Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fortis94
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-06-2018
Hallo,

Ik heb een Macbook Pro uit 2010 en ik heb gisteren mijn HDD vervangen voor een SSD en de RAM geupgrade van 4GB naar 8GB. Na het installeren van de nieuwe hardware startte ik het internetrecovery proces. Dit leek goed te gaan. De macbook vroeg om mijn wifi en wachtwoord, vervolgens duurde het enkele minuten om de software van internet af te halen.

Hierna kwam ik niet in de Disk Utility maar kreeg ik het Apple logo in beeld met daaronder een laadbalk. Hetzelfde wat je ziet als je de mac opstart en hebt ingelogd. Hier komt de laadbalk tot de helft en dan bevriest hij. Ben ermee naar de Apple shop geweest deze vertelde me dat de SSD niet geformatteerd is. Hiervan ben ik mij bewust omdat het niet de eerste keer is dat ik een SSD + RAM upgrade heb uitgevoerd. Het formatteren gebeurd in de diskutility, daarna kan je de software erop installeren. Helaas is het nooit tot de diskutility gekomen.

Het lukte de Apple medewerker ook niet dus hij heeft mijn oude schijf (HDD) erin gezet. Je zou denken de mac nu gewoon zou moeten opstarten. Het blijkt anders. Het apple logo komt weer in beeld en de laadbalk bevriest wederom op de helft.

Wie o wie kan mij hier a.u.b. mee helpen? :? :?

Beste antwoord (via Fortis94 op 27-06-2018 19:48)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Rotte kabels zijn een dingetje bij 2009-2012 modellen inderdaad. Gevalletje vervangen en rustig doormacceren.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

En als je het oude RAM-geheugen terugplaatst? Doet de SSD het dan wel?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fortis94
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-06-2018
Ik heb het al gevonden! Het lag aan de kabel die connect met de harde schijf. Dat verklaart ook waarom de oude schijf ook niet te lezen is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Rotte kabels zijn een dingetje bij 2009-2012 modellen inderdaad. Gevalletje vervangen en rustig doormacceren.

I reject your reality and substitute my own