Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mac Adress aanpassen werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 677 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Als eerst, ik weet niet of dit het goede kopje is waar ik deze vraag onder moet stellen.

Mijn vraag
Ik probeer via het programma 'TMAC' (Technitium Mac Address Changer) mijn MAC Adress te veranderen.
Nu heb ik hier een lijstje van 4 dingen staan (foto 1). Ik kan elke aanpassen behalve 'Ethernet 3'. Zodra ik die aan probeer te passen krijg ik een melding waarin staat 'Failed to change MAC Address. For wireless network connections, set the first octet of MAC adress as '02' and try again.'

Omdat dit programma nogal onbekend is kon ik hier nergens anders een oplossing voor vinden, dus probeer ik het hier maar.

Relevante software en hardware die ik gebruik
TMAC (Technitium Mac Address Changer)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat er stond toen ik de error kreeg. (foto 2)

Foto 1: https://gyazo.com/3e7884c048dbf18c2e4888ff3cb52f52
Foto 2: https://gyazo.com/b5aa4802284a7c4f9affebb37d0db679

Met vriendelijke groet,
Jelte.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vraag 1: waarom wil je dit?

Vraag 2: had je https://blog.technitium.c...wireless-network.html?m=1 gelezen?

Je screenshots laten ook duidelijk IN de applicatie zien dat er een uitleg staat over first octet 02; welke uitleg/reden wordt daar gegeven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
@MAX3400 Waarom ik dit wil is in principe een lang verhaal, alleen heb het ergens voor nodig ^^
Thanks voor je antworod tho, ik ga er vanavond naar kijken ")

Groet,
Jelte.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2018 18:37 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gok dat het niet wil omdat het geen fysieke interface is maar een TAP / TUN Interface voor VPN...
mogelijk dat je wel de interface kan verwijderen, en opnieuw installeren.. mogelijk krijg je dan automatisch een nieuw random adres?

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
@SMSfreakie Nope, ik hou gewoon alles wat ik al had.
Wel thanks tho :D

Groet,
Jelte.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aangezien dit vermoedelijk om een VPN verbinding gaat en geen fysieke NIC zal je moeten kijken (googlen) hoe je dit via je VPN doet. Bij OpenVPN kun je het in het register aanpassen...

-edit-
Gaat het niet gewoon via Apparaatbeheer ? Ik heb hier ook gewoon een TAP Windows Adapter waarvan ik het macadres kan wijzigen in Apparaatbeheer...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zSwh4X1.png

[ Voor 209% gewijzigd door Enforcer op 27-06-2018 20:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:37:
@MAX3400 Waarom ik dit wil is in principe een lang verhaal, alleen heb het ergens voor nodig ^^
Het moet in principe niet nodig zijn en als je het dus al doet dan heb je daar een specifieke reden voor die je ook kan uitleggen. Als je het niet kan uitleggen wil je dingen waar we je hier niet mee kunnen helpen.

• Nortepe85
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-11 16:44
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:49:
[...]

Het moet in principe niet nodig zijn en als je het dus al doet dan heb je daar een specifieke reden voor die je ook kan uitleggen. Als je het niet kan uitleggen wil je dingen waar we je hier niet mee kunnen helpen.
Ik gok het voor de gek houden van een licentieserver met een licentie dat aan een bepaald MAC-adres is gekoppeld. :w

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd Het gaat om het bypassen van een ban, van een spel. ^^

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd aangezien we hier niet bespreken hoe beveiligingen omzeilt moeten worden en je daar ook niet bij helpen, komt hier een slotje op.

Zie ook: Het algemeen beleid #verbodenhacken.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 28-06-2018 16:58 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.