Goodwe solar inverter GW2500-NS knipperend power lampje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janloco
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-03 16:56
L.S.

Ik heb sinds 14 juni zonnepanelen van LG op mijn dak liggen, en een GooWe GW 2500-NS inverter.in mijn schuur hangen. Alles is geïnstalleerd door een bedrijf.

Nu knippert al vanaf het moment dat het geheel geïnstalleerd is, mijn power lampje regelmatig 4 maal en brand af en toe constant voor een 15 tal seconden. De gebruiksaanwijzing zegt : Blink 4 = Wifi SERVER PROBLEM"

Nou lijkt het me sterk dat de sever van Goodwe al bijna 14 dagen problemen heeft. Ik lees hier niet echt iets over op internet.
Het gekke is ook nog dat ik alles van mijn inverter wel kan zien op mijn app van PV master en via de pc op de site van GoodWe-Power.com.

Weet iemand hier toevallig een oplossing voor. Mijn leverancier laat me in de steek en zegt :"mijn systeem werkt" de rest is aan Goodwe.
Ik erger me natuurlijk dood aan een knipperende waarschuwing.

Ik lees graag uw reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubbish1973
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2024
Dit betekend dat er iets in de serververbinding tussen de omvormer en de server niet goed gaat.
Doorgaans gaat er wat fout in de datastroom, en dat wordt veroorzaakt door de internetverbinding.

Want de WiFi is verbonden, de server van Goodwe is online, maar blijkbaar, wordt er verkeer geblokkeerd.

Dit is inderdaad niet iets dat door de leverancier of Goodwe kan worden opgelost.

Te denken valt bij dit soort storingen aan routers achter routers in het netwerk, of toch een geblokkeerde poort oid op de (nat) firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janloco
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-03 16:56
Ok rubbish1973, dank voor het antwoord.
Ik ga proberen om de oplossing te vinden in mijn kpn modem.

Misschien komen er nog meer suggesties binnen op dit forum.

Nogmaals dank voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald53
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-01 20:09
Hallo Janloco,
Is het probleem opgelost? Ik heb iets identieks: de ene keer brandt het power lampje minuten lang continue, om dan zo maar te gaan knipperen zoals jij omschrijft. Ik heb de procedures van Goodwe al uitgevoerd, zo'n beetje alles gereset dus, inclusief de omvormer, maar niets helpt. De prestaties van mijn panelen zijn wel netjes te volgen op de server van Goodwe.
Groet,
Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reijndert
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03-2024
Hier precies hetzelfde met een 1000NS. LED knippert regelmatig 4x. Vanaf dag één.
Alsof er een wifi probleem is. Maar verder geen problemen. Alles verschijnt keurig in de grafieken.

De laatste paar dagen zie ik wel vreemd gedrag op de site van Goodwe. Maar ze bouwen aan een nieuwe site dus ik geef ze het voordeel van de twijfel. Zomaar een uur lang een constante opbrengst... Erg onwaarschijnlijk.

De data gaat trouwens ook naar PVoutput.org met mijn raspberry pi.
Zoek naar "Garage 9406", dat ben ik :-)

[ Voor 5% gewijzigd door reijndert op 03-08-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1332634

Inmiddels is het januari 2020 en ook hier hetzelfde probleem met regelmatig (=dagelijks) 4x knipperende lampje op GW 3000 XS omvormer (vorige week geïnstalleerd). Na enige tijd komt de verbinding met de GW server dan weer terug en wordt ook de curve op de app (en pc) bijgewerkt. Begrijp ik na het lezen van alle opmerkingen over dit onderwerp dat dit probleem al jaren aan de gang is. Weet iemand of er aan een oplossing gewerkt wordt en wanneer die verwacht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-06 11:08
Anoniem: 1332634 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:57:
Inmiddels is het januari 2020 en ook hier hetzelfde probleem met regelmatig (=dagelijks) 4x knipperende lampje op GW 3000 XS omvormer (vorige week geïnstalleerd). Na enige tijd komt de verbinding met de GW server dan weer terug en wordt ook de curve op de app (en pc) bijgewerkt. Begrijp ik na het lezen van alle opmerkingen over dit onderwerp dat dit probleem al jaren aan de gang is. Weet iemand of er aan een oplossing gewerkt wordt en wanneer die verwacht wordt?
Ik heb sinds 17 januari zonnepanelen op mijn dak, met een GoodWE 3000NS als omvormer. Bij mij kwam vorige week donderdag de omvormer niet online 's ochtends, na een reboot van de router ineens wel. Dit was de eerste keer dat dit voor kwam. De leverancier geeft als verklaring (logisch natuurlijk) dat het wifi niet sterk genoeg is, maar ik heb op zolder voldoende bereik met het 2,4GHz wifi.

Gister ging de omvormer rond 13.30 offline om helemaal niet meer terug te komen in SEMS portal (ook niet na een reboot van de router). Toen ik thuis kwam zag ik inderdaad dat het oranje ledje 4x knippert oftewel 'wifi server problem'.

Vandaag was het nog erger. Voor de middag viel de omvormer weg, om binnen een half uur weer online te komen in de portal. De grafiek van de opbrengst werd netjes doorgetrokken, oftewel er was geen uitval te zien. Vervolgens gaat de omvormer vanaf 13.30 weer offline, nu komt deze helemaal niet terug. Ik heb de router opnieuw opgestart maar dit helpt niets. In de router zie ik dat de omvormer om de paar minuten de verbinding verbreekt, om meteen weer opnieuw verbinding te maken. Nu ik thuis ben heb ik de wifi verbinding gewijzigd naar een android smartphone met hotspot om mijn complete thuisnetwerk te omzeilen maar het ledje blijft 4x knipperen. Ik zie dat er geprobeerd wordt om data te versturen maar een echte server verbinding blijft uit.

Het lijkt wel of het enige wat helpt een herstart van de omvormer is. In de ochtend komt de omvormer vaak online. Ik krijg sterk het vermoeden dat er iets in de firmware niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freesman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-03 20:42
Hallo, @PatrickPR heb je het probleem met de Goodwe inverter ondertussen op kunnen lossen?

Het lijkt dat ik dat nu ook heb met een GW2000-XS van 1 week oud.
mijn firmware is Current version: V1.1.2.1.

Laat het even weten.

Dank Henk (freesman)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-06 11:08
@freesman eerlijk gezegd heb ik er niet zo veel meer aan gedaan. In de tussentijd heb ik mijn Asus router vervangen door een Fritzbox (door andere redenen), maar ik denk niet dat hier het probleem zat. Mijn best guess is dat het bij de servers van SEMS heeft gerommeld wat ze nu hebben opgelost. Het is al tijden stabiel.

Je zou jouw router kunnen uitsluiten door tijdelijk een andere te plaatsen of even met een hotspot te werken. Welke firmware versie ik heb kan ik nu niet zien. Hoeveel x knippert het oranje lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freesman
@PatrickPR dat gaan we deze week doen, ik laat het hier weten.
Dank voor je info.
Henk

• freesman
@PatrickPR Gisteren kwam de Goowin 2000-xs zelf zonder iets te doen stroom gaan leveren, tot 20.00,

vandaag wilde die niet leveren en bleef groen knipperen terwijl de wifi niet knipperde, dan kan ik ook online zien dat de interver een IP heeft van ons netwerk.

Vandaag was ook Semsportal even niet te bereiken voor de middag, zowel met de pc als ook met de App, maar de vpv was hoog met schaduw bijna 150 volt dus had hij moeten leveren.

Na poweroff ac en dc en ON ging de inverter wel leveren tot nu 19.25 uur.

Snap het allemaal niet zo erg.
Op een bericht van GooWe NL zit ik nog te wachten.

Internet is glasvezel met Zyxel VMG8825-T50 router 100/100 up/down

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viax
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-07-2022
Wifi module vervangen door LAN BOX met utp-kabel. UTP kabel inpluggen in modem/router van internet/wifi installatie.
Zelfde probleem gehad. Typisch probleem GOODWE.
Jacques Vanderborght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freesman
freesman schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:25:
@PatrickPR Gisteren kwam de Goowin 2000-xs zelf zonder iets te doen stroom gaan leveren, tot 20.00,

vandaag wilde die niet leveren en bleef groen knipperen terwijl de wifi niet knipperde, dan kan ik ook online zien dat de interver een IP heeft van ons netwerk.

Vandaag was ook Semsportal even niet te bereiken voor de middag, zowel met de pc als ook met de App, maar de vpv was hoog met schaduw bijna 150 volt dus had hij moeten leveren.

Na poweroff ac en dc en ON ging de inverter wel leveren tot nu 19.25 uur.

Snap het allemaal niet zo erg.
Op een bericht van GooWe NL zit ik nog te wachten.

Internet is glasvezel met Zyxel VMG8825-T50 router 100/100 up/down

Henk
Even een wat laate update, nadat Goodwe Europe de inverter GW-2000-xs geupdate had naar versie versie 1.10.18 kon deze lokaal uitgelezen worden vanaf 14 Dec 2021.
Dit heeft goed gewerkt tot ik in maart de Inverter verwisselde voor een GW-3000-xs die had Fw : V1.53.17 welke nadat ik de wifi van de oude 2000-xs erin gedaan had gelijk werkte lokaal. De 2000-xs heb ik verkocht
omdat ik teveel paneel vermogen er aan had hangen en aftopte. Nu vanaf maart dit jaar to heden juli werkt het uitlezen lokaal als ook door SemsPortal perfekt. _/-\o_
Pagina: 1