Complete PC Gaming Build voor nieuwkomer (1500 euro)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indynator1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik ben van plan om eindelijk een game-PC aan te kopen. Maar ik ben een volslagen leek op dit vlak aangezien er zoveel onderdelen zijn afhankelijk van de requirements. Ik zou dus graag alle hulp kunnen gebruiken. Alles moet nog aangekocht worden, dus zowel onderdelen als peripherals.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal gebruikt worden puur voor gaming en normaal surfen (hoofdzakelijk zaken zoals Youtube en anime). Mijn vereisten voor het spelen van AAA-games is 1080p met minstens 60+fps op High (als ik hogere fps of Ultra aankan, des te beter). Ik weet niet of 1440p met 60 fps mogelijk is voor mijn budget aangezien ik nog een monitor enzo moet bijkopen. Ik weet nu wel niet wat beter is dus mss graag even wat advies hierbij. Is 1080p met 100+fps beter dan 1440p, 60fps en is dit zelfs haalbaar voor mijn budget met de bijkomende kost van een monitor?
Ter info, ik speel al jaren op ps4 en ik ben niet echt de grootste graphics whore of expert zelfs. Voor mij ziet 1080p er goed uit, zeker met 60fps maar ik heb wel nog nooit op 1440p of hoger gegamed, dus mss weet ik niet wat ik mis.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 1500 maar kan eventueel misschien tot 1700 gerekt worden. Hiermee wil ik alles kopen, dus de desktop zelf en monitor, muis, keyboard, etc... Wel wil ik natuurlijk nog wat overhebben om wat cheap startergames te kopen. Liever goedkopere keys dan illegaal gratis downloaden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog helemaal niets van onderdelen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Afhankelijk van de capaciteit van de build wil ik een bijpasssende monitor voor een goede prijs. Mijn voorkeur gaat uit naar 144Hz met Gsync (veel mensen zeggen dat dit het echt waard is aangezien je vaak met fps verschillen zit tov je refresh rate). Of de monitor 1080p of 1440p is, maakt niet uit zolang die maar afgestemd is op de build. Indien er budget beschikbaar is, is een 1440p monitor ook goed met het oog op toekomstige upgrades.
Ook wil ik graag een 250GB SSD hoofdzakelijk voor de OS en mss een paar games, aangezien velen zeggen dat dit echt een wereld van verschil maakt, in combinatie met een 1TB HDD.
Verder wil nog een goed toetsenbord en muis (heb een mooie bundel gezien van Cooler Master, Devastator ofzo).
Als laatste wil ik ook een headset die surround sound geeft en heb ik ook nog een wifi-adapter nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Heb ook geen flauw benul over de samenwerking tussen verschillende merken van onderdelen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Natuurlijk zo stil mogelijk en energievriendelijk, binnen het budget. Ook wil ik het systeem kopen en laten assembleren op alternate.be dus gelieve onderdelen te gebruiken die op de site staan.

Ga je overklokken?
Ik heb geen idee wat overklokken precies doet en of het noodzakelijk is voor mijn eisen of zelfs mogelijk voor de build.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou zeer graag dus enkele builds van jullie krijgen die binnen mijn budget van 1600 euro passen. Hierbij een link naar een build die ik zelf op alternate had gemaakt: https://www.alternate.be/...fb8df175f8b41e2a08f581493
Ik denk dat alles hierin zit. Muis en keyboard, surround headset, wifi adapter, usb stick om windows 10 op te zetten (via ebay key), etc... Laat me weten wat je ervan denkt. Alvast bedankt jullie tijd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je bent aardig op weg. alleen wat sneller RAM, 960 SSD is overdreven. koop een betere kwaliteit voeding, en je kunt goed uit met B360 moederbord. Loads voorbeelden staan ip deze sectie Desktop Aankoopadvies

we hebben ook Best Buy Guide hier met voorbeeld configuraties

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indynator1
Hackus schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:31:
Je bent aardig op weg. alleen wat sneller RAM, 960 SSD is overdreven. koop een betere kwaliteit voeding, en je kunt goed uit met B360 moederbord. Loads voorbeelden staan ip deze sectie Desktop Aankoopadvies

we hebben ook Best Buy Guide hier met voorbeeld configuraties
Ik heb maar 250 GB SSD, 1 TB is HDD. Of heb ik iets verkeerd toegevoegd in mijn lijstje? Welk snelheid zou je nemen voor de ram? En wat is er minder bij de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk even naar de bussnelheid van de processor, die is 2666MHz. Neem ram met deze snelheid, een kit is trouwens voordeliger. Verder zou ik een andere voeding kiezen, bijvoorbeeld: pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W of: pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2018 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@indynator1 Wat is de reden dat je de Samsung pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB Hebt gekozen ?

Deze is goedkoper, en voldoet prima in je configuratie pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB

Verder lees eens de optie die ik eerder aangaf

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitterbal_
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-03 10:09
indynator1 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:37:
[...]

Ik heb maar 250 GB SSD, 1 TB is HDD. Of heb ik iets verkeerd toegevoegd in mijn lijstje? Welk snelheid zou je nemen voor de ram? En wat is er minder bij de voeding?
Ik denk dat @Hackus bedoelt dat je beter voor bijvoorbeeld een 860 EVO kan gaan, aangezien je het snelheidsverschil nauwelijks merkt en je voor ietsje meer een 500 GB SSD hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indynator1
Ik denk dat @Hackus bedoelt dat je beter voor bijvoorbeeld een 860 EVO kan gaan, aangezien je het snelheidsverschil nauwelijks merkt en je voor ietsje meer een 500 GB SSD hebt.
[/quote]

Oh ok, ik dacht dat het om het geheugen zelf ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indynator1
Bitterbal_ schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:50:
[...]

Oh ok, ik dacht dat het om het geheugen zelf ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indynator1
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:48:
Kijk even naar de bussnelheid van de processor, die is 2666MHz. Neem ram met deze snelheid, een kit is trouwens voordeliger. Verder zou ik een andere voeding kiezen, bijvoorbeeld: pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W of: pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W
https://www.alternate.be/...ce7eaf185ad3221d095e349a1
Ik heb je advies opgevolgd (denk ik) en 2 Ballistix ram genomen met 2666MHz. De voeding heb ik ook veranderd naar de be quiet en een goedkopere SSD op aanraden van @Hackus. Is alles in orde nu volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indynator1
Hackus schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:49:
@indynator1 Wat is de reden dat je de Samsung pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB Hebt gekozen ?

Deze is goedkoper, en voldoet prima in je configuratie pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB

Verder lees eens de optie die ik eerder aangaf
Ik heb jouw advies opgevolgd ivm met de SSD en voeding en ook dat van @Verwijderd om de RAM aan te passen naargelang de processor. Is alles in orde volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb me maar even ingezet voor een basis gamer (freesync ready)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 174,45€ 174,45
1Asus Strix B360-G GAMING€ 102,-€ 102,-
1Asus ROG-STRIX-RX580-T8G-GAMING€ 375,-€ 375,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 39,-€ 39,-
1Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK€ 156,-€ 156,-
1BitFenix Whisper BWG450M€ 78,-€ 78,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.022,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check even de QVL bij Gigabyte voor je met ram zit dat niet werkt: https://www.gigabyte.com/...70-HD3-rev-10#support-doc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indynator1
Hackus schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:15:
Heb me maar even ingezet voor een basis gamer (freesync ready)
Wat is het verschil tussen Freesync en G-Sync? Aangezien jouw voorgestelde build geen NVidia gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

indynator1 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:22:
[...]

Wat is het verschil tussen Freesync en G-Sync? Aangezien jouw voorgestelde build geen NVidia gebruikt.
Ga je zelf ook wat onderzoeken, oa dit en een leuke kast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indynator1
Ok, ik denk dat ik mijn build heb:

https://www.alternate.be/...9b08c632919caa636acefa9ed

De RAM komt overeen met de processor en staat in de qvl lijst van het moederbord, alsook de SSD.
@Hackus Heel erg bedankt voor je voorgestelde build, maar ik wil toch wel de G-Sync. Ik lees dat Freesync ghosting heeft en stuttering als de fps onder de refresh rate van de monitor gaat (144Hz in mijn geval) en dit zal denk ik zeker het geval zijn als ik nieuwere games wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
Waarom H370 ipv B360? Ga je opslag in RAID gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indynator1
Uszka schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:05:
Waarom H370 ipv B360? Ga je opslag in RAID gebruiken?
Ik heb als basis gewoon een build genomen vanop een site en die gebruikte hem. Is de B360 beter/goedkoper?
Pagina: 1