Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 797141

Topicstarter
Mijn vriendin heeft even geleden een Huawei P Smart gekocht. Niet veel later gebeurde er een klein ongelukje met als gevolg barsten in het scherm.

We hebben het scherm laten vervangen in een reparatie winkel. Toen we hem terug hadden merkten we al snel dat de camera het niet meer deed. In die winkel vertelde ze ons dat dit normaal is, want er zit een failsafe op. Die is geactiveerd door het veranderen van het scherm. Dit is bij sommige merken zo, en ze weten er van.
Raar verhaal, als ze dit weten, waarom doen ze dan toch verder?
Ik vind trouwens ook nergens online anderen die hierover iets zeggen. Ik vraag me dus af of dit klopt.
Kan iemand dit bevestigen?

Zoja, wat kunnen we er aan doen?

Ze hebben hem opgestuurd naar Huawei zelf, en nu is de gsm volgens hun onrepareerbaar terug gekomen. Ik weet niet goed wat te geloven...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:10

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als ze dat weten was het ook wel verstandig dat van te voren te melden..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Beetje warrig verhaal maar je hebt toch een opdrachtbevestiging gekregen en de smartphone ingeleverd? Staat er op die bevestiging dat de camera niet meer gaat werken?

Zo niet, wat staat er op de reparatie-/opdrachtbon van/naar Huawei?

Lijkt me sterk dat dit euvel niet van te voren verteld wordt en al helemaal niet dat Huawei dit zelf niet kan "resetten", zeg maar.

Klinkt allemaal wat goedkoop /shady reparatietje met garantie tot de deur, vooralsnog...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.

Het zijn zeker vage verhalen dat wij horen. En zij doen alle communicatie met Huawei want we hebben het toestel zelf nog niet terug.

Het lijkt mij zelf ook heel sterk dat Huawei dit niet zou kunnen resetten als er een failsafe zou zijn... Het ging dan ook om een erg recente aankoop, dus zeker nog onder garantie.
Natuurlijk kan de garantie vervallen als er door een derde wordt aan geprutst.

Het gaat trouwens om een deftige shop; we hadden bewust voor een iets duurdere gekozen om exact deze omstandigheden te vermijden. Helaas...

Ik kan zeker vragen naar hun communicatie met Huawei zelf. Ik geloof hun niet op hun woord. En het is zeker jammer dat dit een slecht beeld van Huawei schetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"Het ging dan ook om een erg recente aankoop, dus zeker nog onder garantie.
Natuurlijk kan de garantie vervallen als er door een derde wordt aan geprutst.

Het gaat trouwens om een deftige shop; we hadden bewust voor een iets duurdere gekozen om exact deze omstandigheden te vermijden. Helaas..."

Ik snap dit niet? Als er garantie op het toestel zou zitten, gaat een derde / deftige er toch niet aan prutsen maar toestel, via de originele verkoper, terug naar de fabrikant?

Oftewel, waarom zit er nu een niet-origineel scherm op?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De barsten in het scherm waren het gevolg van het toestel te laten vallen. Dit valt zo ver ik weet nooit onder garantie.

Als de winkel wist dat er een failsafe was hadden ze het direct moeten sturen naar Huawei om dit via hun te laten repareren. Achteraf gezien hadden wij dit misschien ook beter zelf gedaan, maar de GSM opsturen en enkele weken kwijt zijn is toch minder aantrekkelijk dan even binnendoen in zo'n winkel.

Heeft u er trouwens weet van of er effectief een failsafe aanwezig is op dit model?
Pagina: 1