Hallo allen!
De afgelopen 10 jaar (om en nabij) werk ik enkel met Mac (buiten werk om), nu de prijzen zo onaantrekkelijk zijn geworden ten opzichte van de inhoud heb ik besloten terug te switchen naar een Windows-systeem dat ik zelf wil bouwen, bijhouden en met de tijd updaten.
Ik vind ‘t heerlijk om te puzzelen met onderdelen en reviews uit te pluizen, echter ben ik geen expert -> vandaar mijn vraag hier :-)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Multimedia (Spotify, Plex, YouTube & Netflix), hobbymatige fotobewerking (Lightroom & Photoshop), surfen, gamen (Overwatch, Cities Skylines, Civilization 5 / 6 & toekomstige titels) en dit alles voorlopig op een 60” HD-tv van Sharp welke ik met de tijd zal vervangen voor een 4k- of een 1440p-scherm. Het is de bedoeling dat de computer 3-5 jaar mee moet kunnen, hiernaast moet het systeem te upgraden zijn wanneer nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van €1500 tot maximum €2500, misschien overkill voor de eisen, maar ik zou graag in één keer een degelijk systeem kopen die ik met de tijd kan upgraden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord & headset heb ik al liggen (Mac-gaming ftw.), zoals hierboven omschreven gebruik ik voorlopig de woonkamer-tv als beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een toekomstbestendig systeem dat met de jaren makkelijk valt te upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een grote kast, geen raampjes en lampjes. Niet teveel herrie van de fans als het kan.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet, ik zou namelijk niet weten hoe :-), misschien in de toekomst?
Wat verwacht je van ons?
Ik zou ‘t zeer op prijs stellen als jullie eens een kijkje nemen naar mijn voorlopige builds, is ‘t handig om voor een extra zakje geld een killer-systeem te kopen of kan ik beter de ‘budget’ kant pakken en de boel na 3 jaar vervangen? Heb ik compatible componenten gekozen of kan ‘t sneller / efficiënter? Misschien hebben jullie nog tips of tricks?
Hartstikke bedankt voor de feedback alvast!
De afgelopen 10 jaar (om en nabij) werk ik enkel met Mac (buiten werk om), nu de prijzen zo onaantrekkelijk zijn geworden ten opzichte van de inhoud heb ik besloten terug te switchen naar een Windows-systeem dat ik zelf wil bouwen, bijhouden en met de tijd updaten.
Ik vind ‘t heerlijk om te puzzelen met onderdelen en reviews uit te pluizen, echter ben ik geen expert -> vandaar mijn vraag hier :-)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Multimedia (Spotify, Plex, YouTube & Netflix), hobbymatige fotobewerking (Lightroom & Photoshop), surfen, gamen (Overwatch, Cities Skylines, Civilization 5 / 6 & toekomstige titels) en dit alles voorlopig op een 60” HD-tv van Sharp welke ik met de tijd zal vervangen voor een 4k- of een 1440p-scherm. Het is de bedoeling dat de computer 3-5 jaar mee moet kunnen, hiernaast moet het systeem te upgraden zijn wanneer nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van €1500 tot maximum €2500, misschien overkill voor de eisen, maar ik zou graag in één keer een degelijk systeem kopen die ik met de tijd kan upgraden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord & headset heb ik al liggen (Mac-gaming ftw.), zoals hierboven omschreven gebruik ik voorlopig de woonkamer-tv als beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een toekomstbestendig systeem dat met de jaren makkelijk valt te upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een grote kast, geen raampjes en lampjes. Niet teveel herrie van de fans als het kan.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet, ik zou namelijk niet weten hoe :-), misschien in de toekomst?
Wat verwacht je van ons?
Ik zou ‘t zeer op prijs stellen als jullie eens een kijkje nemen naar mijn voorlopige builds, is ‘t handig om voor een extra zakje geld een killer-systeem te kopen of kan ik beter de ‘budget’ kant pakken en de boel na 3 jaar vervangen? Heb ik compatible componenten gekozen of kan ‘t sneller / efficiënter? Misschien hebben jullie nog tips of tricks?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 239,- | € 239,- |
| 1 | MSI Z370-A PRO | € 100,07 | € 100,07 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G | € 549,- | € 549,- |
| 1 | Fractal Design Define S | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD | € 95,59 | € 95,59 |
| 1 | Symantec Norton Security Premium 3.0 25 GB NL (1 User / 10 Devices) | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 184,50 | € 184,50 |
| 1 | Corsair RM550x Zwart | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 109,24 | € 109,24 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.508,34 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 322,23 | € 322,23 |
| 1 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | € 146,05 | € 146,05 |
| 1 | Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G | € 869,- | € 869,- |
| 1 | Fractal Design Define S | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD | € 95,59 | € 95,59 |
| 1 | Symantec Norton Security Premium 3.0 25 GB NL (1 User / 10 Devices) | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 2 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 184,50 | € 369,- |
| 1 | Corsair RM750x (2018) | € 104,50 | € 104,50 |
| 1 | Samsung 970 Pro 512GB | € 213,38 | € 213,38 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.261,69 | |
Hartstikke bedankt voor de feedback alvast!