Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop nodig om Solidworks te runnen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Voor de opleiding mechatronica die ik ga beginnen heb ik een laptop nodig die Solidworks goed aan kan. Ik heb geen ervaring met wat er in zo'n laptop moet om het goed te kunnen laten runnen, ik ben zelf meer van de game kant.
Het is vooral voor school en natuurlijk hier en daar een beetje normaal gebruik.

Op de Solidworks website staan er veel grafische kaarten die gecertificeerd zijn alleen dan zoek ik er 1 op en krijg je prijzen rond de 2000 euro. Ik ben helemaal de weg kwijt en kan niks vinden wat echt helpt.

Wat is je budget?
Ik ben van plan rond de 800 euro uit te geven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik zal hem elke dag moeten mee slepen naar school.

Bedankt voor de hulp!

Edit1:
Heb nog een beetje rond gekeken en vond deze;
Dell Precision M4800 (https://www.nowthatsit.nl...k7gEP8wXlDRRoCV-0QAvD_BwE)

Ziet er redelijk uit, meningen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2018 22:02 ]

Alle reacties

• Mvalentino
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-04-2023
Een gecertificeerde videokaart is echt niet nodig, een videokaart voor gamen is al goed genoeg.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 11:18

Nutral

gamer/hardware freak

Voor solidworks heb je juist een quadro of firepro videokaart nodig, vanwege openGL. Het verschilt wel per software.

Ik zou gewoon gaan voor the thinkpad P52 of de dell precision 7530

• Mvalentino
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-04-2023
Nutral schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:03:
Voor solidworks heb je juist een quadro of firepro videokaart nodig, vanwege openGL. Het verschilt wel per software.

Ik zou gewoon gaan voor the thinkpad P52 of de dell precision 7530
Je hebt echt geen Quadro of Firepro nodig, ik werk thuis en op het werk met een gewone gamecard en heb ik totaal geen problemen mee

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 11:18

Nutral

gamer/hardware freak

werk je met solidworks ? benchmarks hebben uitgewezen dat in solidworks de performance beter is met quadro's of firepro's.

Gaat het over inventor of autocad, is het een ander verhaal.