TheBorg schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 20:50:
Ik weet dat het totaal iets anders is maar ik had een oom die bij Tennet werkte. Was een techneut. Hij zou zelf geen woning kopen binnen een kilometer van een hoogspanningsmast terwijl er vrolijk binnen een paar honderd meter van zo'n mast wordt gebouwd.
Ook mensen bij serieuze bedrijven kunnen fouten maken. Techneut zegt niets! Is hij natuurkundige?
Ik heb geen bezwaar tegen masten, behalve de angst dat de kabels afbreken/vallen wegens slecht onderhoud. Ze komen echter met veel plezier defecten repareren (corona arc op de isolators, etc).
En nee ik heb geen aluminium hoedjes aan de kapstok. Maar als je dingen niet zeker weet is voorkomen beter dan genezen.
Punt is dat elektro begrepen wordt. Misschien weet jij het niet zeker, maar dat is wat anders.
Bushie schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:00:
[...]
10 jaar geleden schilderden we alle Nederlandse tanks met chroom6, niets aan de hand volgens de toen geldende norm
50 jaar geleden spijkerde iedereen asbest in z'n woning, niets aan de hand volgens de toen geldende norm
Mooie dooddoener.
Als ik beroepsmatig schilder was zou ik constant een gasmasker dragen. Of je nou een huis of een tank schildert, daar komt altijd rotzooi vanaf. Schildersziekte is niet grappig (kennis van me..).
Het is niet alleen de fout van de Overheid met chroom6. Er zijn verzekeringstechnisch minimaal 5 fouten gemaakt, wat ook de werknemers kan worden aangeschreven (1 van de fouten: medewerker kiest ervoor om te verven zonder bescherming). Dat is dan even los van het feit dat de Overheid afdoende bescherming had moeten realiseren.
Het blijft een samenspel tussen werkgever en werknemer! Het zelfde als valbescherming / harnas eisen bij werkzaamheden boven de 6 meter.
Asbest is i.d.d. een dingetje. Het wordt nog actief gebruikt voor nanotech, maar nu weten we (mensheid) wel beter hoe het werkt, en wat de risico's zijn! Juist door de kennis die we (mensheid) hebben over asbest, weten we dat o.a.
Beryllium Oxide (BeO) de zelfde risico's heeft. BeO wordt actief gebruikt in elektronica, maar niet voor consumenten.
[
Voor 44% gewijzigd door
Anoniem: 37691 op 26-06-2018 21:56
]