Toon posts:

Oeps! eBay probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dikke week terug voor het eerst bij eBay geboden op een paar items (drie om precies te zijn) en toen de veiling gesloten was zeg maar, kreeg ik via e-mail de totale rekening. Maar wat blijkt nou, de shipping kosten zijn enorm hoog. Hierdoor wordt het mij allemaal veels te duur en heb ik spijt dat ik erop geboden heb.
Nu wil ik het gewoon cancellen en die negative feedback kan me echt geen ruk schelen aangezien ik niet van plan ben om ooit nog wat via deze site te kopen. Is het slim om gewoon geen geld op te sturen en niets van je te laten horen, of kan het zijn dat die lui mij al hun spul hebben opgestuurd? Ik heb één van de drie bieders wel teruggemaild dat ik de shipping te hoog vond, maar die andere twee heb ik wel een bevestiging opgestuurd |:(
Ik voel me nu best wel kut en wil uit deze situatie, help!!!

Verwijderd

Volgens mij ben je de lul..

Verwijderd

Je zult opnieuw contact met al deze mensen moeten opnemen en ze de situatie uitleggen. Gaan ze ermee accoord heb je mazzel, anders heb je pech. Zij hebben jouw bevestiging en een bod is definitief, je staat vrees ik (sorry :'( ) niet echt sterk in je schoenen als ze je hierop aanspreken....

Je moet dus op het goede in hun vertrouwen... Hopen op begrip enzo...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik vind dit meer iets voor [forum=4]

moved

DIT IS MIJN WEBSITE

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 00:14

TheDane

1.618

ik weet niet wat je besteld had, maar je kan toch wel op je vingers natellen dat als een object (neem bijvoorbeeld een boekje van 200 bladzijdes) wat van de andere kant van de wereld moet komen gruwelijk duur is ?!

verstuur binnen nederland een boek. dat kost al gauw 5 piek of meer. laat staan dat 't de hele wereld rond moet.

gewoon stom dus. (sorry, no offence, maar als je zo nodig zaken via internet wil doen, wees dan in ieder geval voorbereid... weet waar je mee bezig bent.)

heb eens via ebay een seiko horloge gekocht in miami. verzendkosten waren 50 piek, maar ik was nog altijd 600 piek goedkoper uit dan dat ik dat horloge in nederland had moeten kopen.

sim-pel

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Maar hou in je achterhoofd dat het toch geen rechtsgeldige overeenkomst is,dus ze kunnen je niets maken.
maar of dat nu zo netjes is

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik ga denk ik gewoon die lui maar even mailen. Ik zeg wel dat ze me dikke negative feedback mogen geven, ik probeer het netjes te houden. Shit man, wat baal ik van deze actie.

Ennuh, over de hoge shipping kosten: ik bestel zo vaak dingen van internet uit Amerika, en dat is qua verzendskosten lang niet zo duur. Ik weet niet of er verschil tussen bedrijven en particulieren is hierin, als dat wel zo is, was ik me daar dus niet van bewust.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb al een paar keer gekocht via E-bay, meestal cd's. Ik informeer voordat ik ga bieden ALTIJD eerst naar de "shipping costs" naar Europa. Gelukkig vallen die voor cd's meestal wel mee... In ieder geval een vriendelijk mailtje sturen en hopen dat de tegenpartij begrip hiervoor heeft... succes!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al van één persoon een mailtje teruggekregen (eentje die ik al een bevestiging had gestuurd dat ik het geld zou sturen) en er stond in: "no problem, I'll relist the item". Ik heb hem direct maar ff een heel erg blij mailtje teruggestuurd. Thank God, dat is de eerste. Nu die andere twee nog...

• Kiko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:36

Kiko

MOOH!!

Op dinsdag 17 juli 2001 18:32 schreef 208 het volgende:
Ik heb nu al van één persoon een mailtje teruggekregen (eentje die ik al een bevestiging had gestuurd dat ik het geld zou sturen) en er stond in: "no problem, I'll relist the item". Ik heb hem direct maar ff een heel erg blij mailtje teruggestuurd. Thank God, dat is de eerste. Nu die andere twee nog...
ik hoop voor je dat die niet moeilijk gaan doen, anders ben je het haasje :)

Slapende honden bijten niet

Verwijderd

Topicstarter
Okay, nu heb ik alweer een tweede mailtje, ook van iemand die ik al een bevestiging had gestuurd. Dit kreeg ik terug:
"thanks, negative feedback will be on your account today for nonpayment!!"

Betekent dit dat hij het al opgestuurd heeft? Zo ja, vind ik het wel erg lullig!!!

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 18:36 schreef 208 het volgende:
Okay, nu heb ik alweer een tweede mailtje, ook van iemand die ik al een bevestiging had gestuurd. Dit kreeg ik terug:
"thanks, negative feedback will be on your account today for nonpayment!!"

Betekent dit dat hij het al opgestuurd heeft? Zo ja, vind ik het wel erg lullig!!!
Je krijgt een NEGATIEVE aanmerking op jouw account en voor genoeg mensen op Ebay is dat reden genoeg om jou nooit meer te laten bieden op hun items. Die persoon is nu gewoon geld kwijt omdat jij het leuk vond nadat het bieden was afgelopen maar even doodleuk te vertellen dat je toch maar niet koopt. Het kost jou 1 mailtje en hun gewoon geld.

Mijn mening: Het lijkt me verstandig dat je je account opzegt als je je verantwoordelijkheid niet kunt nemen. JIJ biedt op iets dus ben JIJ verantwoordelijk. Zorg ervoor dat je weet waaraan je begint voor je gaat bied. Koop die dingen en neem het verlies.

Ik heb zo vaak iets verkocht op Ebay en schoot er achteraf meer geld bij in dat ik wilde. Volgende keer beter.

(voor de rest even goede vrienden hoor!).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 juli 2001 18:50 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Je krijgt een NEGATIEVE aanmerking op jouw account en voor genoeg mensen op Ebay is dat reden genoeg om jou nooit meer te laten bieden op hun items. Die persoon is nu gewoon geld kwijt omdat jij het leuk vond nadat het bieden was afgelopen maar even doodleuk te vertellen dat je toch maar niet koopt. Het kost jou 1 mailtje en hun gewoon geld.
Ja, dat snap ik. Ik was ook niet meer van plan om ooit op eBay te gaan bieden ofzo. Maar hoezo kost het diegene geld dan?
Mijn mening: Het lijkt me verstandig dat je je account opzegt als je je verantwoordelijkheid niet kunt nemen. JIJ biedt op iets dus ben JIJ verantwoordelijk. Zorg ervoor dat je weet waaraan je begint voor je gaat bied. Koop die dingen en neem het verlies.

Ik heb zo vaak iets verkocht op Ebay en schoot er achteraf meer geld bij in dat ik wilde. Volgende keer beter.

(voor de rest even goede vrienden hoor!).
Hmm ja, ik denk dat ik ze nu niet meer kan kopen en ik ben dat ook niet van plan. Als dat item over een paar weken toch op mijn deurmat ligt, zal ik alsnog een enveloppe met geld naar diegene opsturen, want anders is het gewoon diefstal.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bezint eer ge begint!

Ik hoop niet voor je dat je erg actief bent op iBazar, want dan weet je waarschijnlijk al dat iBazar overgaat in eBay.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ben niet erg actief op iBazar. Ik heb nu ook van de laatste (aan wie ik had gezegd dat ik de shipping veels te veel vond) een e-mail gekregen dat hij het ietsje omlaag kon brengen, maar dat het dan wel veel langer zou gaan duren. Ik heb terug gemaild dat ie het maar moet laten zitten (wat hij ook al voorstelde voor als ik er nog steeds problemen mee zou hebben). Dus, ik ben er als het goed is nu helemaal vanaf (fieuw).

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:02
je kunt voortaan ook op spott, ibazar, ricardo gaan kijken/bieden..

is teminste binnen nederland, dus daar zullen de verzendkosten wel meevallen allemaal (ik heb een magic card gekocht op Ibazar, verzendkosten 85 cent).

just a suggestion..

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 juli 2001 11:13 schreef Warbringer het volgende:
je kunt voortaan ook op spott, ibazar, ricardo gaan kijken/bieden..

is teminste binnen nederland, dus daar zullen de verzendkosten wel meevallen allemaal (ik heb een magic card gekocht op Ibazar, verzendkosten 85 cent).

just a suggestion..
Hehe, ja... maar ik denk niet dat wat ik zoek te vinden is op die sites, het is nogal 'rare' :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
die 2de email bedoelde ..: Je krijgt hele maal gratis een negatieve beoordeling van mij...
Pagina: 1