Gebruikers blokkeren bij negatief karma?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.208 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 20:22
Slechts als voorbeeld: Anoniem: 584841: Aantal reacties: 114, Reactiescore: -28 (-0,3 gemiddeld)

Bij reacties die -1 scoren ben ik altijd benieuwd of het gaat om iemand die een uitglijder maakt of iemand die constant onzin over ons uitstort. In dit geval het laatste: over meer dan 100 reacties gemiddeld onder 0.

Wat gebeurt er eigenlijk met dit soort accounts? Ik ben zelf ook actief op StackOverflow en daar krijg je niet te missen mededelingen als een vraag/antwoord negatief wordt beoordeeld, waarbij je zelfs je recht op het stellen van vragen wordt gedeblokkeerd.

Wat wordt er bij Tweakers gedaan om gebruikers te wijzen op hun negatief beoordeelde reacties?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@StephanVierkant goeie vraag, ik zal proberen zo duidelijk mogelijk antwoordt te geven.

Wanneer een gebruiker opvalt met veel -1 reacties zal dit meestal het gevolg hebben dat we deze reacties gaan doornemen. Wanneer blijkt dat een gebruiker veelvuldig terecht een -1 score ontvangt voor zijn geplaatste reacties kan dit een waarschuwing of sturende aanwijzing tot gevolg hebben. Dit wordt per situatie beoordeelt.

Is er geen verbetering zichtbaar en blijft de gebruiker overlast veroorzaken kan dit uiteindelijk weer een (tijdelijke) ban tot gevolg hebben.

Ook eventuele -2 (verwijderde) reacties, gegeven omdat een gebruiker over een grens heen is gegaan van wat toelaatbaar is op Tweakers, kan het geven van die waarschuwing, sturende aanwijzing of (tijdelijke) ban versnellen of een directe aanleiding zijn hiervoor.

[ Voor 20% gewijzigd door Zeehond op 28-06-2018 01:33 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 20:22
Interessant! En hoe vaak komt dat ongeveer voor? Het is natuurlijk ook een afweging tussen werk voor developers of werk voor PowerMods.

Los daarvan lijkt me een feature dat je een bericht krijgt als je bericht als -1 (of als +3) wordt beoordeeld. Ik krijg nu geen actieve feedback op m'n reacties, tenzij ik keihard en structureel over de schreef ga.

Is dat iets waar jullie als PowerMods op zitten te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Hoe vaak dit voorkomt zou ik zo niet weten (dan moet ik handmatig gaan zoeken en tellen wat mij een klusje oplevert :P).

Het handige van het handmatig geven van sturing door powermods i.p.v. bijv. via een notificatie is dat wij er meteen uitleg bij kunnen geven wat de gebruiker fout doet, Met een notificatie is dat lastig en kun je eigenlijk niet veel meer informatie geven als "jouw post bij artikel x is met een -1 beoordeelt".

Wanneer iemand keihard over de schreef gaat, kan de reactie weer in aanmerking komen voor een -2.

[ Voor 7% gewijzigd door Zeehond op 28-06-2018 18:08 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
StephanVierkant schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:50:
Interessant! En hoe vaak komt dat ongeveer voor? Het is natuurlijk ook een afweging tussen werk voor developers of werk voor PowerMods.

Los daarvan lijkt me een feature dat je een bericht krijgt als je bericht als -1 (of als +3) wordt beoordeeld. Ik krijg nu geen actieve feedback op m'n reacties, tenzij ik keihard en structureel over de schreef ga.

Is dat iets waar jullie als PowerMods op zitten te wachten?
Ik denk dat als je één of twee reacties geeft, dat 'leuk' kan zijn.
( of als die score je werkelijk iets doet )

Maar ik weet soms al van te voren wat een reactie ( van mij / anderen ) gaat opleveren.
Als er alleen maar een geur van "ik kan hier lekker over tegenspreken" krijg je steevast -1 EN bijdehante tegen opmerkingen ( iPhone vs Samsung of AMD vs Intel )

Ik heb afgeleerd om op die moderaties te reageren, internetpunten helpen niets tegen pandapunten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

FreshMaker schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:36:
[...]

Ik denk dat als je één of twee reacties geeft, dat 'leuk' kan zijn.
( of als die score je werkelijk iets doet )

Maar ik weet soms al van te voren wat een reactie ( van mij / anderen ) gaat opleveren.
Als er alleen maar een geur van "ik kan hier lekker over tegenspreken" krijg je steevast -1 EN bijdehante tegen opmerkingen ( iPhone vs Samsung of AMD vs Intel )

Ik heb afgeleerd om op die moderaties te reageren, internetpunten helpen niets tegen pandapunten :+
Je hebt het dan voornamelijk over, als ik naar jouw reactie historie kijk, individuele mismoderaties i.p.v. verkeerde eindscores vermoed ik?

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Individueel, ja.
Tenminste, overall ben ik niet de troll-koning die steevast op -1 staat, mag ik hopen :)

Ik volg het FMtopic, en zie soms hele huilverhalen over een -1 die zó onterecht is .... terwijl het gewoon (uiteindelijk) vrijwel altijd wel de juiste eindscore heeft.
En zo niet, dan jammer .... zoals al op andere topics aangegeven wordt, zo'n drama is het ook weer niet ;)

-1 is het nieuwe +3 grappig ( ja, zo oud ben ik al )

disclaimer ... zoveel mod ik niet, juist vanwege bovenstaande, mijn mening of iets wel of niet ontopic is, doet er niet toe.
* FreshMaker heeft de volledige berichtenqueu open staan, ook in de -1 kan interessante info staan

[ Voor 21% gewijzigd door FreshMaker op 02-07-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPIU8686
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05:27

MPIU8686

.. βΙϵssϵδ by κhαos ..

*knip* Dit oude topic terughalen met eveneens uit de slootgehaalde oude koeien heeft weinig meerwaarde

[ Voor 94% gewijzigd door Zeehond op 21-05-2024 02:43 ]

rιsιng froϻ oμr fαctoriϵs ... Ψϵ ϻμsτ αll ηoω pαrtαke ιn the Τϵchπology οϝ Ρϵαcϵ ... ϻαrchιng forωαrd ιηto oμr fμtμre

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.