Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Seasonic FOCUS Plus Series 550W werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hij ging één keer aan, daarna nog één keer, maar hij doet nu helemaal niks meer.
Het is erg vreemd, mijn MB krijgt wel stroom en de LEDs branden (ASUS Pro B150i), nu dus niks als ik op de knop blijf drukken.

Ik heb de PSU proberen te resetten (op 0 en dan weer opnieuw naar paar minuten), maar niks lijkt te werken. Is deze DOA?

Hoe groot is de kans dat deze voeding mijn moederbord en/of andere onderdelen heeft beschadigd?
Ruik en zie geen schade en heb alles netjes aangesloten (zoals de CPU/MB connector)/afgekoppeld.
Er zit geen GPU in, enkel de interne CPU wordt gebruikt (i5-6400).

Thanks.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
Draait de fan van de voeding wel als je start? Bij de voeding kan je de semi-passieve modus in- en uitschakelen met de drukknop achterop de voeding.

Post eens een paar foto's van de aangesloten connectors op het MB en aan de voeding.

Wat als je met een schroevendraaier de pwr pinnen van de frontheader op het MB kortsluit?

Waarom zo'n zware, en niet eens heel goede, voeding als je geen zware videokaart (GTX 1080 Ti/Vega 64) hebt?

• HollowGamer
  • Niet online
Uszka schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:08:
Draait de fan van de voeding wel als je start? Bij de voeding kan je de semi-passieve modus in- en uitschakelen met de drukknop achterop de voeding.

Post eens een paar foto's van de aangesloten connectors op het MB en aan de voeding.

Wat als je met een schroevendraaier de pwr pinnen van de frontheader op het MB kortsluit?

Waarom zo'n zware, en niet eens heel goede, voeding als je geen zware videokaart (GTX 1080 Ti/Vega 64) hebt?
Thanks voor je reply. :)

Nee de fan draaide niet. Ook niet via de hybrid-switch (denk dat je die bedoeld?) in/uit.
Kortsluiten had ik inderdaad niet geprobeerd, stom!
Maar heb inmiddels de hoop opgegeven en een DOA verzoek ingediend bij Azerty.

Hij heeft het dus wel gedaan (de eerste keer niet, daarna wel, daarna weer niet), en ik heb buiten de voeding vervangen niks anders gedaan. Heb er weinig vertrouwen in, nu een Corsair gekocht, daar ben ik wel altijd tevreden over geweest.

Heb deze gekocht omdat ik een R9 390 verwacht, die was nog niet binnen, de voeding wel al. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 26-06-2018 21:22 ]

• Uszka
De Seasonic is niet geschikt voor een R9 390. Max 225w voor de videokaart zoals je de voeding geleverd krijgt en de R9 390 zit daarboven. Voor een videokaart >225w is een 2e PEG kabel nodig die je via Seasonic opgestuurd kunt krijgen. Maar goed, dat is niet meer nodig en met de Corsair ben je waarschijnlijk beter af. Welk type? De RMx 2018?

• HollowGamer
  • Niet online
Uszka schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:27:
De Seasonic is niet geschikt voor een R9 390. Max 225w voor de videokaart zoals je de voeding geleverd krijgt en de R9 390 zit daarboven. Voor een videokaart >225w is een 2e PEG kabel nodig die je via Seasonic opgestuurd kunt krijgen. Maar goed, dat is niet meer nodig en met de Corsair ben je waarschijnlijk beter af. Welk type? De RMx 2018?
Ah serieus? Dan hoop ik geen probleem te hebben met de nieuwe. :|

Heb de CX650M gekocht, die is deels modulair en ik vond de RMx iets te duur.
Werkt deze met de R9 390? Hij komt grotendeels positief uit de tests.

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 26-06-2018 21:36 ]

• Uszka
Werkt wel maar ik kan niet zeggen dat het een goede koop is. Voor dezelfde prijs is er beter te halen.
pricewatch: Corsair TX550M V2
pricewatch: Cougar GX-F 550W
pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
bijvoorbeeld.

• HollowGamer
  • Niet online
Uszka schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:41:
Werkt wel maar ik kan niet zeggen dat het een goede koop is. Voor dezelfde prijs is er beter te halen.
pricewatch: Corsair TX550M V2
pricewatch: Cougar GX-F 550W
pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
bijvoorbeeld.
Hij is helaas al verzonden. Lees dat kwaliteit wisselt, zal het morgen eens aankijken.

550W zou dus ook voldoende zijn geweest?

• Uszka
550w is voldoende voor zo'n beetje alles met videokaart mits er niet extreem wordt overklokt.

• HollowGamer
  • Niet online
Uszka schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:48:
550w is voldoende voor zo'n beetje alles met videokaart mits er niet extreem wordt overklokt.
Thanks, had eerder moeten vragen. :/

Ik kan deze nu weer terugsturen, zou jij dat doen? Is de CX-serie echt zo slecht?
Zie ook dat deze een gold heeft en die andere een bronze rating.
Hij is ook 100W zuiniger. De product site geeft aan min. 650W.

• Uszka
Ach, wat is slecht. Het is een redelijke budget serie maar alleen de CX450M is het overwegen waard. De rest is te duur voor wat het biedt en er zijn veel betere alternatieven. Slechtste onderdeel in de CXM is de fan. Die willen nieuw soms al voor problemen zorgen.
650w is daarbij een overbodige hoeveelheid vermogen. Teveel voor een enkele videokaart en vaak net te weinig voor SLI/CF. En als je een high-end videokaart of twee midrangevideokaarten kunt betalen dan kan een goede kwaliteit voeding er ook wel vanaf.
Wat de videokaartfabrikant adviseert moet je met een grote zak zout nemen. Ze kunnen niet weten welke hardware jij verder en welke kwaliteit voeding je gebruikt. Zelfs op een kwalitatief heel goede 450w kan jouw systeem probleemloos draaien en een 750w MS-Tech vliegt daarbij in de fik.
En wat bedoel je met 100w zuiniger. De voeding levert het vermogen dat het systeem vraagt. Of dat 350w is met een 650w voeding of 350w met een 450w voeding. De efficiëntie van de voeding bepaalt hoeveel er uit het stopcontact wordt gehaald.
De voeding wel of niet terug sturen laat ik aan jou over met bovenstaande informatie.

• HollowGamer
  • Niet online
Uszka schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:15:
Ach, wat is slecht. Het is een redelijke budget serie maar alleen de CX450M is het overwegen waard. De rest is te duur voor wat het biedt en er zijn veel betere alternatieven. Slechtste onderdeel in de CXM is de fan. Die willen nieuw soms al voor problemen zorgen.
650w is daarbij een overbodige hoeveelheid vermogen. Teveel voor een enkele videokaart en vaak net te weinig voor SLI/CF. En als je een high-end videokaart of twee midrangevideokaarten kunt betalen dan kan een goede kwaliteit voeding er ook wel vanaf.
Wat de videokaartfabrikant adviseert moet je met een grote zak zout nemen. Ze kunnen niet weten welke hardware jij verder en welke kwaliteit voeding je gebruikt. Zelfs op een kwalitatief heel goede 450w kan jouw systeem probleemloos draaien.
En wat bedoel je met 100w zuiniger. De voeding levert het vermogen dat het systeem vraagt. Of dat 350w is met een 650w voeding of 350w met een 450w voeding. De efficiëntie van de voeding bepaalt hoeveel er uit het stopcontact wordt gehaald.
De voeding wel of niet terug sturen laat ik aan jou over met bovenstaande informatie.
Thanks voor de info! Ik ga morgen even contact opnemen met Azerty, kijken wat ze voor mij kunnen betekenen. :)

• HollowGamer
  • Niet online
Heb toch maar de RM550x gekocht, die is kwalitatief velen malen beter en volgens reviews is deze voldoende icm. met de R9 390. :)
Pagina: 1