Verkleinen kan o.a. ook door domweg de afbeeldingen te optimaliseren. In mijn ervaring zijn de meeste fototoestellen en smartphones erg slecht in het leveren van compacte jpeg's (o.a. doordat ze vaak thumbnails en andere exif-elementen embedden).
Zoals ook al door anderen in deze thread aangegeven is het dus redelijk waarschijnlijk dat je je afbeeldingen zonder verlies van kwaliteit kunt verkleinen.
Echter heb je het ook over verlagen van resolutie wat de ervaring negatief zou beinvloeden; de kans daarop is ook vrij klein... Want je hebt het waarschijnlijk over afbeeldingen die zelfs bij 4k monitoren niet 1:1 full-screen weergegeven kunnen worden

In het fotoalbum is de max ook 5MB, al een stuk beter. Mijn vraag is dus, kan de limiet naar 6MB of nog iets hoger zodat lezers scherpe afbeeldingen kunnen bekijken bij de review en reviewers geen moeite hoeven te doen om afbeeldingen te resizen? En als het kan, kan dan de limiet van maximaal 30 foto's ook omhoog?
De snelheid waarmee een pagina (of afbeelding) laadt hangt direct samen met de grootte (downloadtijd) en resolutie (rekenkracht en ram-geheugen) van de bestanden. Die 30+ foto's worden natuurlijk niet allemaal tegelijk geladen, maar als gebruikers ze willen openen is het natuurlijk wel fijn dat ze niet 'onnodig' groot zijn (zowel in pixels als mb's). Die argumentatie was met regulier desktop-internet een beetje 'uit' geraakt, maar met datalimieten, beperkte snelheden en beperkt ram-geheugen op smartphones en andere alternatieve apparaten toch weer wat meer relevant geworden.
Als we dit al zouden doen, dan zouden we het met name voor het gebruiksgemak van de reviewer doen. Het is tenslotte redelijk wat gedoe ivt gewoon direct uploaden... Maar zouden we 'm dan wel direct na het uploaden alsnog aan de serverkant de afbeelding verkleinen zodat de 'full screen'-versie alsnog een beetje behapbaar is
Kortom die limiet is er niet om jou te hinderen, maar om je review-lezers te beschermen... Of de limiet nog helemaal actueel is, kan ik overigens niet zo snel beoordelen. Dus ik heb het iig aan onze UX-expert doorgegeven om aan zijn lijst van te onderzoeken taken toe te voegen; of en wanneer we dit doorvoeren is daardoor nu nog niet te beloven
[
Voor 9% gewijzigd door
ACM op 28-06-2018 08:15
]