Op zoek naar nieuwe smartphone voor persoon met fysieke beperking:
Budget: Geen prioriteit maar graag < 500 €
Eisen:
- smalle behuizing (max 70mm) - bediening met 1 hand noodzakelijk
- duidelijke, gebruiksvriendelijke software
- vingerafdrukscanner op een goed toegankelijke plaats - makkelijk te ontgrendelen
- degelijke camera maar geen noodzaak tot topprestaties
- Goede batterij
- Goed beeldscherm (afleesbaar in zon)
- snel -laden zou handig zijn
Uiteraard zelf al eens gekeken - echter meteen een aantal vragen
Samsung kamp: A3 / S7 / S8
- is het nog raadzaam om een ouder toestel zoals de A3/S7 aan te kopen? Update beleid is niet echt goed bij Samsung
- S8: Geprobeerd in de winkel - toch vraagtekens bij positie van vingerafdrukscanner
Huawei kamp: P smart, P10, P20
- Bieden vrij veel mogelijkheden, echter lees je veel of hun EMUI interface - heb hier zelf geen ervaring mee en kan dan ook niet oordelen - iemand die een indicatie kan geven t.o.v. Samsung, Stock android en IOS
Nokia: 5.1
- zou mijn eerste keuze zijn maar: Nog niet te krijgen, geen ondersteuning voor AC wifi - iemand die een indicatie heeft welke invloed men kan verwachten?, beperkte reviews beschikbaar maar tikt wel een aantal belangrijke items zoals scherm, vormfactor, software.
Apple: 6s, 7
- Ontwerp is wat ouder doch gebruiksvriendelijk denk ik, goede software ondersteuning
- scherm aan de kleine kant, wat te verwachten van batterijduur, laadtijd
Andere suggesties eveneens welkom
Budget: Geen prioriteit maar graag < 500 €
Eisen:
- smalle behuizing (max 70mm) - bediening met 1 hand noodzakelijk
- duidelijke, gebruiksvriendelijke software
- vingerafdrukscanner op een goed toegankelijke plaats - makkelijk te ontgrendelen
- degelijke camera maar geen noodzaak tot topprestaties
- Goede batterij
- Goed beeldscherm (afleesbaar in zon)
- snel -laden zou handig zijn
Uiteraard zelf al eens gekeken - echter meteen een aantal vragen
Samsung kamp: A3 / S7 / S8
- is het nog raadzaam om een ouder toestel zoals de A3/S7 aan te kopen? Update beleid is niet echt goed bij Samsung
- S8: Geprobeerd in de winkel - toch vraagtekens bij positie van vingerafdrukscanner
Huawei kamp: P smart, P10, P20
- Bieden vrij veel mogelijkheden, echter lees je veel of hun EMUI interface - heb hier zelf geen ervaring mee en kan dan ook niet oordelen - iemand die een indicatie kan geven t.o.v. Samsung, Stock android en IOS
Nokia: 5.1
- zou mijn eerste keuze zijn maar: Nog niet te krijgen, geen ondersteuning voor AC wifi - iemand die een indicatie heeft welke invloed men kan verwachten?, beperkte reviews beschikbaar maar tikt wel een aantal belangrijke items zoals scherm, vormfactor, software.
Apple: 6s, 7
- Ontwerp is wat ouder doch gebruiksvriendelijk denk ik, goede software ondersteuning
- scherm aan de kleine kant, wat te verwachten van batterijduur, laadtijd
Andere suggesties eveneens welkom