Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJdeBoer
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-04 08:34
Mijn vraag
Ik ben een groot fan van RGB in mijn computer. Hoewel ik nog niet veel heb (enkel de kast) wil ik het langzaam gaan uitbreiden. Nu ga ik binnenkort beginnen met de aankoop van een muis/toetsenbord, maar ik weet nog niet zo goed welke. Ik game af en toe, maar wil vooral een stil toetsenbord omdat de computer in de woonkamer staat waar ook mijn vriendin graag TV kijkt. Ik heb in de winkel de volgende toetsenborden geselecteerd: https://tweakers.net/pric...e/1057865;1124193;667017/
Het is mijn bedoeling om in ieder geval de muis van hetzelfde merk te nemen, zodat ik zeker weet dat die ten minste met elkaar af te stellen zijn zodat alles hetzelfde licht/dezelfde kleur geven.

Ik wil langzaam maar zeker de volgende componenten aanschaffen:
pricewatch: Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming
pricewatch: NZXT Kraken X72
pricewatch: NZXT Aer RGB140 Starter Pack
pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3600C17D-32GTZR

Deze zijn voornamelijk geselecteerd op looks; ik snap dat veel dingen overkill zijn voor mijn gebruik. Maar mijn vraag is vooral dit: Kunnen deze componenten en/of een van de toetsenborden uit de vergelijking bovenaan op dezelfde software worden gedraaid en zo ja welke? Vooral de Kraken is iets welke ik liever niet zou wisselen voor een andere koeler (nogmaals vanwege looks) en pas liever de rest daar op aan dan andersom). Ik ben geen held met hardware, vandaar dat ik liever geen zelf-bouw pomp waterkoeling wil maar een inbouw ding zoals de Kraken. Indien dit met bovenstaande niet mogelijk is, is mijn vervolgvraag: Welke combinatie van muis/toetsenbord, moederbord, kast, waterkoeling etc zou op 1 systeem gekoppeld kunnen worden en hoe?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn huidige inventaris zie je hier: gallery: RAJdeBoer
Mijn wenslijst staat hierboven

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet dat er verschillende systemen zijn die je RGB belichting besturen, maar ik kan nergens echt vinden of deze alle componenten kunnen besturen; Razer heeft zijn eigen software (Razer Chroma), maar de Phanteks behuizing kan Asus Aura, MSi Mystic Light en Gigabyte Fusion aan. Het nieuwe moederbord kan ook Gigabyte Fusion aan, dus die spelen lief samen, maar de Kraken draait op CAM.

Ik vind het moeilijk om door de bomen het bos te kunnen zien, dus ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen of hun ervaringen met combinaties kan delen.

Bij voorbaat dank voor het lezen van deze Wall of Text :P

Ronald

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Cam is ruk ik heb de kraken X62 en de hue+
Muis en toetsenbord van Corsair RGB dat bestuur je met Icue wat me goed bevalt. _/-\o_

Moederbord en GPU van MSI wat Mystic light heeft wat ik ook ruk vind en verwijderd hebt.

Ik ga mijn hue+ weg doen en de Corsair commander pro kopen voor het aansturen voor mijn RGB strips en fans wat dan te besturen valt met Icue.

Het zou ook erg fijn zijn als ik cam zou kunnen verwijderen en mijn X62 ook met Icue zou kunnen besturen maar dat is een utopie volgens mij.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJdeBoer
Hoi Tjm, dank je voor je antwoord. Ik ga even inlezen in Icue, dank je wel. Mag ik vragen wat er met Cam is dat je dat niet fijn vindt werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-09 07:48
Ik heb de X62, Hue+ (3 leds en 2 RGB fans) en ik vind CAM prachtig werken wanneer het werkt. Soms doet de CAM software niet precies wat je wilt of werkt het alleen als je bepaalde RGB apparaten loskoppelt (je kan ze koppelen zodat je met 1 setting alles aanpast) en dat is jammer. Gelukkig krijgt CAM heel vaak updates.

Binnen de CAM software zit ook een plek om de fan curves aan te passen, een in-game overlay met FPS counter, temps etc.

Bekijk even wat videos van de verschillende software, zo kan je beter zien hoe het echt werkt.

Ik raad wel aan om gewoon te kiezen welke apparaten je het best lijken. Zo heb ik een Blackwidow X, een Mad Catz R.A.T. 8 en een Audio Technica M70x met een AntLion ModMic 5 erop geplakt. Vroeger had ik een Razer Kraken en een Razer Mamba, voor de led sync natuurlijk, alleen kwam ik later achter dat kiezen voor leds niet belangerijk moet zijn. Uiteindelijk gebruik je de software niet zo vaak als je denkt te gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Iva Wonderbush op 28-06-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJdeBoer
Hoi Iva,

dank je voor je advies en tips :) Ik ga kijken wat ik kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Cam is nog steeds buggy en traag met opstarten ik hoop toch echt dat er één programma komt voor RGB producten dat elke fabrikant ondersteund.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Pagina: 1