Spreadsheet: datatypes uit 1 kolom in een tabel gieten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-10 23:48
Dag allemaal,
Ik ben momenteel bezig met een huishoudboekje te maken in Google Spreadsheet. Omdat ik lui ben wil ik niet zelf alle data invoeren, maar kopiëren en plakken vanuit internet banking. En alles automatisch in een mooie tabel hebben die ik als basis kan gebruiken om draaitabellen/ grafieken te genereren.
Nu stuit ik op het volgende. De gekopieerde data komt in de spreadsheet in 1 kolom. De datum, beschrijving en type staan als tekst, de bedragen als getal. Ik heb echt al lang gezocht, maar nog geen oplossing gevonden.

Even als voorbeeld:
27.06.2018
Edeka Bielefeld
Lastschrift /
-37,70
26.06.2018
Jet Tankstelle
Lastschrift /
-20,34
Don Louis Bar De Tapas
Lastschrift /
-17,00

Misschien zit ik op een verkeerd spoor, maar ik had gedacht om in de kolom het eerste getal te zoeken (functie ISGETAL gecombineerd met heel wat ALS en INDIRECT) en aan de hand van die rijnummer de andere waarden te achterhalen. Maar ik krijg het niet voor mekaar.

Dat is dus het ene, verder zou ik bij elke transactie de datum willen, dus die moet herhaald worden indien er geen datum genoteerd staat.

Ik hoop dat jullie me hierbij verder kunnen helpen. Alvast bedankt voor de ondersteuning :)

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:45

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik neem aan dat in deze kolom elke attribuut op vaste afstand van elkaar komt? Kan je niet mbv het rijnummer bijvoorbeeld de datum in een nieuwe kolom zetten? Dus om de 4 rijen heb je een datum.

[ Voor 14% gewijzigd door Flimovic op 28-06-2018 15:57 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:24
Waarom niet gewoon met een verwijzing de data die nu onder de datum staat naar de kolommen ernaast brengen?
Vervolgens even een filter op datum in de eerste kolom en klaar?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-10 23:48
Bedankt voor de reacties, het is echter zo dat de datum niet bij iedere transactie staat, afhankelijk van hoeveel transacties gebeuren op die dag.

Edit:
Ik heb het kunnen oplossen! En dat met enkele hulpkolommen; de eerste hulpkolom geeft de rijnummer indien de waarde een tekst is. Dan heb ik dus de getallen gelokaliseerd. Met de tweede kolom worden de lege cellen eruit gefilterd (die functie heb ik hier op het forum gevonden).
Dan heb ik via INDIRECT de nodige waardes kunnen uithalen om de tabel in de gewenste vorm op te stellen.

[ Voor 57% gewijzigd door Zwartkijker op 29-06-2018 11:27 . Reden: Oplossing gevonden ]

PSN: Zwartkijker