Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

upgrade naar een ITX systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:33
Beste Tweakers

Mid 2016 heb ik mijn pc (https://pcpartpicker.com/list/yCGd3F) gebouwd en in de loop van dat jaar heb ik een ssd toegevoegd en laatst nog een 2tb hdd. Maar ik wil graag naar een ITX systeem aangezien ik de extra mogelijkheden van een microatx moederbord niet nodig heb. Zoals het extra PCI slot, of de mogelijkheid tot 64gb ram.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk 1080p 60/75hz gamen (games zoals de witcher 3, mass effect, unraveled, anthem, call of duty etc. vanalles eigenlijk) ik ben ook van plan om wat MMORPG's te spelen, hier en daar wat lichte photoshop, verder gewoon windows office, youtube etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1000-1200 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn cpu cooler (Cryorig H7) wil ik heel graag houden, echt een pracht koeler voor de prijs, voeding (cooler master gm 450W 80+ bronze) en mijn opslag (samsung 250gb 850 evo, en twee 3,5" hdd's, hiervan wil ik er t liefst 1 3,5" en één 2,5" hdd dus als iemand een 1tb 2,5" voor een 3,5" wil ruilen graag! :D)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, GPU, Moederbord, Ram, Case

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een intel processor, aangezien die net wat beter presteren in games, en ik anders een AM4 bracket aan moet vragen. Ik heb twee freesync monitoren, dus graag een AMD gpu, ik weet alleen niet of ik 4 of 8gb Vram nodig heb.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik zei, ITX systeem, de h200i vondt ik erg aantrekkelijk, Wit zwarte colorscheme aub, subtiele RGB mag altijd, maar het hoeft geen itx kermis te worden.

Ga je overklokken?
In het geval van een intel cpu, wel een overclockbare chipset, maar geen k cpu, daar kan ik altijd later nog naar upgraden.

Wat verwacht je van ons?
Is een rx580 nog wel "goed" in 2018, of is het beter om voor de 11xx serie van nvidia te gaan ondanks het voordeel van freesync? Is het beter om de gehele pc te upgraden, of component voor component? Andere tips/hints zijn altijd welkom!

Dit had ik in gedachten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Tray€ 172,90€ 172,90
1Asus ROG Strix Z370-I Gaming€ 193,04€ 193,04
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 4GD5 (11265-31)€ 284,-€ 284,-
1NZXT H200i Wit/Zwart€ 113,93€ 113,93
1Cablemod C-Series AXi/HXi/RM (kabelset wit)€ 92,-€ 92,-
1NZXT HUE+ Extension Kit€ 19,90€ 19,90
1Kingston HyperX Fury HX426C16FW2K2/16€ 181,-€ 181,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.056,77

Bij voorbaat dank!
Pimmetjuuh

EDIT: tabel op het einde toegevoegd.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:17
Wat wil je met die cablemod op een GM G450M? Dat gaat niet werken, kabels voor een Corsair op een Cooler Master. Voor weinig meer heb je een pricewatch: Enermax Platimax D.F. 500W met individueel zwart/wit gesleevde kabels. Of nog iets erbij voor een pricewatch: Corsair RM750x Wit met witte kabels waar je meer dan 10 jaar mee vooruit kan.

Moederbord is erg aan de prijs als niet niet van de Z370 features gebruik gaat maken. Misschien is de pricewatch: Asus ROG Strix B360-I Gaming een optie?

[ Voor 89% gewijzigd door Uszka op 27-06-2018 19:26 ]

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
is het misschien een idee om te kijken naar een RX560 en in je voeding ruimte over te houden om later naar een nieuwe (RX Vega 64 oid) te kijken.
Een RX560 is voor nu nog wel voldoende om leuk mee te komen op 1080p.

Of eventueel zelfs de GPU uit je oude systeem meenemen...

• Pimmetjuuh
[b]Moederbord is erg aan de prijs als niet niet van de Z370 features gebruik gaat maken. Misschien is de pricewatch: Asus ROG Strix B360-I Gaming een optie?
Ik ben van plan later een K processor te kopen van deze chipset als de huidige cpu niet meer voldoet aan mijn eisen. Mocht ik, geen overclockbare chipset kopen, is het uiteindelijk weer duurder als ik dan ook nog, of een nieuw moederbord met een overclockbare chipset moet kopen, of geheel moet upgraden naar de nieuwste gen cpu's. Vandaar dat ik toch nu voor een z370 wil.

Zou je anders ryzen aanbevelen?

• Pimmetjuuh
Uszka schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:17:
Wat wil je met die cablemod op een GM G450M?
Oeps, ik dacht dat het extensions waren, my bad.

Die witte rmx ziet er wel vet uit, maar extensions zijn vele malen goedkoper, als ik alleen kabels voor m'n 24 pin, gpu en cpu neem.