Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• nepkenny
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-11 08:37
Ik ben opzoek naar een manier om de receiver (denon avr-x1300w) automatisch in te schakelen als er een stream start op de chromecast audio.

In het hifi topic heb ik een post geplaatst maar kom erachter dat dit hardware matig niet mogelijk is. Dus wou ik het via een stukje software gaan proberen.

Wat ik heb gevonden en wil gaan doen:

Ik heb de volgende url aangemaakt die de receiver aanzet en naar de sourc van de chromecast audio gaat.

http://lokaalIPadress/MainZone/index.put.asp?cmd0=PutZone_OnOff%2FON&cmd1=PutZone_InputFunction%2FMPLAY

Ik heb even zitten zoeken in de app ifttt maar hier kan ik niet de juiste triggers vinden. Wat ik nu zoek:

If: er een chromecast audio stream start
Than: open url

Eventueel een andere mogelijkheid
If: spotify start
Than: open url

Iemand die hier meer vanaf weet en kan helpen?

Alle reacties

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33

JdM

Humbled

Is de investering van een gewone chromecast een idee? Of heeft een audio uitvoering dingen die de gewone chromecast niet heeft?

• nepkenny
Ja de chromecast audio heeft de multiroom functie en die ontbreekt helaas bij de normale chromecast

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:26

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je draait niet toevallig home-assistant? Dan zou je een automation van kunnen maken die reageert op de state van de chromecast. Of je pluist het Cast-protocol uit om een microprocessor (of PC/server) real time informatie te laten verkrijgen en de URL aan te roepen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:11

HeroS

SmartHome Nerd

Ik heb een normale Chromecast in me HDMI van de receiver zitten. Zodra er een signaal binnenkomt gaat de receiver aan.

Ik heb hierom niet gekozen voor de audio versie.

Je moet even kijken of je receiver dit ondersteund (ARC).

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• nepkenny
@HeroS Ja de gewone chromecast hdmi en arc werkt helemaal super! En precies dit zocht ik dus voor de audio variant omdat alleen de audio multiroom/multispeakers ondersteund en juist hier wil ik gebruik van gaan maken.

@Thijsmans Helaas heb ik deze nog niet maar vind dit wel als de oplossing klinken. Nu maar hopen dat die speakers snel in nl beschikbaar komen en het instellen van een automation net zo makkelijk gaat werken als het klinkt.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:26

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik bedoelde home-assistant, niet een Alexa of zo ;) Zie de Cast-component en - ik zie zojuist dat ie bestaat - de Denon AVR-component. Home-assistant (open source) draait op een Pi á 35 euro en waarschijnlijk ook wel op een Pi Zero van 10-15 euro.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• nepkenny
Omdat de chromecast audio niet meer bestaat gekeken welk product google dan als vervanging hiervoor heeft gemaakt. En ben zo dus bij de google home met bluetooth terecht gekomen en dit lijkt tot nu toe te werken. Bedankt allemaal!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09 13:30
@nepkenny Heb je dan niet dat Google home niet automatisch reconnect met Bluetooth?
Als ik de denon uit heb, dan ziet de Google home ziet bluetooth apparaat, dan gaat de Bluetooth van de home uit en reconnect niet automatisch .
nepkenny schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:44:
Omdat de chromecast audio niet meer bestaat gekeken welk product google dan als vervanging hiervoor heeft gemaakt. En ben zo dus bij de google home met bluetooth terecht gekomen en dit lijkt tot nu toe te werken. Bedankt allemaal!
Pagina: 1