Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-04 14:57
Hallo allemaal,

Ik kan vanuit mijn werk (werk in de zorg) naar de sportschool en dan 'declareren' bij mijn werkgever.
Hun kunnen dat dan betalen voor mij, vanuit mijn brutoloon.

Dit is totaal niet mijn tak van werk (vandaar dat ik ook in de zorg werk :) ), maar dit lijkt mij rendabel toch?
Ik hoorde ook iemand zeggen dat je dan weer minder pensioen opbouwt etc..

Ik heb geen idee of dit waar is.

Heeft iemand hier verstand van of het slim is om dit te doen? Het lijkt mij wel toch?

Vriendelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:30

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Over je loon betaal je loonbelasting. Meestal is dat zo'n 42%. Als jij met je bruto loon je sportschool betaald, kost je abonnement netto dus 42% minder.

Hoe het zit qua pensioenopbouw durf ik zo niet te zeggen.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 15:33
Ze vragen waarschijnlijk om een factuur of een contract en kunnen ze dit aftrekken van je bruto loon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik doe ook mee op mijn werk met z'n constructie en inderdaad wat Flimovic zegt, je bespaart +/- 42% dus mijn Fit for Free abbo is +/- 10 euro per maand ipv 18. Wij betalen per jaar dus in maart betalen wij netto iets van 120 euro voor het hele jaar.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier ook zo'n constructie, alleen doet ons bedrijf dat via fiscfree ( een externe organisatie )
De reguliere 35€/m kost me nu naast een eigen bijdrage omgerekend zo'n 15€.

Pensioenschopbouw zal inderdaad misschien minder zijn, maar ik denk niet dat je dat 100'en euro's zal gaan kosten uiteindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris TT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-04 17:58
Wellicht krijg je wat minder pensioen, maar zelfs op de best renderende pensioenen haal jij geen rendement wat opweegt tegen 42% besparing.

Daarnaast is het geld wat je bespaart in principe vrij beschikbaar om zelf mee te gaan sparen (ervanuit gaande dat je nu ook uitgaven hebt voor de sportschool). Als je dit geld opzij zet (ook al is het een erg klein bedrag), of aflost op je hypotheek, bespaar je ook en haal je dus ook rendement, wat zich in de toekomst uitbetaald in lagere lasten (en maakt een iets lager pensioen dus minder uit).

Enige wat misschien nog een puntje kan zijn, is dat bij een eventueel ontslag je ook een lagere WW krijgt. Je kunt zelf inschatten hoe groot die kans is.

Als je graag naar de sportschool wilt, zal ik hier zeker gebruik van maken.

Edit: Misschien wel even rekening houden met opzegtermijn (mocht je op dit moment een abonnement hebben lopen). Dubbele lasten kunnen je besparing erg snel teniet doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Chris TT op 28-06-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:26

Qwerty-273

Meukposter

Mijn werkgever verteld het volgende er over (waar je bijvoorbeeld een deel van salaris, vakantie-uren, eindejaarsuitkering, vakantie-uitkering in kan zetten voor onder andere bedrijfsfitness, fiets, vakantie-uren, studie)
Door deelname verlaagt of verhoogt u uw bruto belastbaar inkomen. Het bedrag van dit belastbaar inkomen bepaalt of en welk recht u heeft op:
  • inkomensafhankelijke toeslagen (huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag of toeslagen voor studiefinanciering);
  • voorzieningen of eventuele uitkeringen op grond van de sociale zekerheidswetten (bijvoorbeeld werkloosheidsuitkering).
Het is dus raadzaam om de gevolgen van de door u gewenste keuzecombinatie goed te bekijken.

Het inzetten heeft geen nadelige invloed op het pensioengevend inkomen. Het toegestane verschil in hoogte tussen het fiscale inkomen en het pensioengevend inkomen (30%) wordt namelijk niet overschreden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-04 14:57
Duidelijk! Bedankt hoor!

Gewoon doen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:49
Ligt aan de voorwaarden. Wij hadden een aantal jaar geleden een soortgelijke constructie, maar dan moest je wel abonnement X nemen bij partij Y (dus Gold bij Health City a €70 in de maand). Dan was het goedkoper om zelf naar een lokale fitnessboer te gaan :+
Pagina: 1