Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daelox
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-04 11:14
Goedemiddag, (Dit is mijn eerste topic, als ik een paar fouten heb gemaakt hoor ik het graag, of als het iets duidelijker kan)

Ik zoek een 3TB HDD en wil ook weten of mijn Moederbord dit ook aan kan
Ik heb een ASRock z170 Extreme 4 moederbord, met een 512GB SSD en een 1TB HDD.
Hier wil ik graag een 3TB HDD aan toevoegen puur voor opslag. Mijn oog is gevallen op de Seagate Barracuda3 TB, De ruimte heb ik en ook nog genoeg aansluitingen over.
Echter heb ik van een vriend te horen gekregen dat zijn moederbord maar tot 2 TB aan kon.

Ik heb gezocht op de website, maar vind alleen maar informatie over SSD's en ook in mijn boekje staat neit tot hoeveel TB mijn moederbord support. Weten jullie waar ik dit kan opzoeken? Of uit ervaring dat het wel of niet kan.

Wat is je budget?
Als jullie een andere aanraden kan ik daar ook naar kijken. Budget is 100 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alternatieve maar ben wel erg geïnteresseerd in de nieuwe lijn 3TB van Seagate. De problemen zouden er namelijk uit zijn.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en ben benieuwd naar jullie antwoorden. :)

Beste antwoord (via Daelox op 28-06-2018 12:31)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat gaat gewoon werken. Oudere controllers zijn nog wel gelimiteerd tot 2.2TB, maar jouw Z170 is een stuk moderner.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat gaat gewoon werken. Oudere controllers zijn nog wel gelimiteerd tot 2.2TB, maar jouw Z170 is een stuk moderner.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kkbizz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-09 15:07
Een limiet tot aan 2TB zit op de MBR partitie structuur. Als je hoger dan 2TB wilt dan zal je de harde schijf moeten formatteren op de GPT partitie structuur. De hardware is wel compatible

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:15

SpamLame

niks

Wellicht overbodig, maar vergeet niet je HDD als GPT disk te initialiseren in disk management, anders kan je maar een max size van 2TB/volume bereiken.
Crap ben te langzaam

[ Voor 10% gewijzigd door SpamLame op 28-06-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daelox
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-04 11:14
Bedankt voor de snelle en duidelijke reacties! Ben erg geholpen.

Ook bedankt voor de extra tips voor het initialiseren in GPT!