Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 22% gewijzigd door TunderNerd op 27-06-2018 14:22 . Reden: Verduidelijking ]
[ Voor 22% gewijzigd door TunderNerd op 27-06-2018 14:22 . Reden: Verduidelijking ]
39
Fietsbel schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:12:
Welke modellen heb je zelf gevonden die aan je eisen voldoen?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Beide halen het verbruik niet op de snelweg, Ik zoek echt een kilometervreter, geen stadsauto!Marzman schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:15:
Aygo of een oudere Prius? Halen beide dat verbruik op benzine maar verschillen verder behoorlijk.
[ Voor 37% gewijzigd door Cheesy op 27-06-2018 14:20 ]
Ik heb 35000/40.000 km per jaar in een Alto gereden zes jaar lang en die haalde dat ook makkelijk. Je schrijft niks over comfort, alleen afschrijving en verbruik.TunderNerd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:16:
[...]
Beide halen het verbruik niet op de snelweg, Ik zoek echt een kilometervreter, geen stadsauto!
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 27-06-2018 14:20 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
[ Voor 29% gewijzigd door Waah op 27-06-2018 14:20 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
LPG is een zeer goede optie (tankstation naast het huis). Maar vaak gaat dan afschrijving harder (op gas schijnt je blok sneller te slijten?) en de aanschaf ligt hoger. Dus gas: Ja onder voorbehoudTouchdomex schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:19:
Hoe erg vind je het om vaak te tanken?Voor de prijs per liter is LPG een prima optie.
https://www.wassinkautogr...l-83pk-3d-cosmo-navi-leer
[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 27-06-2018 14:21 ]
www.google.nl
Deze blokken zijn volledig op LPG ontworpen dus de kop ook. Relatief gezien zou je hier dus niet extreem veel extra slijtage boven een vergelijkbare benzine auto hebben.TunderNerd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:20:
[...]
LPG is een zeer goede optie (tankstation naast het huis). Maar vaak gaat dan afschrijving harder (op gas schijnt je blok sneller te slijten?) en de aanschaf ligt hoger. Dus gas: Ja onder voorbehoud
[ Voor 19% gewijzigd door Touchdomex op 27-06-2018 14:23 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Mee eens. Ik heb een 207 diesel gehad en echt nooit problemen. Ingeruild toen er regulier groot onderhoud nodig was. Remschijven, uitlaat, etc.The_Ghost16 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:18:
Suzuki Alto, Nissan Pixo, Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo halen allemaal dit verbruik prima op de snelweg.
Qua diesel kun je kijken naar een Peugeot 207, Volkswagen polo, Seat Ibiza.
Wat betreft franse auto's denk ik dat je je teveel laat lijden door een gevoel dan door waarheid. Het is maar net hoe er met de auto is omgegaan.
Begint al bij de belastingen:TheBorg schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:27:
[...]
Mee eens. Ik heb een 207 diesel gehad en echt nooit problemen. Ingeruild toen er regulier groot onderhoud nodig was. Remschijven, uitlaat, etc.
Hou er wel rekening mee dat er nogal een haat richting diesels ontstaat. Hierdoor kan de afschrijving een stuk hoger zijn dan bij een benzine. Tenzij het een goedkope auto is. Dan valt er niet zo veel meer af te schrijven.
https://www.rijksoverheid...egenbelasting-2018---2020Mrb diesel vanaf 2019 omhoog
Voor dieselauto’s zonder fabrieksroetfilter gaat de mrb per 2019 omhoog met 15%. Dit is inclusief het deel van de mrb dat naar de provincies gaat (provinciale opcenten). Voor een gemiddelde dieselpersonenauto in de gewichtsklasse 1350-1450 kilo betekent dat een verhoging van € 225 per jaar.
Ik zou dolgraag elektrisch rijden, al ga ik het niet halen qua afschrijving. Een ZOE is zowel in aanschaf als afschrijving behoorlijk tikken, of maak ik een foutieve aanname?Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:25:
Renault Zoë kan een hele goede optie voor je zijn!
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
1. Die is FransVerwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:25:
Renault Zoë kan een hele goede optie voor je zijn!
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2018 14:38 ]
Verwijderd
Heerlijke auto inderdaad. Als je niet agressief rijd haal je 1:25.Richh schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:37:
Nog een puntje voor de Fiat Punto. De JTD/M-Jet motoren van FCA zijn onverwoestbaar (VW TDI klachten daar tegenover...), bieden veel vermogen, zonder onzuinig te zijn. In een Punto heb je het voordeel dat het gewicht laag ligt en je dus minder verbruikt, een Bravo is een stukje zwaarder bijvoorbeeld. Ik lees dat je ze niet lekker vind rijden, in vergelijking met je grotere mooie Auris Hybrid geloof ik je zeker... maar voor een B-segmenter is het echt niet verkeerd. De tegenhanger is een oudere VW Polo met fors meer kilometers als je naar een gelijke prijs kijkt
Zijn door het aanbod ook nog eens voor een stuk minder dan je budget te vinden en zijn vaak leuk aangekleed.
Kijk ook zeker de aankoopadvies-filmpjes van Autoblog voordat je een proefrit gaat kijken. Dan weet je waar je op moet letten.
Koop geen diesel met een belachelijk lage kilometerstand: diesels moeten wel gebruikt worden, anders krijg je gezeik met EGR-kleppen enzo.
Houd een gedeelte van je budget vrij voor onverwachte reparaties. Lees je goed in over algemene tips bij het kopen van een auto. Let op garagereviews.
Vind het juist wel meevallen. Bij een Grande Punto kan de achterbank helemaal plat waardoor je een nagenoeg vlakke laadvloer overhoudt. Natuurlijk zijn de auto's in dit segment geen ruimtewonders maar de praktische laadruimte is beter dan bij veel concurrenten.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:46:
[...]
Heerlijke auto inderdaad. Als je niet agressief rijd haal je 1:25.
Enige nadeel is de laadruimte, maar dat zal in het hele segment wel gelijk zijn.
Sony A7 iv en wat recycled glas
[ Voor 12% gewijzigd door Falcon op 27-06-2018 15:26 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
[ Voor 27% gewijzigd door ErgoStijn op 27-06-2018 15:58 ]
[ Voor 6% gewijzigd door tsjeck op 27-06-2018 15:49 ]
[ Voor 13% gewijzigd door TheUninvited op 27-06-2018 15:56 ]
Verwijderd
Neem aaan dat je Italiaans bedoelde.tsjeck schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:45:
Heb een jaar geleden er een hele benchmark-sessie van gemaakt en kwam uit op de fiat punto evo 1.3 Multijet. Motorisch een goed blok. Redelijk jong en al gauw te vinden met comfortabele opties en relatief weinig kilometers. Zit zelfs nog een beetje pit in. De VAG producten met hun 3 cilinder dieseltjes zijn niet zo betrouwbaar schijnt het. Oh, en dat Franse auto's niet zo betrouwbaar zijn is echt onzin. Vroeger wellicht.
Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler
3. een range van 100km het hele jaarInZane schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:37:
[...]
1. Die is Frans
2. Probeer er maar eentje te vinden voor max. 5k
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq