Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Haperende muis

Pagina: 1
Acties:

• oropher3
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-04-2023
Sinds een vrij lange tijd heb ik het probleem dat mijn trust GXT33 hapert, maar dan alléén als ik de linkermuisknop indruk en de muis versleep, onder andere dus bij sprayen in shooters.
De muis registreert de gemaakte bewegingen wel, want zodra de hapering stopt is de aanwiijzer (het richtvizier) een groot stuk versprongen.
Nou begrijp ik niet precies waar dit vandaan komt.
Ik heb verschillende USB-poorten geprobeerd en de optie precisie verbeteren in W10 uitgezet, maar het mocht allemaal niet baten.
Ik weet namelijk niet eens zeker of dit hardwarematig (bv draadbreuk of gewoon kapotte muis), of softwarematig (win10 drivers) is.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
bvb dank

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-11 15:30
Is het alleen tijdens het spelen van games of ook tijdens "normale" werkzaamheden?

• oropher3
In principe tijdens alle werkzaamheden.
Enige verschil is dat ik het bijna alléén bij het gamen merk, omdat ik dan de linkermuisknop wat vaker wat langer ingedrukt hou.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 09:54
Ik kan niet helemaal uit de ts halen wat je precies met de drivers gedaan hebt. Maar als je deze zo volledig mogelijk kunt verwijderen en de muis vervolgens aansluit zodat je de w10drivers krijgt en dan test. En anders alsnog de drivers volledig verwijderd en de drivers van trust vandaan haalt.

• oropher3
Trust heeft geen echte drivers voor de muis, wel een stukje software.
Ik heb de W10 drivers verwijderd en de PC opnieuw opgestart.
Daarna heb ik het in beginsel niet meer gehad, maar ik ben niet overtuigd aangezien het probleem wel eens vaker een tijdje wat minder is opgetreden.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Buitenom dat ik geen Trust fan ben, is alles goed schoon. geen knikje in de kabel of dergelijks ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• oropher3
in principe zit er geen zichtbaar knikje in de kabel.
Maar buiten dat lijkt het me erg vreemd als een knikje in de kabel pas een probleem geeft op het moment dat ik de linkermuisknop ingedrukt hou.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 15:23

TommieW

Numa numa.

Heb je geen andere PC waar je de muis op kunt aansluiten? Dan kan je al een groot deel uitsluiten. Als de muis op een andere computer ook problemen geeft, zal je voor garantie terug moeten of 'm gewoon vervangen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Trust is nogal een cheap-ass merk, inderdaad als @TommieW zegt: even proberen op een andere pc...

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• oropher3
Iedereen bedankt voor het advies.
Vooralsnog lijkt het probleem verholpen door het herinitialiseren van de W10 drivers.
Op een andere PC is idd ook een optie, maar heb ik thuis niet staan.
Verder ben ik trouwens heel tevreden over deze muis, merk er vooralsnog niet veel van dat het goedkope prullaria zou zijn.
Pagina: 1