photoresistor relay module voor automatisch kippenluik stuk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03-2024
Mijn vraag:
voor een automatisch kippenluik had ik (al lang geleden) een Light detect sensor 12V photoresistor relay module with timmer light control gekocht op ebay. Aangesloten maar ik krijg maar op 1 uitgang continu stroom (ipv afwisselend op de 2 (sensor))
...

ik heb de aansluiting zo gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/6ivf35.png
*edit 3e img host was de goede :)

...

ik kreeg dus continu stroom op de bovenste aansluiting, en na afdekken van de sensor (lampje time ging ook uit) bleef die spanning ipv de spanning te switchen naar de onderste aansluiting.

Ben ik compleet mis met mijn aansluiting? Of is het kaartje gewoon voor de vuilbak?

[ Voor 43% gewijzigd door jasonv op 28-06-2018 11:02 ]

Beste antwoord (via jasonv op 05-07-2018 07:56)

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Als de relais het zelfde opschrift heeft als op de foto die je hier geplaatst hebt (RSD-12VDC) is het een 12V relais. Die gaat echt niet schakelen op 6V. Dus idd, zoek een 12V voeding.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
je afbeeldingen doen het niet, misschien handig als je ze ergens anders host.

Hoor je wel een klik als hij schakelt? Zo nee dan is er iets mis. Misschien helpt het om de relais een tik te geven met de achterkant van een schroevendraaier of zo. Misschien heb je een krachtiger voeding nodig. Misschien is het ding gewoon stuk. Valt weinig over te zeggen zonder meer informatie over wat je precies aangesloten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
ik zie het lichtje van Time uitgaan en ik dacht dan toch een klikje te horen

normaal staat de img nu erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:13

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Even gezocht, er zit naast het relais een jumper, ik denk dat je die los moet trekken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
memphis schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:31:
Even gezocht, er zit naast het relais een jumper, ik denk dat je die los moet trekken.
dat is die "dont plug the cap S1" op de foto dacht ik?

die zit momenteel maar op 1 van de 2 pinnetjes en maakt geen verbinding.. (klopt toch he?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:13

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik ken de module niet maar wat ik op google tegen kwam verzorgt de jumper bij een connectie een interne spanning naar het aansluitblok. Verder zag ik varianten met een wisselcontact en alleen een maakcontact.

Misschien beter om er even een multimeter op te zetten om the zien als de contacten ook echt schakelen. De spanning is wel hoog genoeg?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
Vanavond er idd de multimeter eens opzetten (ipv meteen mijn motor :D)

ik had een 12V adaptor.. ik zal ineens testen of die wel zoveel geeft ;)

Thnx alvast, ik kom nog terug met de bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Laatst online: 19-04 19:28
Meet niet alleen de spanning als je er een spanningsbron op heb aangesloten. Meet zonder spanningsbron ook de weerstand/geleiding tussen die 3 aansluitingen. Een spanning uitslag wil niet altijd zeggen dat er voldoende stroom loopt om een lamp of motor aan te sturen.

(zie ik het goed dat de spanningsbron/orange lijn in de middelste aansluit punt op rechts komt?).

[ Voor 18% gewijzigd door Valen_76 op 29-06-2018 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
alright.. gisteren nog even vast gehad.

dus ik heb een 6V DC voeding (volgens specs moet er 6-14V op staan) lampje power is dus ook aan.

ik heb die jumpercap aan de relais gesloten (dus die 6V DC werd doorgegeven).

ik heb dan getest en krijg 6V op de bovenste (en middelste) aansluiting van de relais (telkens verbonden met de DC - aansluting)

Idem voor testen zonder stroom (dus op weerstand) krijg ik weerstand op de bovenste en middelste aansluiting vd relais.

Ik hoor de relais zachtjes klikken (heb er ook even tegen getikt) bij bedekking vd sensor (lampje time gaat ook aan/uit) echter blijven de metingen hetzelfde en wisselt er dus niets.

Kan ik er vanuit gaan dat deze stuk is? of toch maar even een 12V power gaan zoeken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Als de relais het zelfde opschrift heeft als op de foto die je hier geplaatst hebt (RSD-12VDC) is het een 12V relais. Die gaat echt niet schakelen op 6V. Dus idd, zoek een 12V voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasonv
er dus een 12V voeding aangehangen.. de klik vd relais was meteen veel luider en idd nu werkt die zoals gewenst... chinese specs op ebay dus niet te veel geloven :D

thnx om mee te denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien onbenullig gezeur maar als je de spanning vermeld, vermeld dan enkel het potentiaal verschil en de polariteit. Zoals jij het nu hebt beschreven is het totale potentiaalverschil +12V - -12V = 24V
Pagina: 1