Nu voor het echie, Gezocht, een tuuttuut!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.753 views

Vraag

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:17
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 22% gewijzigd door TunderNerd op 27-06-2018 14:22 . Reden: Verduidelijking ]

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Welke modellen heb je zelf gevonden die aan je eisen voldoen?

39

• TunderNerd
Fietsbel schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:12:
Welke modellen heb je zelf gevonden die aan je eisen voldoen?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Aygo of een oudere Prius? Halen beide dat verbruik op benzine maar verschillen verder behoorlijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Waarom de member only tags? Er staat zo te zien geen informatie in je startpost die geheim of gevoelig is.

Welke andere eisen heb je nog aan een auto? Moet je bijvoorbeeld nog een partner en/of kinderen meenemen?

• TunderNerd
Marzman schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:15:
Aygo of een oudere Prius? Halen beide dat verbruik op benzine maar verschillen verder behoorlijk.
Beide halen het verbruik niet op de snelweg, Ik zoek echt een kilometervreter, geen stadsauto!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:55
Ik rij met een Ford Fiesta uit 2012 1:21, 1.6l diesel 95pk.
Waardebepaling laat ik aan jou over :)

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Suzuki Alto, Nissan Pixo, Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo halen allemaal dit verbruik prima op de snelweg.

Qua diesel kun je kijken naar een Peugeot 207, Volkswagen polo, Seat Ibiza.

Wat betreft franse auto's denk ik dat je je teveel laat lijden door een gevoel dan door waarheid. Het is maar net hoe er met de auto is omgegaan.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik denk al snel aan een VW Polo, Opel Corsa, Ford Fiesta of een Fiat Grande Punto.
Je startpost is niet heel uitgebreid, dus hopelijk zit ik in de goede categorie ;)

Auto's groeien van formaat en genoemde auto's zijn tegenwoordig nette auto's waar je prima in zit.
Categorie Aygo, C1, etc. zou ik persoonlijk niet aan beginnen. Dat zijn m.i. echt koektrommels.

[ Voor 37% gewijzigd door Cheesy op 27-06-2018 14:20 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

TunderNerd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:16:
[...]

Beide halen het verbruik niet op de snelweg, Ik zoek echt een kilometervreter, geen stadsauto!
Ik heb 35000/40.000 km per jaar in een Alto gereden zes jaar lang en die haalde dat ook makkelijk. Je schrijft niks over comfort, alleen afschrijving en verbruik.

Misschien moet je de TS herformuleren.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 27-06-2018 14:20 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:23
Je wil geen fransoos... Maar mijn Peugeot 206 1.4HDI rijd 1:21 (90km/dag bijna enkel snelweg) en is licht dus lage wegenbelasting. Maar inderdaad: Frans en electra-probleempjes.

Owja, ik zit ondertussen op 405.000 km en hij rijd nog steeds O-) maar heb wel een paar reparaties gehad. Maar dat kan met elke auto gebeuren....

[ Voor 29% gewijzigd door Waah op 27-06-2018 14:20 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoe erg vind je het om vaak te tanken? :+ Voor de prijs per liter is LPG een prima optie.

https://www.wassinkautogr...l-83pk-3d-cosmo-navi-leer

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• TunderNerd
Touchdomex schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:19:
Hoe erg vind je het om vaak te tanken? :+ Voor de prijs per liter is LPG een prima optie.

https://www.wassinkautogr...l-83pk-3d-cosmo-navi-leer
LPG is een zeer goede optie (tankstation naast het huis). Maar vaak gaat dan afschrijving harder (op gas schijnt je blok sneller te slijten?) en de aanschaf ligt hoger. Dus gas: Ja onder voorbehoud

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 11-11 22:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Polo Bluemotion (2008) / Fabia 1.4 TDI, echte tractor, maar rete zuinig en betrouwbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 27-06-2018 14:21 ]

www.google.nl

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TunderNerd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:20:
[...]

LPG is een zeer goede optie (tankstation naast het huis). Maar vaak gaat dan afschrijving harder (op gas schijnt je blok sneller te slijten?) en de aanschaf ligt hoger. Dus gas: Ja onder voorbehoud
Deze blokken zijn volledig op LPG ontworpen dus de kop ook. Relatief gezien zou je hier dus niet extreem veel extra slijtage boven een vergelijkbare benzine auto hebben.

Nadeel is dat je vaker aan de tank staat dan met bijvoorbeeld benzine of diesel.

Het grootste voordeel is dat de overheid hier nog niet op gericht is qua regelgeving of andere dingen. Diesel merk je nu al dat je niet meer overal in mag en dat wordt alleen maar erger + vanaf 2019 een hogere belasting als hij niet goed is voor de natoer.

[ Voor 19% gewijzigd door Touchdomex op 27-06-2018 14:23 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Fiat Grande Punto diesel: zuinig, rijdt prettig en betrouwbaar (motorisch dan).

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Renault Zoë kan een hele goede optie voor je zijn!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 21:23

TheBorg

Resistance is futile.

The_Ghost16 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:18:
Suzuki Alto, Nissan Pixo, Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo halen allemaal dit verbruik prima op de snelweg.

Qua diesel kun je kijken naar een Peugeot 207, Volkswagen polo, Seat Ibiza.

Wat betreft franse auto's denk ik dat je je teveel laat lijden door een gevoel dan door waarheid. Het is maar net hoe er met de auto is omgegaan.
Mee eens. Ik heb een 207 diesel gehad en echt nooit problemen. Ingeruild toen er regulier groot onderhoud nodig was. Remschijven, uitlaat, etc.

Hou er wel rekening mee dat er nogal een haat richting diesels ontstaat. Hierdoor kan de afschrijving een stuk hoger zijn dan bij een benzine. Tenzij het een goedkope auto is. Dan valt er niet zo veel meer af te schrijven.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TheBorg schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:27:
[...]

Mee eens. Ik heb een 207 diesel gehad en echt nooit problemen. Ingeruild toen er regulier groot onderhoud nodig was. Remschijven, uitlaat, etc.

Hou er wel rekening mee dat er nogal een haat richting diesels ontstaat. Hierdoor kan de afschrijving een stuk hoger zijn dan bij een benzine. Tenzij het een goedkope auto is. Dan valt er niet zo veel meer af te schrijven.
Begint al bij de belastingen:
Mrb diesel vanaf 2019 omhoog
Voor dieselauto’s zonder fabrieksroetfilter gaat de mrb per 2019 omhoog met 15%. Dit is inclusief het deel van de mrb dat naar de provincies gaat (provinciale opcenten). Voor een gemiddelde dieselpersonenauto in de gewichtsklasse 1350-1450 kilo betekent dat een verhoging van € 225 per jaar.
https://www.rijksoverheid...egenbelasting-2018---2020

en dan de milieuzones nog en eventueel andere maatregelen...

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Als het een diesel wordt houdt rekening met milieuzones. Zorg dat hij dan nieuwer is dan 2006 (dan zit je in Nederland in ieder geval goed).

Zie https://www.ad.nl/binnenl...oei-milieuzones~a50bb214/

• TunderNerd
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:25:
Ik zou dolgraag elektrisch rijden, al ga ik het niet halen qua afschrijving. Een ZOE is zowel in aanschaf als afschrijving behoorlijk tikken, of maak ik een foutieve aanname?

Alle Franse auto's. Ja, vast ook een deel vooroordeel. Helaas, het zit wel in mijn systeem.
Blue motion polo diesel: intressant, gaan we bekijken! (ik val wel voor Duitse auto's)
Fiat grande punto: Ik vind ze niet heel erg lekker rijden, maar hij gaat door de berekening! bedankt!

Ik neem vanavond even de tijd om iedereen te antwoorden. Maar weet ik dat ik nu al heel blij wordt van de reacties! :*)

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Goedkoper dan een Lupo 3L wordt het niet. Mag je helaas niet alle steden meer mee in.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:56
Nog een puntje voor de Fiat Punto. De JTD/M-Jet motoren van FCA zijn onverwoestbaar (VW TDI klachten daar tegenover...), bieden veel vermogen, zonder onzuinig te zijn. In een Punto heb je het voordeel dat het gewicht laag ligt en je dus minder verbruikt, een Bravo is een stukje zwaarder bijvoorbeeld. Ik lees dat je ze niet lekker vind rijden, in vergelijking met je grotere mooie Auris Hybrid geloof ik je zeker... maar voor een B-segmenter is het echt niet verkeerd. De tegenhanger is een oudere VW Polo met fors meer kilometers als je naar een gelijke prijs kijkt :P

Zijn door het aanbod ook nog eens voor een stuk minder dan je budget te vinden en zijn vaak leuk aangekleed.

Kijk ook zeker de aankoopadvies-filmpjes van Autoblog voordat je een proefrit gaat kijken. Dan weet je waar je op moet letten.
Koop geen diesel met een belachelijk lage kilometerstand: diesels moeten wel gebruikt worden, anders krijg je gezeik met EGR-kleppen enzo.
Houd een gedeelte van je budget vrij voor onverwachte reparaties. Lees je goed in over algemene tips bij het kopen van een auto. Let op garagereviews.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:25:
1. Die is Frans
2. Probeer er maar eentje te vinden voor max. 5k

Verwijderd

Een elektrische auto heeft in de regel minder afschrijving, tenminste als je een beetje jonge occassion koopt!

w00ps, sorry. Ik had over het aanschafbedrag heengelezen!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2018 14:38 ]

Verwijderd

Richh schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:37:
Nog een puntje voor de Fiat Punto. De JTD/M-Jet motoren van FCA zijn onverwoestbaar (VW TDI klachten daar tegenover...), bieden veel vermogen, zonder onzuinig te zijn. In een Punto heb je het voordeel dat het gewicht laag ligt en je dus minder verbruikt, een Bravo is een stukje zwaarder bijvoorbeeld. Ik lees dat je ze niet lekker vind rijden, in vergelijking met je grotere mooie Auris Hybrid geloof ik je zeker... maar voor een B-segmenter is het echt niet verkeerd. De tegenhanger is een oudere VW Polo met fors meer kilometers als je naar een gelijke prijs kijkt :P

Zijn door het aanbod ook nog eens voor een stuk minder dan je budget te vinden en zijn vaak leuk aangekleed.

Kijk ook zeker de aankoopadvies-filmpjes van Autoblog voordat je een proefrit gaat kijken. Dan weet je waar je op moet letten.
Koop geen diesel met een belachelijk lage kilometerstand: diesels moeten wel gebruikt worden, anders krijg je gezeik met EGR-kleppen enzo.
Houd een gedeelte van je budget vrij voor onverwachte reparaties. Lees je goed in over algemene tips bij het kopen van een auto. Let op garagereviews.
Heerlijke auto inderdaad. Als je niet agressief rijd haal je 1:25.
Enige nadeel is de laadruimte, maar dat zal in het hele segment wel gelijk zijn.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:46:
[...]

Heerlijke auto inderdaad. Als je niet agressief rijd haal je 1:25.
Enige nadeel is de laadruimte, maar dat zal in het hele segment wel gelijk zijn.
Vind het juist wel meevallen. Bij een Grande Punto kan de achterbank helemaal plat waardoor je een nagenoeg vlakke laadvloer overhoudt. Natuurlijk zijn de auto's in dit segment geen ruimtewonders maar de praktische laadruimte is beter dan bij veel concurrenten.

🖥️ | 🚗

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Skoda Fabia mogelijk een optie? Mijn broer rijdt er eentje(1.4 uit 2007/2008), ongeveer dezelfde afstand aan woon/werk. Is een kleine diesel en zelfs vol beladen op wintersport reden we ergens rond de 1/20. Niet zo duur en voldoende ruimte om wat meer dan alleen boodschappen mee te doen.
Niet de meest sportieve auto, hij rijdt er nu 3 jaar in maar nog nooit klachten gehoord.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:08
Ik zou ook oppassen om alleen naar het verbruik te kijken. Op jaarbasis scheelt 1:18 of 1:20 niet zoveel, bij 40.000 kilometer kom je op iets meer dan 300 euro per jaar.

Met een auto die een mindere staat van onderhoud heeft, of minder betrouwbaar is ben je al snel heel veel meer kwijt :)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Mijn zoon rijdt met zijn Polo 1.4 TDI 2009 rond de 1:25 voor lange afstanden zonder file aan 110-120.
DIe moet je zeker voor 5000€ kunnen vinden gezien de recente dieselhetze, desnoods kom je maar eens in België zoeken op Autoscout.
Als het maar voor een jaar is heb je met de milieudingen waarschijnlijk weinig last.

Enig nadeel: ding maakt veel lawaai...

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-11 15:48
Je zou ook kunnen kijken voor een 2012 model Chevrolet Aveo diesel.
Zit een Fiat motor in (ik geloof dezelfde als de Punto). Waarschijnlijk kun je die wel voor een mooie prijs vinden.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:03

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Lupo 1.2TDI? 2500 euro.. ding rijd min. 1 op 25 .. met schuifdakkie! :) En voordat geld hoef jij je niet meer druk maken over afschrijving :P

https://www.marktplaats.n...f8598c624&previousPage=lr

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon op 27-06-2018 15:26 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:36
zoals al genoemd, de punto evo, corsa en chevrolet aveo hebben hetzelfde 1.3 diesel blok, erg degelijk en ik meet met ketting.
bij Renault kun je kiezen voor een twingo of clio 1.5 dci, blok/auto's zijn ook oerdegelijkl

een polo met 1.2/1.4 tdi liet ik persoonlijk staan, de 1.2 tdi's zeker.

Dan heb je het zelf over betrouwbaarheid, maar leg dan de 1.5 dci's van de laatste jaren maar eens naast de 1.2 tdi's, dan kun je beter een fransoos hebben dan een volkswagen. Renault wordt daar echt in onderschat, en draagt de naam nog van het verleden.

Bedenk bij een polo 3L dat als je versnellingsbak de soep in gaat, het die besparing van enkele liters diesel niet waard is.

Ik heb zelf 3 jaar lang gereden met een twingo diesel, met cruisecontrol, airco en als 4 zitter, zodat je 2 verschuifbare stoelen achter hebt die je ook weg kunt klappen. Ruimte zat, en vlot zat (want 90pk diesel op 950kg, koppel genoeg|). Zoek je er een van 2011, hebben die net de distributieriem gehad (na 6 jr/160k), en voor 3500 rijdt je er een met max 175k op de teller, mogelijk al minder. daarna is het gewoon om de 30k een beurt, en bandjes.

[ Voor 27% gewijzigd door ErgoStijn op 27-06-2018 15:58 ]

• CeesN
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-04 10:24
Ik rijd zelf al een aantal jaar in een Opel Corsa uit 2011 (111 edition met 95 pk 1.3CDTi), haal ik prima 1 op 18 mee, zonder alleen maar 100 te rijden op de snelweg.

Qua opties zijn ze voor de prijsklasse niet heel uitgebreid, maar airco moet toch zeker wel lukken. Ik heb even op gaspedaal gekeken, daar zijn ze nog wel te vinden, met een redelijke kilometerstand (tussen de 100k en de 200k). Is een kwestie van de juiste parameters invullen en zoeken.

• tsjeck
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:13
Heb een jaar geleden er een hele benchmark-sessie van gemaakt en kwam uit op de fiat punto evo 1.3 Multijet. Motorisch een goed blok. Redelijk jong en al gauw te vinden met comfortabele opties en relatief weinig kilometers. Zit zelfs nog een beetje pit in. De VAG producten met hun 3 cilinder dieseltjes zijn niet zo betrouwbaar schijnt het. Oh, en dat Franse auto's niet zo betrouwbaar zijn is echt onzin :F . Vroeger wellicht.

[ Voor 6% gewijzigd door tsjeck op 27-06-2018 15:49 ]

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:00
Citroën C1/Toyota Aygo/Peugeot 107 is denk een van de goedkoopste opties qua aanschaf, verbruik iets meer dan een kleine diesel. Wij hebben een C1 voor 5000 gekocht 4 jaar terug en voor 2500 ingeruild dit jaar dus afschrijving is echt nihil per maand 50 euro ongeveer. Je kan nog goedkoper alleen dan moet je veel oudere auto's gaan zoeken waar veel mis mee kan zijn. Eventueel private lease zou ook kunnen dan kun je een kleine auto voor 200eu per maand rijden en nu tijdelijk na 1 jaar opzeggen bij de consumentenbond mocht je dat willen. Diesel is onzeker over wat de MRB wordt over een tijdje en vooraal oudere diesels kunnen snel afschrijven. Als je een auto voor een jaar zoekt schrijf je sowieso veel af want het eerste jaar is het duurst omdat je inruil/private verkoop gewoon altijd een stuk lager is dan de verkoopprijs van een bedrijf.

[ Voor 13% gewijzigd door TheUninvited op 27-06-2018 15:56 ]

Verwijderd

tsjeck schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:45:
Heb een jaar geleden er een hele benchmark-sessie van gemaakt en kwam uit op de fiat punto evo 1.3 Multijet. Motorisch een goed blok. Redelijk jong en al gauw te vinden met comfortabele opties en relatief weinig kilometers. Zit zelfs nog een beetje pit in. De VAG producten met hun 3 cilinder dieseltjes zijn niet zo betrouwbaar schijnt het. Oh, en dat Franse auto's niet zo betrouwbaar zijn is echt onzin :F . Vroeger wellicht.
Neem aaan dat je Italiaans bedoelde. :P

• CatchEmAll
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:58
Seat arosa of Lupo L3. Goedkoop en heel veel zuiniger ga je ze niet vinden denk ik

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Als je je echt graag wilt doodstaren op verbruik ga ik je adviseren hier een blik op te werpen:

https://www.spritmonitor....tion/economic_models.html

Dit is een website die draait op invoer van gebruikers. dus dit zijn "betere" cijfers dan de geteste waardes in reviews.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:32
InZane schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:37:
[...]

1. Die is Frans
2. Probeer er maar eentje te vinden voor max. 5k
3. een range van 100km het hele jaar

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:41

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Tweakers is niet de grote vraagbaak voor "wat moet ik komen", daarnaast verwachten we op z'n minst een titel die de lading dekt, niet een loze kreet als "Nu voor het echie, Gezocht, een tuuttuut!".

Op internet zijn diverse sites te vinden waar je real life verbruik van verschillende auto's kan vinden en daar ook op kan zoeken. Ik zou zeggen begin daar.

En voor je een nieuw topic opent, lees eerst even dit door: Het algemeen beleid #topicplaatsen

Deze gaat voor nu dicht.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.