GAME-PC: Componentadvies en kastadvies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil probleemloos kunnen gamen en af en toe video's bewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag onder de 1050 euro blijven, inclusief verzendkosten. Ik zoek nog naar een kast die bij deze componenten past en niet boven mijn budget uitgaat. De kosten van de monitor, een toetsenbord en een muis laat ik hierbuiten, daar heb ik een apart budget voor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog geen componenten of randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik naast deze componenten weinig toevoeging nodig heb voor een redelijke budget-build.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor elke suggestie, zolang het merk maar vertrouwd is en een goed prijsbeleid hanteert.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen eisen of wensen buiten de hulp van het kiezen van betere mogelijkheden in mijn huidige samenstelling.

Ga je overklokken?
Hier ben ik nog niet zeker over. Misschien wel, maar omdat weinig kennis over computers heb moet ik hier nog wat over uitzoeken.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop een antwoord te krijgen op hoe ik mijn build kan verbeteren voor een geringe prijsverandering. Ik hoop ook dat iemand mij advies kan geven over een kast die geschikt is voor deze build.

Hier is mijn build op dit moment: (Edit: Ik heb de power supply vervangen door een van 450w, deze was eerst 650w)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 239,-€ 239,-
1MSI Z370-A PRO€ 100,67€ 100,67
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 285,-€ 285,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,29€ 59,29
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,99€ 29,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 171,-€ 171,-
1Seasonic Focus Gold 450W€ 64,95€ 64,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 949,90

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik plak gewoon mijn antwoord uit een ander topic: Anyhow, ik mis een monitor in het verhaal? Als in; niet genoemd als bestaande/aan te schaffen maar hierdoor is het ook lastig om de keuze voor je GPU te valideren.

Ook weet ik niet of een (goede) muis en keyboard en speakers apart worden aangeschaft of ook in het genoemde budget moeten zitten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
Geen ssd?

450w voeding is genoeg.

Beetje overklokken begint op een moederbord van €150. Laat dat bij Intel zitten. Neem een i5-8400 of ga voor een AMD Ryzen 5 2600 als je wel wil overklokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
Bij welke toepassingen denk je baat te hebben van het overklokken?

Als je echt wilt overklokken zou ik reviews van dat mobo checken (of het een goede overklokker is) en een duurdere koeler uitkiezen.
Als je afziet van overklokken zou ik een i5-8400 kiezen, naar een mobo van ca. 80 euro kijken, en voor een wat simpelere voeding gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je zit nu al op je budget

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:43:
Ik plak gewoon mijn antwoord uit een ander topic: Anyhow, ik mis een monitor in het verhaal? Als in; niet genoemd als bestaande/aan te schaffen maar hierdoor is het ook lastig om de keuze voor je GPU te valideren.

Ook weet ik niet of een (goede) muis en keyboard en speakers apart worden aangeschaft of ook in het genoemde budget moeten zitten?
Ik laat bij dit budget de monitor, toetsenbord en muis erbuiten. Als monitor zat ik te denken aan een AOC i2790PQU/BT van 27" voor 200 euro.
Uszka schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:49:
Geen ssd?

450w voeding is genoeg.
Bedankt voor de tip! Ik heb een nieuwe power supply van 450w uitgekozen, maar weet niet zeker over dit de beste keuze is, weet jij dat toevallig?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:37
27" en 1080P vind ik geen goede combi. Lekker scherp is het beeld niet meer met die diameter. Met 1080P moet je niet wijder gaan dan 25". Wil je een groter beeld kan je beter 1440P nemen maar dan is een GTX 1060 weer niet sterk genoeg.

Beste keuze voor 450w is de pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W.
Pagina: 1