Toon posts:

PC headset of hoofd telefoon - welke het beste aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Een wireless headset of een hoofdtelefoon geoptimaliseerd voor de PC. Liefst geen bluetooth, of als dat beter kwaliteit oplevert graag uitleggen hoe. Heb zelf al een paar bluetooth devices geprobeerd en heb echt alleen maar slechte ervaring met bluetooth op de PC

Wat is je budget?
300 tot 350 euro is mijn budget.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Oké, ik wil het apparaat voornamelijk gebruiken voor games op de PC. Nogmaals, op de PC. Reden waarom ik dit even op nadruk is omdat ik al 2x een enorme miskoop heb gedaan, waarbij de verkopers zeiden dat het prima werkt op een PC.

Wat ik al geprobeerd heb zijn de Rig 800 LX en de Bose QC35 II. De Rig 800 LX heeft voornamelijk kuren met de bass, teveel distortion. De Bose QC35 II had ik voornamelijk connectiviteit issues en geluidskwaliteit was echt enorm erg op de PC. Het haperde enorm, en er was een degelijke latency van 1-2 seconde, waardoor beeld en audio out of sync waren.

Een spel wat ik voornamelijk speel is Osu! . Het is een rhythm game waar muziek het voornaamste is. Dus een headset of hoofdtelefoon die surround, bass en andere positieve audio elementen bevat is waar ik naar op zoek ben.

Zoals ik al eerder aangaf, draadloos is een must. Ik ben bewust dat draadloze mogelijkheden duurder zijn, maar voor mij is dit de meerwaarde het waard. Zelf was ik in het bezit van plantronics 788 met usb kabel, de kwaliteit was enorm goed maar ik irriteerde me toch echt voornamelijk aan dat het bekabeld was.

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua hoofdtelefoons heb ik nog niet echt iets gevonden. Maar voor headsets zat ik te kijken naar de Astro a50 en HyperX Cloud Revolver S. Maar ik ben ook bereid om voor een wireless hoofdtelefoon te gaan die geen mic bevat, maar dan moet het geluid wel enorm verbeterd zijn ten opzichte van hetgeen wat ik net opnoemde.

Welke vragen heb je hier nog over?
Alles opgesomd, ik wil een wireless headset of hoofdtelefoon die voornamelijk bass, surround, en andere positieve audio elementen bevat. Geluid moet helder zijn, er mag ook weinig tot geen latency zijn. Accuduur rond de 12 uur minimaal. Moet comfortabel zitten, voornamelijk bij de oren. Niet te strak, en ook niet te los. Zelf heb ik een kleine-medium hoofd. Zoals ik voorheen aangaf, audio is bij mij echt het voornaamste. Microfoon is handig, maar dit zie ik als een lage prioriteit.

Iedereen, alvast bedankt en ik kijk uit naar jullie reacties! :D als jullie zelf nog vragen hebben stel ze gerust

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 16:37

SpamLame

niks

Geluids ervaring is subjectief, als je een shortlist hebt zal je daar reviews over moeten lezen.
Is latency echt zo belangrijk voor jouw dan is bedraad wellicht de betere keus. Met een draadloze unit blijft je signaal gevoelig voor invloeden van buitenaf.

Hoe wil je de schelp hebben, moet die over de oren of op de oren, anders?
Hoe lang draag je de unit, als je lange sessies gamed lijkt vanuit een comfort perspectief dat ie niet al te zwaar moet zijn.
Wat versta jij onder andere positieve audio elementen?
Materiaal voorkeur?

Vooralsnog zijn de techspecs
  • draadloze RF unit
  • surround
  • (nagenoeg) geen latency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpamLame schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:59:
Geluids ervaring is subjectief, als je een shortlist hebt zal je daar reviews over moeten lezen.
Is latency echt zo belangrijk voor jouw dan is bedraad wellicht de betere keus. Met een draadloze unit blijft je signaal gevoelig voor invloeden van buitenaf.

Hoe wil je de schelp hebben, moet die over de oren of op de oren, anders?
Hoe lang draag je de unit, als je lange sessies gamed lijkt vanuit een comfort perspectief dat ie niet al te zwaar moet zijn.
Wat versta jij onder andere positieve audio elementen?
Materiaal voorkeur?

Vooralsnog zijn de techspecs
  • draadloze RF unit
  • surround
  • (nagenoeg) geen latency
Hey, dankje voor je antwoord.

Ik ben bewust dat met draadloos je wel enig latency hebt, maar dit wil ik zo min mogelijk houden. Voor mij is draadloos echt een must. De headset draag ik maar 2-3 uren max in de avond.

Maar qua gewicht is iets zoals de Plantronics 788 wel iets wat ik aan kan.

De schelp moet over mijn oren, net zoals bij de 788. Dat je oren als het ware bedekt zijn.

Wat ik onder positieve audio elementen versta zijn geluidskwaliteit (hoe helder het is, voornamelijk vocal) , geen distortion (bijv. bass die als ruis klinkt), heldere bass (dit heeft ook meer te maken met geen distortion en geluidskwaliteit, maar ik wil ook gewoon wel enigszins de bass fatsoenlijk kunnen horen van rock muziek en dergelijke)

Materiaal voorkeur voor de oorschelp is iets van stof, iets wat lekker over je oor heen zit. Voor de headset/hoofdtelefoon zelf maakt het niet veel uit zolang het maar robuust en stevig is. Niet dat het kapot gaat als je een keer laat vallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Aangezien je over de 788 hebt, wat denk je van pricewatch: Plantronics RIG 800HD Dolby Atmos .
Ik weet niet hoe groot je oren zijn en de schelp lijkt kleiner dan de 788.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpamLame schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:21:
Aangezien je over de 788 hebt, wat denk je van pricewatch: Plantronics RIG 800HD Dolby Atmos .
Ik weet niet hoe groot je oren zijn en de schelp lijkt kleiner dan de 788.
Zelf ben ik nu in het bezit van een 800 LX, en zie zo 1 2 3 niet echt het verschil. Wat ik al aangaf, met mijn 800 LX heb ik momenteel enorm last van distortion, dolby atmos werkt helemaal niet, en alle EQ instellingen zijn ruisachtig. Dus kortom; ben er totaal niet tevreden mee. Ik ben bang dat ik ditzelfde problemen ook zal hebben met de 800 HD, tenzij er echt iets enorms verschillends aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Surround op een hoofdtelefoon is een sprookje. De speakertjes zitten zo dicht bij elkaar én zo dicht op je oor dat van een echte surroundervaring gewoon geen sprake kan zijn. Wellicht dat je minieme verschillen hoort, maar op papier klinkt het beter dan het is (pun intended). Zie het als een 5.1 zet waarbij je alle 6 de speakers direct tegen elkaar zet. Al het geluid komt dan nog steeds van 1 plek en dus gaat de surroundervaring verloren.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Ach gemist dat de LX800 ook van Plantronics is, my bad.

Zie niet 123 een koptelefoon die en RF is en Surround heeft in de PW, je zal het dus in de gaming headsets moeten zoeken.

De pricewatch: Kingston HyperX Cloud Revolver S is niet draadloos
Wil je in die tak blijven zoeken dan kan je naar pricewatch: Kingston HyperX Cloud Flight kijken

Die A50 heeft mixed reviews op een aantal voor jouw aangedragen punten.

Jorgen heeft een punt, maar als jij verschil merkt (of denkt te merken) tussen surround en stereo dan kan je beter kiezen voor hetgeen waar jij je het prettigste bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25
Heb zelf al jaren een Senheiser RS185 (ongecomprimeerd wireless), met games nooit latency issues gehad.
Met spelen van instrument en versterker/headphones wel maar dat is ook logisch.

Beste aankoop die ik gedaan heb, hij is wat zwaar maar je kunt hem makkelijk 8 uur op j knar hebben.
Als 2de koptelefoon heb ik een HD650 voor als ik muziek luister, de RS185 is muzikaal prima maar moet diep buigen voor de HD650.

Edit: zie dat surround een must is (en een wassen neus) dus gaat mijn advies niet meer op.

[ Voor 10% gewijzigd door Bad Brains op 27-06-2018 13:02 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor de reacties. @Bad Brains , ja surround is een must, zelf weet ik echter inderdaad niet of het met wireless echt te behalen valt. De Senheiser ziet er wel aardig uit, maar muzikaal is die dus slechter dan de HD650? Op wat voor gebied? Ik zie dat de HD650 wel bekabeld is, klopt dit?

@Jorgen het klopt, al moet ik wel zeggen dat ik degelijk het verschil hoor, of denk te horen haha. Althans met de Dolby atmos van mijn 800 LX en het geluid van mijn 788 merk ik degelijk wel een groot verschil in hoe de audio klinkt.

@SpamLame De A50 en Kingston HyperX Cloud Flight zit ik nu naar te kijken, alleen over de A50 heb ik inderdaad teveel mixed reviews over gezien dat ik daar gewoon over twijfel. Ook omdat het voor de PS4 bedoeld is. Heb zelf ook wat zitten uitzoeken over mijn 800 LX, en tot mijn ongenoegen is het blijkbaar meer geoptimaliseerd voor xbox one dan de PC. Daarom ben ik ook bang dat ditzelfde grapje ook met de A50 is. Maar misschien dat iemand die heeft en het voor PC gebruikt en zijn/haar ervaringen erover kan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
De HD600/650 zijn bekabeld ja, maar de RS185 is wel degelijk een audiofiele headphone alleen heb je zonder draad altijd een "mindere" koptelefoon.

Over je surround wens; (bijna) perfect stereo is altijd beter dan slecht (en virtueel) surround.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

@Verwijderd Bij twijfel over de A50 gewoon niet doen, tenzij je de mogelijkheid hebt deze ergens te proberen met je eigen muziek/apps/games. Wbt voorvoor die geschikt zou moeten zijn, als ik op de Astro site kijk zie ik de A50 bij XB1, PS4 en de PC/Mac staan, bij elk platform staat er in het klein bij (ook compatibel met {insert de andere platformen}.
Lijkt me dat ze 1 versie maken die op alles werkt. Het is mogelijk dat de set geoptimaliseerd is voor een bepaald platform maar dat is me niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Bad Brains oke dankje, ik zal er over nadenken. Het mag wel draadloos zijn, maar het bevat geen microfoon en voor die prijs weet ik niet wat ik zoal ervan kan verwachten. 300+ euro voor alleen goeie wireless audio is...beetje prijzig. Helemaal als de kwaliteit zelfs minder is dan de HD650 die wel bekabeld is maar voor ongeveer de helft van de prijs van de RS 185.

@SpamLame Ja ik denk dat ik daar het beste voor kan gaan, al weet ik niet zo waar ik het kan uittesten. Denk dat ik keer langs de media markt kan gaan en vragen of ik het mag uittesten, maar verder weet ik niet zo winkels waar dat te doen is.

Zijn er misschien andere alternatieven? Voor nu heb ik wel de RS 185 op het oog, maar ik vind het nog wel prijzig voor hetgeen wat je ervoor ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
De HD650 begint bij 330,- (worden overigens niet meer officieel gemaakt)
De RS185 kun je wel krijgen voor 200,- ergens met wat zoeken.

Zoek is op mic mod antlion, profit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bad Brains schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:06:
De HD650 begint bij 330,- (worden overigens niet meer officieel gemaakt)
De RS185 kun je wel krijgen voor 200,- ergens met wat zoeken.

Zoek is op mic mod antlion, profit.
Weird, excuses dacht om 1 of ander reden dat de 650 rond de €165 kostte. Maar het klinkt wel meer aantrekkelijker als de RS185 voor €200 ergens te krijgen is, maar bedoel je dat ze dat ergens fysiek zo goedkoop verkopen of gewoon ergens diep in het web? :P

EDIT:

Na wat meer gezocht te hebben denk ik dat ik beter af ben met een bekabelde headphone. Als ik voor een bekabelde versie zou willen gaan, zou de Beyerdynamic DT 770 iets zijn? Of zijn er betere modellen die voldoen aan mijn eisen (minus het wireless gedeelte, in dit geval heb ik het over bekabelde modellen)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 22:59
Je bent zeker beter af met een bekabelde headset, zal persoonlijk hier altijd voor gaan tenzij het echt niet anders kan.

Beyerdynamic zijn prima headsets, gebruik zelf de DT 990 naar volle tevredenheid. Andere opties kom je gauw bij Sennheiser, Sony, Audio Technica en dat soort merken uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:11:
[...]

Na wat meer gezocht te hebben denk ik dat ik beter af ben met een bekabelde headphone. Als ik voor een bekabelde versie zou willen gaan, zou de Beyerdynamic DT 770 iets zijn? Of zijn er betere modellen die voldoen aan mijn eisen (minus het wireless gedeelte, in dit geval heb ik het over bekabelde modellen)
Mijn dt770 pro 80 gebruik ik voor single players. Heerlijk, voor couch gaminh en multiplay heb ik een wireless headset met virtueel surround, geen aanrader qus geluidskwaliteit maar goed genoeg ( corsair wireless voor).

Ikzelf zou nu de wired beyer mmx300 headset kopen.
Pagina: 1