Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Beste Tweakers, Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Xperia Z1 uit 2013. Ik heb de mogelijkheid een telefoon uit China te kopen voor de lokale prijs van daar dus dat geeft me wat meer opties dan hier kopen maar dat maakt de zoektocht ook moeilijker.

Ik zoek een?
Een mobiele telefoon met Android die mogelijk in China gekocht kan worden.
Ik zoek een opslag van 128 gb of meer en wil een telefoon met de Snapdragon 835 of 845, dit omdat ik zeer lang met mijn telefoons doe en een huidig toptoestel nu eenmaal langer mee kan qua prestaties.
Een 3.5 mm jack is eigenlijk wel een must omdat ik deze veel gebruik.
Een goede camera is ook een pre maar de meeste telefoons in deze prijsklasse zijn goed genoeg
Het formaat van de Oneplus 6 is ook ongeveer het grootste dat ik wil, geen Samsung Note formaat.

Wat is je budget?
Maximaal 470 Euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Internetten, whatsappen, muziek luisteren en foto's maken. Af en toe gebruik ik wat andere apps zoals 9gag of een spelletje. Ik heb op het moment een Xperia Z1 van bijna 5 jaar oud die nu echt aan vervanging toe is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik was eerst aan het kijken naar de Xiaomi Mi 8 maar daar ben ik toch van teruggekomen omdat ik de 3.5 mm jack toch niet kan missen. Nu overweeg ik zeer serieus de Oneplus 6 met 128 gb. Ik kan verder niet veel telefoons binnen mijn budget vinden die de juiste specificaties hebben. Hier verkrijgbare telefoons zijn natuurlijk ook mogelijk maar qua prijs heb ik nog geen concurrenten gevonden.

Wat zijn de mogelijkheden
Volgende week komt mijn broer terug uit China en hij kan daar een telefoon voor mij kopen en mee terug nemen. De OnePlus 6 met 128 gb kost daar 470 euro. Andere telefoons uit China zijn ook te overwegen omdat ze daar simpelweg goedkoper zijn. Het moet echter wel redelijk makkelijk zijn de software over te zetten van de Chinese variant naar een Europese versie en de telefoon moet werken op de Nederlandse netwerken

Zijn er ook problemen met de software?
Zoals ik het begrijp is het installeren van de Europese software op een Oneplus of Xiaomi niet moeilijk. Voor de Oneplus moet je de software (OxygenOS) van de website downloaden en op de telefoon kopieren, dan kan je van daaruit installeren. Bij Xiaomi werkt het soortgelijk maar eerst moet je toestemming vragen om de telefoon te unlocken en daarna kan je hetzelfde te werk gaan. Zijn er dingen die ik over het hoofd zie?

[ Voor 1% gewijzigd door lucjuh8 op 26-06-2018 17:31 . Reden: Aanvulling ]

Beste antwoord (via lucjuh8 op 09-07-2018 13:34)

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Als je broer een telefoon uit China haalt en via de douane gaat, kan het zijn dat er importkosten worden toegepast. Belasting dus. Hierdoor word de aankoop van de telefoon al duurder.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Als je broer een telefoon uit China haalt en via de douane gaat, kan het zijn dat er importkosten worden toegepast. Belasting dus. Hierdoor word de aankoop van de telefoon al duurder.