb overigens nog geen contact gehad met de advocaat die mij destijds heeft geholpen en ook het adviesbureau niet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:09
Ga even na hoelang het exact geleden is.

Als het langer is dan 5 jaar dan kan het mogelijk verjaard zijn.

https://www.consuwijzer.nl/thema/verjaring

[ Voor 17% gewijzigd door corporalnl op 28-06-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris TT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 17:09
Het doet nog al terzake wat er precies in dat contract stond. Aangezien je het ondertekend hebt zal het wel geen offerte zijn, hier teken je eigenlijk nooit voor.

Probeer dit dus te achterhalen, gewoon opvragen.

Wat staat er overigens op de factuur, dit moet gewoon duidelijk omschreven worden en daarmee zou ook de vraag van corporalnl opgelost moeten zijn, hij heeft overigens gelijk met verjaringstermijn.

Aangezien het als een rechtsbijstand iets klinkt, kan het ook nog gewoon een spookfactuur zijn als de omschrijving vaag is en het een grote organisatie betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Brief/mail schrijven dat je een factuur hebt ontvangen,
en dat je gezien de tijdspanne graag een kopie van de overeenkomst wil omdat je die zelf niet meer in bezit hebt.

Dat geeft je iig tijd.

Ondertussen wel je eigen administratie/mail controleren of je daar iets kunt vinden om te voorkomen dat je iets krijgt voorgeschoteld waar helemaal niets van klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat is nu eigenlijk je vraag? Want als ik je verhaal zo lees dan heb je advies gekregen op basis van soort van no cure no pay, en jij hebt zelf verzaakt om deze onkosten in de afbetaling te verwerken, tja dat betekent dat jij zelf voor die kosten moet opdraaien.

Wat je in wezen zegt is dat als jij onkosten post had opgevoerd dan was die gewoon betaald en had er geen haan om gekraaid, nu heb jij verzaakt om hem op te voeren en dan moet dat buro het maar zonder geld doen ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:02

Greyfox

MSX rulez

Ik denk dat je eerste stap is opzoeken wat er precies in het getekende document staat.
Als je een overeenkomst aangegaan bent, is het logisch dat daar uitvoering aan gegeven wordt op het moment dat het van toepassing is.

Heb je m zelf niet meer, dan even opvragen bij het adviesbureau.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

corporalnl schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:10:
Ga even na hoelang het exact geleden is.
Als het langer is dan 5 jaar dan kan het mogelijk verjaard zijn.
https://www.consuwijzer.nl/thema/verjaring
Hangt af van wat er in de overeenkomst staat. Als was overeengekomen dat de factuur pas komt na einde van de zaak, dan gaat die vijf jaar misschien nu pas in.
asdf25 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:07:
Hij heeft mij destijds ook een contract/ abonnement/ offerte voor gelegd, welke ik getekend heb, met de mondelinge afspraak dat ten tijde van uitkering van de zaak deze offerte opgenomen werd in de schadezaak en hij betaald kreeg vanuit de verzekeraar. Althans zo heb ik het begrepen/ geïnterpreteerd. Geen idee alleen of dit ook op de “offerte” staat, deze heb ik zelf niet. Ik ging er vanuit dat
offtopic:
:X Doe je zelf een lol en teken nooit meer iets zonder a) eerst te lezen, b) dat niet ter plekke te doen, c) mondelinge toezeggingen in dat contract toe te voegen incl. paraaf van beide partijen en d) de door de andere kant getekende versie mee te nemen en lang te bewaren.

Maar inderdaad, vraag een kopie op van de door jouw getekende offerte (nou ja, overeenkomst). Hopelijk voor jou staat er in dat er inderdaad betaald zou gaan worden voor aanvullend advies. Of is men de door jou getekende versie kwijt

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1