Edit: De laatste paar onderdelen zijn eindelijk besteld. En nu het absolute maximum (budget) bereikt is, is dit de build geworden:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt gaan worden voor gaming (World of Tanks // Assassins Creed Origins // Witcher 3 // Indie games), streaming (World of Tanks) en het uitvoeren van simulaties voor mijn studie (SolidWorks // Matlab // Python).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het absolute maximum zit op €1350.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zal randapparatuur meenemen.
Hiervan is mijn beeldscherm vanzelfsprekend relevant voor de build. Dit is een LG29UM69G-B (75Hz FreeSync UltraWide 1080p)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Inmiddels heb ik het volgende al aangeschaft. Dit heeft mij €450 gekost.
Er is dus nog een budget van €900 over voor de overige onderdelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
== Moederbord ==
Qua moederbord heb ik altijd ASUS gehad. Maar dit is een voorkeur, geen eis.
Ik twijfel momenteel zelf tussen de Asus X470-Prime (€180) en de Asus B350-Prime (€130 na BIOS update). Maar ik sta ook open voor andere voorstellen.
== RAM ==
Qua RAM zijn we natuurlijk grotendeels afhankelijk van de QVL voor het moederbord. Het liefst heb ik wel een kitje van de QVL, omdat ik mij heb laten vertellen dat Ryzen kritischer is met RAM dan Intel. Mocht dit meevallen, dan waren mijn ogen gevallen op de volgende kit "G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB - DDR4" aangezien deze kit relatief goedkoop (€160) is met levenslange garantie.
== PSU ==
CORSAIR RMx Series RM550x - Voeding (intern) aangezien deze in zo'n beetje iedere BBG naar voren komt. (€92)
==GPU==
Aangezien ik een FreeSync monitor heb ga ik het liefste voor een RX580 8GB, maar ik vraag me af of deze uberhaupt voor dezelfde prijs als zijn counterpart de 1060 6GB te krijgen zijn.
==TOTAAL==
Als ik voor bovenstaande onderdelen kies. Dan zit ik €141 onder mijn budget, dus op €1200.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Echte verwachtingen heb ik niet, ik wil voornamelijk weten welk moederbord/geheugen combinatie het beste bij mijn 2600X past.
Ga je overklokken?
Ik laat de multipliers open staan en zet m'n ram via XMP naar de 3000MHz, kortom geen manual overclock.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals bij eisen/wensen al vermeld, verwacht ik eigenlijk een goed advies voor welk moederbord/geheugen combinatie ik het beste kan gebruiken. Daarnaast heb ik ook een aantal slechte reviews over de Corsair PSU gelezen, ik vraag me dus af of er ook betere alternatieven zijn in dezelfde prijsklasse.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 206,25 | € 206,25 |
| 1 | Asus PRIME X470-PRO | € 175,05 | € 175,05 |
| 1 | Inno3D iChill GeForce GTX 1070 Ti X3 V2 | € 429,- | € 429,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 59,29 | € 59,29 |
| 1 | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 81,51 | € 81,51 |
| 1 | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR | € 194,50 | € 194,50 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 97,95 | € 97,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.332,45 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt gaan worden voor gaming (World of Tanks // Assassins Creed Origins // Witcher 3 // Indie games), streaming (World of Tanks) en het uitvoeren van simulaties voor mijn studie (SolidWorks // Matlab // Python).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het absolute maximum zit op €1350.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zal randapparatuur meenemen.
Hiervan is mijn beeldscherm vanzelfsprekend relevant voor de build. Dit is een LG29UM69G-B (75Hz FreeSync UltraWide 1080p)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Inmiddels heb ik het volgende al aangeschaft. Dit heeft mij €450 gekost.
Er is dus nog een budget van €900 over voor de overige onderdelen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 211,50 | € 211,50 |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 59,29 | € 59,29 |
| 1 | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 81,51 | € 81,51 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 97,95 | € 97,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 450,25 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
== Moederbord ==
Qua moederbord heb ik altijd ASUS gehad. Maar dit is een voorkeur, geen eis.
Ik twijfel momenteel zelf tussen de Asus X470-Prime (€180) en de Asus B350-Prime (€130 na BIOS update). Maar ik sta ook open voor andere voorstellen.
== RAM ==
Qua RAM zijn we natuurlijk grotendeels afhankelijk van de QVL voor het moederbord. Het liefst heb ik wel een kitje van de QVL, omdat ik mij heb laten vertellen dat Ryzen kritischer is met RAM dan Intel. Mocht dit meevallen, dan waren mijn ogen gevallen op de volgende kit "G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB - DDR4" aangezien deze kit relatief goedkoop (€160) is met levenslange garantie.
== PSU ==
CORSAIR RMx Series RM550x - Voeding (intern) aangezien deze in zo'n beetje iedere BBG naar voren komt. (€92)
==GPU==
Aangezien ik een FreeSync monitor heb ga ik het liefste voor een RX580 8GB, maar ik vraag me af of deze uberhaupt voor dezelfde prijs als zijn counterpart de 1060 6GB te krijgen zijn.
==TOTAAL==
Als ik voor bovenstaande onderdelen kies. Dan zit ik €141 onder mijn budget, dus op €1200.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Echte verwachtingen heb ik niet, ik wil voornamelijk weten welk moederbord/geheugen combinatie het beste bij mijn 2600X past.
Ga je overklokken?
Ik laat de multipliers open staan en zet m'n ram via XMP naar de 3000MHz, kortom geen manual overclock.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals bij eisen/wensen al vermeld, verwacht ik eigenlijk een goed advies voor welk moederbord/geheugen combinatie ik het beste kan gebruiken. Daarnaast heb ik ook een aantal slechte reviews over de Corsair PSU gelezen, ik vraag me dus af of er ook betere alternatieven zijn in dezelfde prijsklasse.
[ Voor 25% gewijzigd door Hertdegekke op 28-06-2018 20:47 ]