60hz op integrated graphics & 144hz op dedicated gpu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobtalle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-11-2024
Momenteel stel ik een werk en game PC samen. Op mijn huidige PC heb ik 4 monitoren (handig voor productiviteit in mijn geval), waarvan er 2 zijn aangesloten op de GPU en 2 op het moederbord. In de BIOS heb ik een instelling aan kunnen zetten waardoor integrated graphics en de GPU tegelijkertijd werken. Dit gaat prima. Gamen doe ik altijd op 1 monitor.

Voor mijn nieuwe PC wil ik graag 3 monitoren gebruiken, waarvan een 144hz monitor (voor games). Ik vroeg mij af of ik de 144hz monitor op mijn gpu kan draaien, terwijl de andere twee op integrated graphics draaien op 60hz. Heeft dit bijvoorbeeld implicaties voor de performance van mijn nieuwe monitor?

Ik zou ook graag willen weten of het moederbord dat ik gekozen heb, een Asus Prime B360M-K, uberhaupt integrated graphics naast een dedicated GPU support, ik kon dit nergens achterhalen.

Mocht dit niet mogelijk zijn, is het dan wel mogelijk om drie monitoren op de GPU aan te sluiten waarvan er een op 144hz werkt?

De onderdelen die ik van plan ben te gebruiken staan in mijn wenslijst.

Beste antwoord (via jobtalle op 27-06-2018 14:46)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:02
Zoals jij wil zal het werken, mits de juiste aansluitingen aanwezig zijn op het moederbord. Maar waarom niet drie monitoren op de GTX 1080?

Het moederbord vind ik trouwens geen goede keuze icm een i7. Doordat er weinig vrm's op het bord aanwezig zijn die ook nog eens ongekoeld zijn heb je kans op thermaltrottle. De i7 wordt op een lagere snelheid gezet omdat de vrm's te warm worden. Ik raad je aan een ander moederbord te nemen die een uitgebreidere stroomvoorziening heeft waar een heatsink op zit zoals pricewatch: Gigabyte B360M D3H (rev 1.0). Heeft ook meer en andere videoaansluitingen zodat je nu of in de toekomst elke monitor aan kan sluiten die je wil. De meerprijs van dit bord kan je halen uit de voeding. Zo goed is Seasonic niet tot 550w op dit moment en aan 450w heb je meer dan genoeg. Met de pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W heb je een betere voeding die meer afgestemd is op het verbruik van het systeem wat hooguit 300w is. Si levert deze voeding in 3 werkdagen.
Het geheugen in je lijst is ook een dingetje. Het is maar de vraag of 3000 MT/s gaat werken op B360 en dan nog kan je maar tot 2666 gaan omdat B360 niet sneller laat lopen. Neem dan meteen 2666 zodat je zeker weet dat het werkt pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK
Waarom 2 ssd's waarvan één NVME? De werkzaamheden moeten wel heel specifiek zijn wil je voordeel halen uit de snelheid van een NVME ssd. In de meeste gevallen heb je meer aan een 1TB sata ssd dan een 750GB combi van SATA en NVME voor dezelfde prijs.

Excuses voor het ongevraagd advies maar als iets beter kan dan zeg ik dat.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:02
Zoals jij wil zal het werken, mits de juiste aansluitingen aanwezig zijn op het moederbord. Maar waarom niet drie monitoren op de GTX 1080?

Het moederbord vind ik trouwens geen goede keuze icm een i7. Doordat er weinig vrm's op het bord aanwezig zijn die ook nog eens ongekoeld zijn heb je kans op thermaltrottle. De i7 wordt op een lagere snelheid gezet omdat de vrm's te warm worden. Ik raad je aan een ander moederbord te nemen die een uitgebreidere stroomvoorziening heeft waar een heatsink op zit zoals pricewatch: Gigabyte B360M D3H (rev 1.0). Heeft ook meer en andere videoaansluitingen zodat je nu of in de toekomst elke monitor aan kan sluiten die je wil. De meerprijs van dit bord kan je halen uit de voeding. Zo goed is Seasonic niet tot 550w op dit moment en aan 450w heb je meer dan genoeg. Met de pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W heb je een betere voeding die meer afgestemd is op het verbruik van het systeem wat hooguit 300w is. Si levert deze voeding in 3 werkdagen.
Het geheugen in je lijst is ook een dingetje. Het is maar de vraag of 3000 MT/s gaat werken op B360 en dan nog kan je maar tot 2666 gaan omdat B360 niet sneller laat lopen. Neem dan meteen 2666 zodat je zeker weet dat het werkt pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK
Waarom 2 ssd's waarvan één NVME? De werkzaamheden moeten wel heel specifiek zijn wil je voordeel halen uit de snelheid van een NVME ssd. In de meeste gevallen heb je meer aan een 1TB sata ssd dan een 750GB combi van SATA en NVME voor dezelfde prijs.

Excuses voor het ongevraagd advies maar als iets beter kan dan zeg ik dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 15:08
Ik heb op mijn pc een 75hz beeldscherm op mijn gpu draaien, en een 2e op mijn igpu op 60 hz. Werkt vlekkeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobtalle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-11-2024
Bedankt voor het uitgebreide advies Uszka! Ik ga mijn build hier op aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wacht, waarom uberhaupt de 8700? @Uszka heeft helemaal gelijk dat je last kan krijgen van thermaltrotling met een slecht bordje. Vervolgens kan je ook last krijgen van de 65W TDP limiet van de 8700, waardoor die bij zwaardere loads ook flink gaat downclocken. Ik zou eerder kijken naar de R5 2600X. Die zijn bijna €100 goedkoper, nauwelijks langzamer en stelt je in staat om andere zaken te verbeteren. Denk aan bijvoorbeeld een betere behuizing. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.