PC ziet ps4 stuur als xbox stuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movieminer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-06-2024
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem. Ik heb namelijk een stuurtje gekocht voor mn pc (HORI APEX Steering Wheel PS4).
Alleen, detecteert mijn pc dit steering wheel als een xbox stuurtje.
Aangezien de layout op de hardware wel van ps4 is, is dit dus erg verwarrend in game.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt!
MVG, movieminer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Zat er een CD/DVD bij met drivers en zijn die geïnstalleerd? Of zijn er drivers via het internet te downloaden? Zegt de handleiding hier wellicht iets over?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hallo en welkom op Gathering of Tweakers (of GoT in het kort),

er word hier enige eigen inzet verwacht. Wat heb je zelf al gevonden of geprobeerd om dit probleem op te lossen? Dan komen andere tweakers niet met oplossingen die niet van toepassing zijn of die je al geprobeerd hebt, waarmee je iedereen tijd en frustratie bespaard.

Een wilde gok: waarschijnlijk komt dit omdat het stuur op de PC word aangestuurd met een driver die gebasseerd is op de Xinput library. Dit zorgt er voor dat het in veel spellen gebruikt kan worden zonder veel extra moeite. Het nadeel is wel dat het als een xbox controller word gezien en er dus ook xbox iconen worden getoond. Het makkelijkste is om te leren welke iconen van de xbox controller, welke knoppen op het stuur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movieminer
Detmer schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:50:
Zat er een CD/DVD bij met drivers en zijn die geïnstalleerd? Of zijn er drivers via het internet te downloaden? Zegt de handleiding hier wellicht iets over?
Er zit niks van een driver bij, deze moet automatisch geïnstalleerd zijn door windows.
De handleiding boeit het ook niks, het woord pc wordt er niet eens in vermeld .,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movieminer
Gropah schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:51:
Hallo en welkom op Gathering of Tweakers (of GoT in het kort),

er word hier enige eigen inzet verwacht. Wat heb je zelf al gevonden of geprobeerd om dit probleem op te lossen? Dan komen andere tweakers niet met oplossingen die niet van toepassing zijn of die je al geprobeerd hebt, waarmee je iedereen tijd en frustratie bespaard.

Een wilde gok: waarschijnlijk komt dit omdat het stuur op de PC word aangestuurd met een driver die gebasseerd is op de Xinput library. Dit zorgt er voor dat het in veel spellen gebruikt kan worden zonder veel extra moeite. Het nadeel is wel dat het als een xbox controller word gezien en er dus ook xbox iconen worden getoond. Het makkelijkste is om te leren welke iconen van de xbox controller, welke knoppen op het stuur zijn.
Dankje, mijn excuus.
Na alle zoektermen en uren internet afspeuren nog steeds niks kunnen vinden. Gekeken bij Apparaat instellingen van windows zelf, ook niks te vinden.
Ik zal alle drivers eens nalopen om te kijken voor opvallende dingen.

Edit:
Alle drivers nagelopen, niks opvallends gevonden. Wel een programma tegengekomen genaamd DS4Windows, waarmee je ps4 controllers op windows kan gebruiken. Helaas met weinig resultaat. Het programma vindt mijn stuur niet..

[ Voor 9% gewijzigd door movieminer op 28-06-2018 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

movieminer schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:22:
[...]

Dankje, mijn excuus.
Na alle zoektermen en uren internet afspeuren nog steeds niks kunnen vinden. Gekeken bij Apparaat instellingen van windows zelf, ook niks te vinden.
Ik zal alle drivers eens nalopen om te kijken voor opvallende dingen.

Edit:
Alle drivers nagelopen, niks opvallends gevonden. Wel een programma tegengekomen genaamd DS4Windows, waarmee je ps4 controllers op windows kan gebruiken. Helaas met weinig resultaat. Het programma vindt mijn stuur niet..
je hebt de edit knop gevonden, dus zou je die in het vervolg ook kunnen gebruiken om tegelijk op meerdere mensen te reageren?

ot: je stuur werkt en word waarschijnlijk herkent door windows als een apparaat wat gebruik maakt van xinput. Tenzij de fabrikant andere drivers heeft kun je hier weinig aan veranderen (tenzij je de xinput library zelf gaat aanpassen, wat ik niet kan aanraden).
Pagina: 1