Mijn vraag
Ik heb een nieuw systeem gebouwd. Helaas boot het systeem enkel na de derde keer. Hierbij moet ik elke keer de aan/uit knop op de voeding omzetten, de condensatoren leeg laten lopen, knop om en opstarten. Dit moet ik dus 2 keer doen, waarna hij bij de derde opstartpoging opstart. Ik kan dan in het bios of ik kan naar windows (deze heb ik in 1 vd opstartpogingen maar eens geïnstalleerd). Echter als ik vanuit het bios opnieuw opstart dan moet de stroom er weer volledig af, idem vanuit windows
Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte Ultra Gaming x470
Ryzen 2700x
2 x 16GB G.Skill Trident Z (F4-3000C15D-32GTZ)
OF
2 x 8GB Corsair Vengeance LPX (CMK16GX4M2B3000C15)
Gainward 1080ti (had ik al)
Samsung 970 pro 512GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb het moederbord omgewisseld, zelfde probleem
- Ander geheugensetje geprobeerd (zie boven)
- Voeding vervangen voor een nieuwe seasonic 750W
- Bios geupdate naar laatste versie (F3g)
Diverse bios-settings aangepast ivm geheugen, maar na het opslaan van de settings krijg ik de pc weer niet geboot. Bij de derde poging waarbij de pc boot wordt het BIOS elke keer gereset.
Eenmaal in windows is het systeem stabiel en merk ik niks vreemds.
Ik dacht eerst dat mijn moederbord bricked was en/of geheugen. Maar is dit nu toch simpelweg gewoon de Ryzen-Geheugen combinatie loterij? En moet ik wederom een ander geheugensetje proberen?
Alvast bedankt voor jullie input.
Ik heb een nieuw systeem gebouwd. Helaas boot het systeem enkel na de derde keer. Hierbij moet ik elke keer de aan/uit knop op de voeding omzetten, de condensatoren leeg laten lopen, knop om en opstarten. Dit moet ik dus 2 keer doen, waarna hij bij de derde opstartpoging opstart. Ik kan dan in het bios of ik kan naar windows (deze heb ik in 1 vd opstartpogingen maar eens geïnstalleerd). Echter als ik vanuit het bios opnieuw opstart dan moet de stroom er weer volledig af, idem vanuit windows
Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte Ultra Gaming x470
Ryzen 2700x
2 x 16GB G.Skill Trident Z (F4-3000C15D-32GTZ)
OF
2 x 8GB Corsair Vengeance LPX (CMK16GX4M2B3000C15)
Gainward 1080ti (had ik al)
Samsung 970 pro 512GB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb het moederbord omgewisseld, zelfde probleem
- Ander geheugensetje geprobeerd (zie boven)
- Voeding vervangen voor een nieuwe seasonic 750W
- Bios geupdate naar laatste versie (F3g)
Diverse bios-settings aangepast ivm geheugen, maar na het opslaan van de settings krijg ik de pc weer niet geboot. Bij de derde poging waarbij de pc boot wordt het BIOS elke keer gereset.
Eenmaal in windows is het systeem stabiel en merk ik niks vreemds.
Ik dacht eerst dat mijn moederbord bricked was en/of geheugen. Maar is dit nu toch simpelweg gewoon de Ryzen-Geheugen combinatie loterij? En moet ik wederom een ander geheugensetje proberen?
Alvast bedankt voor jullie input.