Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Sinds een aantal dagen zie ik dat de linkerbovenhoek van mijn AOC AG271QX een stuk lichter is dan de rest van mijn scherm. Ik heb gespeeld met de contrast en helderheid maar het blijft zichtbaar in donkere en lichte situaties. Iemand een idee waar het probleem zit? De search en Google gebruikt maar helaas geen concrete informatie. Als het goed is zit ik nog binnen de garantie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Kdczwrx0K5LuiozuiYXMOaSw/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YGIYcruzO5RHDJ60UFotp6lz/full.jpg

Beste antwoord (via Loev op 27-06-2018 18:44)

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Kijk ook even of je op je monitor instellingen onder Picture boost "Bright Frame" uit hebt staan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:04

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Heb je naast googelen al wat geprobeerd om het probleem op te lossen? Kan je de settings resetten op je monitor bijvoorbeeld?

Mocht dat niet helpen, zou ik denk ik contact opnemen met de winkel waar je em gekocht hebt en een RMA-aanvraag doen.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:14
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Mar.tin schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:15:
Is het ook zichtbaar als er geen kabel is aangesloten?

Hoe oud is de monitor, heb je nog garantie?

Als het probleem zich ook voordoet als er geen kabel is aangesloten, zou ik vermoeden dat het in de monitor zit.

Is er geen Picture in Picture functionaliteit oid?
Dat ga ik thuis proberen, volgens mij heeft de monitor geen PIP.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Kijk ook even of je op je monitor instellingen onder Picture boost "Bright Frame" uit hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
xinix03 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:32:
Dit zal het wel zijn, ik denk dat ik dit perongeluk heb aangezet. Even thuis proberen
Moving along the menu we come to the slightly curious Picture Boost, which includes an option called Bright Frame. This lets you define a rectangle within you the overall frame that you apply separate brightness and contrast settings to. You can choose the size of this frame and move it around the screen horizontally and vertically.
https://www.kitguru.net/p...-gaming-monitor-review/3/
We’re not entirely sure what this is for, but it is pretty unique to AOC monitors
:+ Daarom kon ik het dus niet vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Loev op 27-06-2018 09:36 ]

Pagina: 1