Toetsenbord andere teken niet op te lossen met Crtl en Shift

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericvanree
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-04-2024
Beste Tweakers,

Het gebeurd bij iedereen weleens dat je control en shift tegelijk indrukt, dan krijg je andere tekens...
Maarja, normaal doe je het nog een keer en is alles weer normaal, vandaag niet bij mij.

Dus probleem

Andere tekens dan normaal op het toetsenbord, wijzigingen komen exact overeen met wanneer ctrl en shift zijn ingedrukt.

Al geprobeerd

Ctrl en shift ingedrukt
Invoertaal gecheckt
Ander toetsenbord geprobeerd

Kunnen jullie mij verder helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:16

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Wat is je Windows-weergave taal en voorkeurstaal? Ervan uitgaande dat je ook Windows 10 gebruikt.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20
Dan heb je meerdere toetsenbord talen ingesteld staan. Met Ctrl-Shift wissel je van taal, bijzonder irritant :-(

In de system tray van Windows (rechtsonderin, naast je klok) staat bijvoorbeeld ENG (van Engels). Als je hier op klikt kan je alle talen zien plus de optie om naar de instellingen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:16

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Eventueel kijken of je NumLock uit hebt (als je op een laptop werkt) en of eventueel je Fn toets niet is gelocked op de een of andere manier.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericvanree
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-04-2024
Ok dat was het dus, ik had de voorkeurstaal op Nederlands gezet, maar blijkbaar is dat niet goed. Doordat ik daar maar een taal had staan werkte control + shift niet.

Allemaal hartelijk bedankt @Techno Overlord en @Monkeybrains