Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mace140
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-03 20:44
Beste iedereen

Ik ga binnenkort 10 dagen weg, zonder stopcontact, en met maar 1 powerbank. Een nieuwe powerbank kopen vind ik iets te duur, maar ik vroeg mij af of je door middel van batterijen ook je telefoon op kan laden.
(Ik heb een samsung)

mvg,
Ivan

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Een powerbank is ook een batterij.
Welliswaar met een printplaatje erbij om te voorzien in de correcte waarden voor een telefoon, maar 95% er van is batterij.

Er zijn ook powerbanks die werken met normale wegwerpbatterijen. Dan vervang je dus elke keer de batterij, maar de regelende electronica en de behuizing blijft behouden.

Bijvoorbeeld dit ding:
https://www.bol.com/nl/p/...-800mah/9200000056862578/

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Uiteraard kan dat, maar batterijen zijn analogen energiebronnen en hebben er dus vaak elektronica omheen (in een powerbank) om zeker te weten dat het vermogen constant is en dat de waardes tussen de cellen gelijk is.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivan797
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:31

ivan797

Student Technische Informatica

Hey Ivan,

dit is mogenlijk, er bestaan hier kant en klaar oplossingen voor. (deze zijn echter wel vaak duurder dan een powerbank).
Anders zou je zelf handig moeten zijn met wat onderdelen.

Ik verwacht echter niet dat je hier goedkoper gaat uit zijn dan een normale powerbank

Artificial Intelligence usually beats real stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-07 12:49
weet niet of je veel gaat reizen in die 10 dagen, maar als wij naar een festival gaan nemen we altijd een auto accu mee. Met hieraan een oplaadstekker.

[ Voor 7% gewijzigd door whitedrag152 op 27-06-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Mace140 welkom op Tweakers.

Op Tweakers verwachten we net wat meer eigen inzet dan je nu hebt laten zien. Lees even Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat er van je verwacht wordt en voeg dan het volgende toe:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?

Op die manier kunnen wel je een stuk beter helpen.

In theorie is dit natuurlijk mogelijk maar zonder prutsen, solderen en elektronica kopen gaat dat mis. De eerste stap waar je overheen moet komen is bijvoorbeeld: Je telefoon verwacht 5V voor het laden, maar er bestaan geen 5V batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 15:11
Als je je mobiel een beetje actief gebruikt mag je wel een flinke berg batterijen meenemen dan. Waarschijnlijk heb je wel 4-5 AA batterijen nodig om je telefoon één keer volledig op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:01
Mace140 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:51:
Beste iedereen

Ik ga binnenkort 10 dagen weg, zonder stopcontact, en met maar 1 powerbank. Een nieuwe powerbank kopen vind ik iets te duur, maar ik vroeg mij af of je door middel van batterijen ook je telefoon op kan laden.
(Ik heb een samsung)

mvg,
Ivan
Heb je kennis? Dan kan je voor weinig geld een
eigen powerbank maken. Heb je de kennis niet, dan zal je wat moeten kopen. Gezien je vraagstelling gok ik het 2e.

Hoeveel mah is je huidige powerbank?

Tips voor telefoon gebruik.
1) je scherm aan vraagt veel stroom, dus gebruik je telefoon zo min mogenlijk.
2) helderheid, hogere helderheid = meer stroom verbruik, dus zet de helderheid zo laag mogelijk.
3) zet wifi en mobiel internet alleen aan als je het nodig hebt.
4) verwijder, of hibernate apps zoals Facebook, Instagram etc, die vragen nog wel eens een hoop stroom.
5) Zet je telefoon in de nacht uit.

Edit: hier voor een paar euro een kastje waar je 4x AA batterijen in kan proppen.
Powerbank 4X AA Batterij Emergency USB Power Bank Oplader.
http://s.aliexpress.com/z2mQRnyI

[ Voor 8% gewijzigd door Dacuuu op 27-06-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:54

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Met een beetje powerbank van 20.000mAh kan je de gemiddelde telefoon 5 a 6 keer goed opladen.
Neem je er twee mee van die capaciteit en je zit goed, dingen kosten misschien 20/25 euro. Hele zooi AA batterijen meenemen is bijna duurder.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24
Je hebt ook powerbanks met een zonnecel.
Als je zorgt dat dat ding overdag genoeg zon krijgt, kun je je telefoon daar later mee opladen.
Overigens: Een AA (niet oplaadbare) batterij is ongeveer 1,5V 2500mAh. Daar heb je er dus 4 van nodig om je telefoon 1x te laden.

[ Voor 46% gewijzigd door RocketKoen op 27-06-2018 17:06 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
RocketKoen schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:04:
Je hebt ook powerbanks met een zonnecel.
Als je zorgt dat dat ding overdag genoeg zon krijgt, kun je je telefoon daar later mee opladen.
Overigens: Een AA (niet oplaadbare) batterij is ongeveer 1,5V 2500mAh. Daar heb je er dus 4 van nodig om je telefoon 1x te laden.
Vergeet die zonnecel powerbank maar.
Die cel is te klein om binnen redelijk tijd de bank te laden.
Laadtijden worden dagen en het ding word bloedheet in de zon.
Dan heb ik het nog niet eens over de capaciteit die schromelijk overdreven is.
Persoonlijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Hoezo is 5 euro te duur...

Ja, je kan je telefoon met wat manieren opladen met simpele batterijen.. Maar waarom zou je het risico willen lopen je accu te ver.....? Er worden hier goede tips gegeven over je smartphone gebruik, maar serieus, een powerbank kost tegenwoordig iets van 5 euro als het niet al minder is. Even duur als normale duracel batterijen haha

Edit: ok, een powerbank is iets duurder dan ik dacht haha

Maar ik blijf bij mijn standpunt, opladen dmv batterijen vind ik tricky als het gaat om de gezondheid van je accu. Die powerbank van ali zag er wel ok uit, maar dat duurt waarschijnlijk een aantal weken om te ontvangen.

[ Voor 28% gewijzigd door banananas op 28-06-2018 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mace140
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-03 20:44
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik heb getwijfeld om deze http://s.aliexpress.com/z2mQRnyI te nemen, maar ik heb me laten overtuigen door jullie en door de eigenlijk supergoedkope prijzen in china om toch een powerbankje van een paar euro te kopen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Mehari72 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:43:
[...]

Vergeet die zonnecel powerbank maar.
Die cel is te klein om binnen redelijk tijd de bank te laden.
Zo'n ding hieronder werkt wel hoor, is wel wat duurder helaas.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1Q9AHMpXXXXbXXpXXq6xXFXXX2/AUKEY-21W-Solar-Charger-Solar-Panel-with-Dual-USB-Port-for-apple-iPhone-6s-6-Plus.jpg

https://www.amazon.de/AUKEY-Ladegerät-Solarladegerät-iPhone-Samsung/dp/B01BY899LM/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1530212578&sr=8-4

[ Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 28-06-2018 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Als je ‘binnenkort’ weg gaat dan dien je wel rekening te houden met langere levertijden vanuit China. Je moet niet gek opkijken wanneer de levering langer duurt dan wordt ingeschat en je dus bij vertrek geen powerbank hebt :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:33

FreakNL

Well do ya punk?

Bestaan er ook niet van die laders die je op moet winden? Dan ben je zelf de energie.

Zoiets
https://m.gearbest.com/ch...C_d-S0sPIsc4aAloPEALw_wcB

Let op:
Totaal geen ervaring mee maar als het werkt lijkt het me wel ideaal voor off-grid laden (op de lamme arm na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:41
https://www.bol.com/nl/p/...b-k3ZKNA.1.2.ProductTitle

Doet het bij mij prima, ook bij andere zaken te koop voor ongeveer 10 euro.
4 batterijen (goedkope Phillips batterijen van de Action) is een accu van 2000Mah vol, en vaak heb je dan nog 15-25% over.

Ik ging 14 dagen weg in een tentje, dus net iets langer. Maar als je er van uit gaat dat je je telefoon 1x per dag moet laden, is een powerbank van 10000mAh ook nog veel en veel te weinig. Ik vond het ook handiger om dan met AA batterijen te werken, in plaats van een aantal powerbanks mee te moeten nemen.

Als je echt zonder power zit, is het ook makkelijker om ergens een paar AA batterijen te vinden, dan een plaats om je telefoon/powerbank op te laden.

@FreakNL Dat soort dingen werken wel, maar zijn ontzettend inefficiënt. Voor een zaklampje is het leuk, maar ik denk dat als je je telefoon vol op wil laden, je wel een paar uur aan dan hendeltje zit te slingeren :P
Het is meer bedoeld voor in noodgevallen.

[ Voor 24% gewijzigd door WEBGAMING op 28-06-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 15:11
FreakNL schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:04:
Bestaan er ook niet van die laders die je op moet winden? Dan ben je zelf de energie.

Zoiets
https://m.gearbest.com/ch...C_d-S0sPIsc4aAloPEALw_wcB

Let op:
Totaal geen ervaring mee maar als het werkt lijkt het me wel ideaal voor off-grid laden (op de lamme arm na)
Wauw. Als dat ding een vergelijkbare output heeft als van die goedkope led-knijpkats mag je er wel op rekenen dat je een paar uur zit te draaien. Ik geef het je alvast te doen.
Pagina: 1