Philips Ambilight - 4 zijdig?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-06 20:17
Beste medetweakers,

Ik ben op dit moment aan het orienteren op een nieuwe TV. Ambilight is een must voor mij, ondanks ik niet helemaal vertrouwen heb in Philips. Maargoed dat terzijde.

Ik heb ook wel eens met een DIY kit gewerkt, maar het liefst heb ik het native in de TV zitten. Nu ben ik op zoek naar een Ambilight TV met 4 zijdige ambilight, de huidige beschikbare TVs hebben allemaal 2 of 3 zijdig, wat ik vreemd vind.

Ik heb al flink gegoogled en op Tweakers gezocht, maar dan kom ik uit bij oudere modellen die niet meer beschikbaar zijn.

Het liefst met de volgende specs:
- Geen OLED.
- Minimaal 55 inch, liefst 65 inch.
- Ultra HD / 4K.
- Beetje goed beoordeeld model.
- Het hoeft niet zoveel als een auto te kosten.

Thanks! :D

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:47

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waarom geen OLED? Als er iets nog belangrijker is voor je beleving tijdens het tv kijken, dan is het de beeldkwaliteit en beter dan bij OLED ga je het niet krijgen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Voornamelijk vanwege prijs, plus het feit dat het een nieuwe technologie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:57
Karizma schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:04:
Voornamelijk vanwege prijs, plus het feit dat het een nieuwe technologie is.
Wat is je budget? Mijn tv is duurder als mij auto, maar dat ligt aan de auto.

Oled is geen nieuwe technologie hoor :+ de panelen zijn al jaren praktisch gelijk. Op wat kleine verbeteringen in helderheid na.

Ik heb zelf de Philips 55" OLED met 3-zijdig ambilight en zeer tevreden over. Burn-in etc is zwaar overdreven. Trust me. Er is maar 1 goede differentiator tussen OLED en LED:

Heb je veel licht als je tv kijkt? (dus direct zonlicht op je scherm, of heel veel en heel grote ramen)
Zo ja? LED!
Zo nee? OLED!

Zelf heb ik redelijke ramen, maar ook verticale screens. Dus ik kan heel simpel verduisteren. En zelfs als ik niet verduister is het nog helder genoeg. Zelf heb ik 1100 euro betaald na cashback. Dus het HOEFT niet duur te zijn.

Ik heb zelf ook geprutst met aftermarket ambilight. En ben blij gewoon weer een Philips ambilight heb. _/-\o_

4 zijdig weet ik niet of ze dat nog maken, zeker betaalbaar + 4 zijdig wordt duur denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 27-06-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-06 06:51
Ook al eens gekeken naar een DIY Ambilight hier op tweakers, zo zit je iig niet gebonden aan een merk :)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

BTFD schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:22:
Ook al eens gekeken naar een DIY Ambilight hier op tweakers, zo zit je iig niet gebonden aan een merk :)
Het kan zijn dat het onderhand veranderd is maar toen ik een paar jaar geleden met een DIY kit aan de slag ging kon dat alleen via USB/PC dus dat beperkt het gebruik wel behoorlijk tov echte ingebouwde ambilight in je TV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:46
Karizma schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:26:
[..]Nu ben ik op zoek naar een Ambilight TV met 4 zijdige ambilight, de huidige beschikbare TVs hebben allemaal 2 of 3 zijdig, wat ik vreemd vind.[..]
Stop maar met zoeken dan.. Philips maakt deze niet meer. Alleen 3 zijdig LED of 3 zijdig met pico projectoren (AmbiLux)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 11:27
-36- schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:29:
[...]

Het kan zijn dat het onderhand veranderd is maar toen ik een paar jaar geleden met een DIY kit aan de slag ging kon dat alleen via USB/PC dus dat beperkt het gebruik wel behoorlijk tov echte ingebouwde ambilight in je TV
Volgens mij zijn de DIY ambilights nog steeds gebaseerd om een externe videobron zoals een settopbox of gameconsole. Ik heb nog geen DIY ambilight kit mogen vinden die stand alone op je TV werkt.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Theo74 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:33:
[...]

Volgens mij zijn de DIY ambilights nog steeds gebaseerd om een externe videobron zoals een settopbox of gameconsole. Ik heb nog geen DIY ambilight kit mogen vinden die stand alone op je TV werkt.
OK. Als ik je bericht goed begrijp kan je tegenwoordig wel een ambilight kloon via hdmi doorlussen? Dat zou wel behoorlijke vooruitgang zijn voor de bruikbaarheid.

[ Voor 3% gewijzigd door -36- op 27-06-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Waah schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:10:
[...]

Wat is je budget? Mijn tv is duurder als mij auto, maar dat ligt aan de auto.

Oled is geen nieuwe technologie hoor :+ de panelen zijn al jaren praktisch gelijk. Op wat kleine verbeteringen in helderheid na.

Ik heb zelf de Philips 55" OLED met 3-zijdig ambilight en zeer tevreden over. Burn-in etc is zwaar overdreven. Trust me. Er is maar 1 goede differentiator tussen OLED en LED:

Heb je veel licht als je tv kijkt? (dus direct zonlicht op je scherm, of heel veel en heel grote ramen)
Zo ja? LED!
Zo nee? OLED!

Zelf heb ik redelijke ramen, maar ook verticale screens. Dus ik kan heel simpel verduisteren. En zelfs als ik niet verduister is het nog helder genoeg. Zelf heb ik 1100 euro betaald na cashback. Dus het HOEFT niet duur te zijn.

Ik heb zelf ook geprutst met aftermarket ambilight. En ben blij gewoon weer een Philips ambilight heb. _/-\o_

4 zijdig weet ik niet of ze dat nog maken, zeker betaalbaar + 4 zijdig wordt duur denk ik.
Helaas ben ik niet overtuigd, daarnaast weerkaatst het scherm mij te veel.
BTFD schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:22:
De reden dat ik het native wil hebben is omdat ik apparaten heb die via HDMI 4K content sturen, en dat heb ik het liefst op 60 Hz. Die DIY meuk is veel te duur, bijna geen 4K 60 Hz, onhandig met meerdere HDMI apparaten, slechte/geen integratie met Philips Hue.
DonJunior schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:31:
[...]

Stop maar met zoeken dan.. Philips maakt deze niet meer. Alleen 3 zijdig LED of 3 zijdig met pico projectoren (AmbiLux)
Bedankt, wat jammer dat ze niet meer gemaakt worden. Ik vind het wel vreemd om de onderkant over te slaan, enig idee waarom Philips hiermee stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
-36- schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:39:
[...]

OK. Als ik je bericht goed begrijp kan je tegenwoordig wel een ambilight kloon via hdmi doorlussen? Dat zou wel behoorlijke vooruitgang zijn voor de bruikbaarheid.
Via HDMI zijn er tal van DIY ambilight producten voor tussen de settopbox of gameconsole, zelfs via Conrad tegenwoordig.
Het komt neer op een HDMI splitter welke naar de TV en de Ambilight hardware gaat en daardoor synchroon werkt.

Ik gebruik mijn TV zonder settopbox en kijk Ziggo via de DVB-C ontvanger in de TV zelf. Dus direct de kabel in de TV en geen Horzion boxen of andere extra geld kostende hardware. NED 1,2,3 in HD de rest in SD, prima.
Op deze manier kun je geen Ambilight maken, omdat er geen videosignaal valt af te tappen wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
-36- schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:39:
[...]

Dat klopt, maar je zit nog steeds met obstakels zoals HDCP 2.2, HDR, HDMI 2.0a voor 4k60hz. Daarnaast wordt het wel een zooitje als je meerdere apparaten wilt aansluiten aan de TV via de ambilight kit. Het is een oplossing, maar niet voor mij. Mocht je er aan beginnen, dan zou ik Conrad overslaan en direct de onderdelen bestellen op AliExpress, scheelt toch veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:01
Ik heb even heel vlug in het topic over diy ambilight gekeken en als ik het goed heb gezien, bestaat er een Dreamscreen 4k versie.
DIY Ambilight howto?

Ik weet niet of je het nu al hebt, maar anders is het zeker aan te raden in de nabije toekomst; een receiver met speakers. De receiver dient dan als verzamelpunt van alle bronnen. Het signaal naar de tv, gaat dan via het kastje van de dreamscreen. Het enige wat dan helaas nog niet werkt is alles wat intern op de tv wordt afgespeeld.

Ik ben het met je eens dat ambilight een mooie feature is, maar persoonlijk zou ik er geen Philips voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Karizma schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 18:28:
[...]

Dat klopt, maar je zit nog steeds met obstakels zoals HDCP 2.2, HDR, HDMI 2.0a voor 4k60hz. Daarnaast wordt het wel een zooitje als je meerdere apparaten wilt aansluiten aan de TV via de ambilight kit. Het is een oplossing, maar niet voor mij. Mocht je er aan beginnen, dan zou ik Conrad overslaan en direct de onderdelen bestellen op AliExpress, scheelt toch veel.
Dit is nadeel 2 naast dat je altijd via externe bronnen naar je TV moet kijken om DIY Ambilight te kunnen gebruiken. Jammer dat een TV geen video out heeft, dan koppelde je daar de DIY Ambilight aan en heb je deze nadelen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:46
Beste medetweakers,

Ik ben op dit moment aan het orienteren op een nieuwe TV. Ambilight is een must voor mij, ondanks ik niet helemaal vertrouwen heb in Philips. Maargoed dat terzijde.

Ik heb ook wel eens met een DIY kit gewerkt, maar het liefst heb ik het native in de TV zitten. Nu ben ik op zoek naar een Ambilight TV met 4 zijdige ambilight, de huidige beschikbare TVs hebben allemaal 2 of 3 zijdig, wat ik vreemd vind.

Ik heb al flink gegoogled en op Tweakers gezocht, maar dan kom ik uit bij oudere modellen die niet meer beschikbaar zijn.

- Geen OLED.
- Ultra HD / 4K.

Thanks

:D
@Karizma
Ik zag net onderstaand voorbij komen en moest meteen aan jouw vraag denken.
plan: Ontdek de Philips Momentum-monitor - Meld je aan voor het Testpanel

Het is een nieuwe monitor (dus niet echt een TV) maar wel met 4 zijdig ambilight.
Er gloort dus nog hoop aan de horizon. Miss komt Philips in de toekomst met grotere schermen met ambiglow. Receiver er tussen en je kan je monitor prima als tv gebruiken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
DonJunior schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:53:
[...]

@Karizma
Ik zag net onderstaand voorbij komen en moest meteen aan jouw vraag denken.
plan: Ontdek de Philips Momentum-monitor - Meld je aan voor het Testpanel

Het is een nieuwe monitor (dus niet echt een TV) maar wel met 4 zijdig ambilight.
Er gloort dus nog hoop aan de horizon. Miss komt Philips in de toekomst met grotere schermen met ambiglow. Receiver er tussen en je kan je monitor prima als tv gebruiken.
Thanks! Ik zag hem inderdaad voorbij komen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 19:01
Karizma schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:56:
[...]

Thanks! Ik zag hem inderdaad voorbij komen. >:)
Heb jij nog wat gevonden?
Ik zoek ook een 4-zijdige variant. Ik kon alleen als oud model de 65PUS8601 hiervoor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
pitchdown schreef op zondag 11 november 2018 @ 08:04:
[...]

Heb jij nog wat gevonden?
Ik zoek ook een 4-zijdige variant. Ik kon alleen als oud model de 65PUS8601 hiervoor vinden.
Nee helaas niet, de beste oplossing lijkt om gewoon een 3-zijdige aan te schaffen en daarbij een Hue strip. Deze plak je aan de onderkant en verbind je met de tv.

Enige nadeel is dat deze strip iets meer latency heeft, maar daar kan ik mee leven. Snap nog steeds niet waarom er geen 4-zijdige varianten gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Karizma schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:12:
[...]

Nee helaas niet, de beste oplossing lijkt om gewoon een 3-zijdige aan te schaffen en daarbij een Hue strip. Deze plak je aan de onderkant en verbind je met de tv.

Enige nadeel is dat deze strip iets meer latency heeft, maar daar kan ik mee leven. Snap nog steeds niet waarom er geen 4-zijdige varianten gemaakt worden.
Idd opvallend
Maar je ziet dus wel verschil tussen die strip en de overige?
Hoe sluit je die strip aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
pitchdown schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:14:
[...]

Idd opvallend
Maar je ziet dus wel verschil tussen die strip en de overige?
Hoe sluit je die strip aan?
Ik moet het zelf nog proberen, maar er is dus een functie in je Ambilight tv die je koppelt aan de bridge.

https://www.beaumotica.nl...sluiten-op-mijn-televisie
Onderaan de pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Karizma schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:21:
[...]

Ik moet het zelf nog proberen, maar er is dus een functie in je Ambilight tv die je koppelt aan de bridge.

https://www.beaumotica.nl...sluiten-op-mijn-televisie
Onderaan de pagina :)
Kan zo`n strip ook gekoppeld worden aan een andere merk tv ? (samsung)
Krijg je dan hetzelfde effect als reguliere ambilight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
pitchdown schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:07:
[...]

Nee dat kan niet, Ambilight tv's sturen de bridge aan. Dus tv > bridge > hue lampen. Andere tv's hebben deze mogelijkheid niet.

Met Hue Sync kun je het wel werkend krijgen op alle tv's ongeacht merk, maar dan moet je content via de PC afspelen: https://www2.meethue.com/en-us/entertainment/hue-sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Karizma schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:10:
[...]

Nee dat kan niet, Ambilight tv's sturen de bridge aan. Dus tv > bridge > hue lampen. Andere tv's hebben deze mogelijkheid niet.

Met Hue Sync kun je het wel werkend krijgen op alle tv's ongeacht merk, maar dan moet je content via de PC afspelen: https://www2.meethue.com/en-us/entertainment/hue-sync
Thx en bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:40
pitchdown schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:07:
[...]

Er zijn wel andere aanbieders met ambilight led strips. Zoals bijvoorbeeld DreamScreen

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
TheKerremenke schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:14:
[...]

Er zijn wel andere aanbieders met ambilight led strips. Zoals bijvoorbeeld DreamScreen
Ben daar niet kapot van, ten eerste zijn die dingen belachelijk duur, ten tweede ben je verplicht om altijd externe content af te spelen. Apps op je TV zoals Netflix gaat je dan niet lukken. Plus je moet switchen tussen HDMI poorten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:40
Oké, was maar een tip. Gebruik hem of neem hem mee als bagage ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330467

Ik heb sinds een weekje ambiscreen.tv in gebruik… Had 'm al een hele tijd in bestelling staan, nadat ik de verschillende opties afgewogen had en vorige week is deze binnen gekomen en ben er eigenlijk wel erg tevreden over...

Ik kijk vnl. native tv, en bijna alle alternative ambilight oplossingen kunnen alleen gebruik maken van een hdmi input...

En na 3 Philips tv's, wilde ik beslist geen nieuwe Philips meer hebben...

ambiscreen.tv (nee, geen aandelen) werkt met een kastje met een oogje, die je op je tv richt… Die analyseert de kleuren, en stuur de codes dan door naar de wifi ledstrip…

hee google, zet ambilight aan! >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 330467 op 14-01-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04:38
Beste medetweakers,

- Geen OLED.
- Ultra HD / 4K.

Thanks! :D
wat is je budget eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
boyette schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 04:14:
[...]

wat is je budget eigenlijk?
Dat is in de eerste instantie niet zo belangrijk, maargoed ik ben bang dat ze te duur worden met 4 zijdig. Custom oplossingen begin ik niet aan. Ik overweeg ook een goede 4K beamer als het toch duur gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-06 21:05
Anoniem: 330467 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:35:
Ik heb sinds een weekje ambiscreen.tv in gebruik… Had 'm al een hele tijd in bestelling staan, nadat ik de verschillende opties afgewogen had en vorige week is deze binnen gekomen en ben er eigenlijk wel erg tevreden over...

Ik kijk vnl. native tv, en bijna alle alternative ambilight oplossingen kunnen alleen gebruik maken van een hdmi input...

En na 3 Philips tv's, wilde ik beslist geen nieuwe Philips meer hebben...

ambiscreen.tv (nee, geen aandelen) werkt met een kastje met een oogje, die je op je tv richt… Die analyseert de kleuren, en stuur de codes dan door naar de wifi ledstrip…

hee google, zet ambilight aan! >:)
Iemand al ervaring met de ambilight zoals te zien is op ambiscreen.tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
EdvanAl schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:42:
[...]

Iemand al ervaring met de ambilight zoals te zien is op ambiscreen.tv ?
Dat is wel een hele mooie oplossing, ben benieuwd! 169 euro valt ook nog mee.
Pagina: 1