Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn NVMe SSD ingebouwd samen met nieuw moederbord.(X470 Aorus Gaming 7 WIFI)
Helaas krijg ik Windows 10 niet aan de praat.
Heb de hele dag zitten googlen naar oplossingen maar het gaat gewoon niet. :(

Ik heb dus de schijf omgezet naar GPT, een Windows 10 bootable USB stick gemaakt ook van GPT via Rufus.
Telkens na het afronden van de eerste installatie en reboot krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/CTDhpQ_31uE/hqdefault.jpg

Verder heb ik nieuwste bios, geprobeert met CSM aan/uit, secure boot uit/aan. Mijn HDD los gekoppeld hielp ook niet.
Bios geeft eigenlijk bijna geen opties over de M.2 slots.

Ook op mijn oud AB350-Gaming 3 moederbord heb ik zelfde probleem, en daar had ik ooit een WD Black 250GB NVMe SSD in en dat verliep vlekkeloos.

Ik sta op het punt hem terug te sturen, wellicht dat ik gewoon een defecte ontvangen heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Signex op 28-06-2018 13:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Lijkt me eerder een issue dat hij geen bootmanger e.d. aanmaakt op de installatie-schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
http://forum.gigabyte.us/...0-install-on-aorus-gaming

just a simple change in the BIOS to legacy instead of uefi in Storage Boot Option Control

http://www.tomshardware.c...x-gaming-motherboard.html

So i found out a couple of issues.... My RAM were not in the correct dual channel slots (that fixed why my bios only read one ram stick)

Also the bios did not originally detect my hard drives...i plugged their sata cables into other slots and now it detects them...

However I am having thesame issue where the installation from the usb just gets stuck on windows logo with no indication of loading or anything..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
De foutboodschap lijkt aan te geven dat er geen bootmanager gevonden wordt. Deze zou op 1 van de harde schijven moeten staan, op een speciale EFI boot partitie.

Heb je de HDD losgekoppeld nadat je de installatie gedaan hebt? Dan zou Dutch2007 gelijk kunnen hebben, en staat er geen EFI boot partitie op de installatie schijf. Heb je al eens geprobeerd om Windows te installeren met de andere schijven afgekoppeld?

Omdat je niets zegt dat de installatie zelf fouten geeft ben ik geneigd te denken dat je SSD in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Giesber schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:30:
De foutboodschap lijkt aan te geven dat er geen bootmanager gevonden wordt. Deze zou op 1 van de harde schijven moeten staan, op een speciale EFI boot partitie.

Heb je de HDD losgekoppeld nadat je de installatie gedaan hebt? Dan zou Dutch2007 gelijk kunnen hebben, en staat er geen EFI boot partitie op de installatie schijf. Heb je al eens geprobeerd om Windows te installeren met de andere schijven afgekoppeld?

Omdat je niets zegt dat de installatie zelf fouten geeft ben ik geneigd te denken dat je SSD in orde is.
Van de poster zelf:

Verder heb ik nieuwste bios, geprobeert met CSM aan/uit, secure boot uit/aan. Mijn HDD los gekoppeld hielp ook niet.
Bios geeft eigenlijk bijna geen opties over de M.2 slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

Bevat de originele harddisk een windows installatie? Dan wordt daar de boot partitie van gebruikt. = minder handig in mijn ogen.

Enfin, SSD quick format uitvoeren tijdens installatie windows
alles loskoppelen wat niet van toepassing is
eerst UEFI proberen, als dat niet werkt kun je nog naar legacy boot

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
Dutch2007 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:56:
[...]
Mijn HDD los gekoppeld hielp ook niet.
Moest je daarop doelen: ik wil weten of de HDD voor of na de Windows installatie is losgekoppeld.

Als Windows geïnstalleerd is voordat de andere HDD is losgekoppeld, gaat Windows uit zichzelf geen boot partitie aanmaken op de SSD: die is er namelijk al op de HDD. Als je nadien de HDD loskoppelt is de boot partitie natuurlijk weg. Al zou dat niet verklaren waarom de PC ook niet opstart als de HDD niet losgekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
En daarnaast ook even alle partitions verwijderen van die schijf (SSD) en dan geen handmatige partitions aanmaken maar gewoon de ssd selecteren en op volgende drukken (zonder andere schijven gekoppeld)

Alternatief (maar omslachtig)

Instaleer windows op de HDD, clone de schijf na de SSD, ontkoppeld de hdd en kijk even of de SSD dan wel boot

(zo had ik het laatste gedaan van een Sata-SSD naar een NVME SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintillius
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 07:31
Hmm, koppel usb eens los en haal de dvd-rom er uit. Start ie dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:20

Milmoor

Footsteps and pictures.

Inderdaad elk ander apparaat wat in theorie kan booten loskoppelen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Pagina: 1